Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mummisi kuoli, mitä sait häneltä muistoksi?

Vierailija
19.01.2021 |

Kertokaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.miksi olisin??🤔.

Vierailija
22/29 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin kaiken lähimpänä omaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesän toisen jakajan kanssa tehtiin ihan sovussa jakoa tavaroista, yhden taulun otin itselleni, josta mummoni aina muistan. Ja muutaman kirjan, jotka olivat minulle tärkeitä. Toinen osakas otti joitain astiasarjoja, joista piti.  Loput lähti kierrätyskeskukseen ja kaatopaikalle. Ja tietenkin rahaomaisuus meni 50-50, sillä nyt jotain mukavaa tehtiin silloin aikoinaan, ei sitä valtavasti ollut.

Vierailija
24/29 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäämistöä peratessa äitini antoi sieltä litraisen teräskattilan, jonka hän myöhemmin vaati itselleen.

Vierailija
25/29 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiston siitä, että minulla oli maailman rakastavin mummo.

Vierailija
26/29 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Olisin toivonut vanhaa poljettavaa ompelukonetta, mutta äitini antoi sen ilmaiseksi jollekin vieraalle tavarankerääjälle eikä edes kysynyt olisinkno halunnut. Myöhemmin sain verukkeella huijattua äidiltäni ”lainaan” mummini isän ottamat vanhat valokuvat. Ja onneksi sain, koska muutamien vuosien päästä kaikki mummini tavarat olivat menneet vesivahingossa pilalle.

Äitini on tunteeton. Ei edes voinut kertoa minulle, kun mummoni oli kuolemaisillaan.

Vierailija
27/29 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään hänen kuolemansa jälkeen.

Ennen kuolemaansa mummini ehti antaa minulle kaksi sota-ajan valokuva-albumia sekä Lotta-pukunsa säilöön. Ja kun muutin pois kotoa, sain mummilta astioita, muutaman pöytäliinan ja lukemattomia (hyviä ja sitten vähän vähemmän hyviä) viisauksia, sekä vähän repaleisen keittokirjan. 

Mummin kuoleman jälkeen äiti ja tätini riitelivät irtaimistosta ihan viimeiseen lusikkaan asti. Minulta ei kysytty mitään, paitsi perunkirjoitusten jälkeen molemmat vaativat itselleen noita mummin sota-ajan aarteita. En antanut, ja siitäkös sitten tuli sitä itseään niskaani ja paljon. Mietin, että mummi taisi aavistaa tämän, ja jätti muutaman rakkaimman asiansa sille ihmiselle, kuka niitä hänen tarinoitaan halusi kerta toisensa jälkeen kuunnella. 

Vierailija
28/29 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, mummo opetti mulle jo elinaikanaan että mä en koskaan tule olemaan mitään enkä pärjäämään elämässä, serkut, siskopuoli ja naapurin kakarat on kaikin tavoin parempia ihmisiä ja ketään ei kiinnosta mun olemassaolo.

Vierailija
29/29 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu antoi minulle eläessään jo paljon taloustavaroita kun muutin ekaan kotiin. Keittiöpyyhkeet ovat kestäneet vuosikymmenet. Olen kiitollinen aina kun katson niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi