Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et muuttaisi Rovaniemelle?

Vierailija
19.01.2021 |

Kuvittele tilanne, että perhe/sukulaiset ei pitele sinua nykyisellä asuinpaikalla.

Mitä sieltä puuttuu? Mitä asuinpaikkakunnallasi on, mitä Rovaniemeltä ei löydy? (Tietyn alan työ/koulutus, jotain palveluja, harrastusmahdollisuuksia?)

Olen viettänyt Rovaniemellä nyt 3kk, kesällä olin myös 3kk. Olen alkanut vakavasti harkita muuttoa pysyvästi tänne. Pieni kaupunki, jossa hyvät palvelut, ei liikenneruuhkia, mukavat ihmiset, mahtava ravintolatarjonta, harrastusmahdollisuudet, oikea talvi. Olen monille tästä puhunut ja osa on ihan kummissaan että "sinne porojen sekaan, kaamoksen keskelle, eihän siellä ole mitään" ja kuitenkaan eivät osaa sanoa että mitä ei ole. Mitä mielikuvia teillä on Rovaniemestä asuinpaikkana?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska inhoan kylmää. Ei tämä eteläinen Suomikaan ole mikään ihanne, mutta täällä ollaan ainakin toistaiseksi.

Vierailija
2/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen oikean talven takia, ei vaan ole mun juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska inhoan kylmää. Ei tämä eteläinen Suomikaan ole mikään ihanne, mutta täällä ollaan ainakin toistaiseksi.

No joo ymmärrän jos ei tykkää talvesta. Mä taas tykkään, että on kunnolla lunta ja pientä pakkasta, eikä loskaa ja räntää. Talvilajit on itselle mieluisia. ☺️ Tietenkään 30 pakkasilla en ulkoile, mutta niitä päiviä ei ole montaa ollut.

Ap

Vierailija
4/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa tuntuu ettei täällä väki koe talvikelejä kylmänä, pukeutumiskysymyshän se pitkälti on. Yleisesti ottaen ihmiset pukeutuu rennommin täällä, kuin vaikka Helsingissä. Toppahousut ja pipot on ihan arkivaatteita, samoin kunnon talvikengät. Itse erehdyin pitämään alkuun vuorillisia nilkkureita, mutta aika äkkiä ostin kunnon talvikengät. ☺️

Ap

Vierailija
5/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo ymmärrän jos ei tykkää talvesta. Mä taas tykkään, että on kunnolla lunta ja pientä pakkasta, eikä loskaa ja räntää. Talvilajit on itselle mieluisia. ☺️ Tietenkään 30 pakkasilla en ulkoile, mutta niitä päiviä ei ole montaa ollut.

Ap

Mitä sinä luulet, että sille kaikelle lumelle tapahtuu kun se sulaa? 

Vierailija
6/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvinkin muuttaa, jollei työ olisi täällä ja lasten elämät.

Vierailija
7/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti, kylmyys, juntit ihmiset, heikot mahdollisuudet pysyä anonyymina jne. Onhan noita syitä. Roissa voisi hyvinkin olla kaikki mitä tarvin arjessani, mutta haluan, että asuinpaikkani tarjonta ja mahdollisuudet ylittää omat tarpeeni. Reilusti. Jos muutan Espoosta johonkin, lähden Saksaan, missä olen jo asunut pariin otteeseen.

Vierailija
8/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meren rannalla kylmyys on pahempaa kun sisäsuomessa.

Vierailija
9/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lisääntymisiässä oleva lapseton nainen? Muutetaan sinne yhdessä ja perustetaan perhe - kasvatetaan lapset fiksuiksi ja maanläheisiksi. Noh, miten olisi?

Vierailija
10/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Rovaniemellä nyt 3,5 vuotta opiskelujen takia, ja pian muutan töiden perässä takaisin eteläisempään Suomeen. Viihdyin hyvin.

Kuulun niihin, jotka pitävät lumisesta pakkastalvesta enemmän kuin nollakeleistä, joten ilmasto on täällä mielestäni miellyttävämpi kuin etelämmässä. Makuasioitahan nämä ovat. En ole yleensäkään kovin suuri kulttuuripalveluiden käyttäjä, mutta jos sellaisia kaipaa, niin kyllähän pääkaupunkiseudulla on enemmän valinnanvaraa. Musiikkikeikoilla olisin varmaan itsekin käynyt enemmän, jos tarjonta olisi ollut parempi. Mielestäni kuitenkin suurin miinus on pitkät välimatkat, jos haluaisi vierailla sukulaisten tai kavereiden luona Etelä-Suomessa.

Vierailija
11/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa on paska maa!

Vierailija
12/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se menee Kemijokea pitkin mereen.

Vierailija
13/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Asfaltti on eri asia .

Vierailija
14/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe, suku ja ystävät etelässä. Muuten voisin muuttaakin.

Vierailija
15/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kylmää, pimeää ja hyvin outoja ihmisiä.

Jos kärsin talvesta täällä etelässäkin jo, niin niillä leveysasteilla kuolisin siihen. Eli en muuta sinne kuolemaan ikinä.

Vierailija
16/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen helkutin poronsarviasemakaavan myötä joka paikkaan on aivan älyttömän pitkä matka, huomioiden kuinka pienestä kaupungista on kuitenkin kyse. Vielä eksplisiittisenä vastauksena ap:n kysymykseen, Rovaniemeltä puuttuu toimiva joukkoliikenne, joka nykyisellä asuinpaikkakunnallani on. 

Vierailija
17/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä tuppukylä missä ei ole mitään muuta kun suota ja metsää. Ei kauppoja ei mitään.

Vierailija
18/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin heti pohjoiseen jos siellä voisi perustaa yhtä monipuolisen puutarhan kuin keskisuomen.

Vierailija
19/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lisääntymisiässä oleva lapseton nainen? Muutetaan sinne yhdessä ja perustetaan perhe - kasvatetaan lapset fiksuiksi ja maanläheisiksi. Noh, miten olisi?

Miten määrittelet lisääntymisiän? Jotkut naiset saavat lapsia 50 v. asti.

Vierailija
20/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi höh. Tottakai se keväällä sulaa ja on loskaa. Tarkoitin talvea, täällä ei ole koko talven märkiä kelejä, vaan lunta.

Ap