Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päälle puhuminen/kolmannen kuunteleminen

Vierailija
19.01.2021 |

Tuo on valitettavan normia ainakin omalla kohdallani, että kun olen kertomassa jotain niin juttukumppani alkaakin kesken kaiken joko puhua mun päälle tai vaihtoehtoisesti alkaa kuunnella jonkun muun/kolmannen ihmisen asiaa ja sitten sitä itse joko tyhmänä jatkaa puhumista tai vaan jättää asiansa kesken koska kukaan ei sitä kuuntele.
Tuota siis käy sekä niin kasvotusten kuin puhelimessakin että sitä vaan huomaa kuinka se vastapuoli jutteleekin jollekin muulle sen meidän keskustelun "ohi" eikä tosiaan edes ole sanonut, että hei odotatko hetken kun tuo "make" tuossa on jotain vailla..

Tänään aamusta kävi taas noin ja en tiedä miksi tai mitä tapahtui, mutta tällä kertaa mä purskahdin itkuun ja "ärähdin" että ei sitten tarvitse kuunnella. Kaiken huippu on että tuo juttukumppani suuttui mulle kuinka itsekäs olen kun en osaa odottaa omaa vuoroani. What?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ja kun kerrot pidempää sattumusten sarjaa, kuulija saattaa kesken jutun alkaa kertoa omiaan asiaa liipaten. Olen luokitellut tällaiset ihmiset seurakoiriksi, vaativat oman huomionsa ja inhoavat kun joku on heidän mielestään liian kauan äänessä ja esillä. Heille voisi sanoa, että älä sammuta toisen liekkiä saadaksesi omasi loistamaan.

Vierailija
2/5 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten jos/kun sanoo että hei, mulla on tässä juttu kesken niin närkästytään eikä toisaalta enää itselläkään ole mitään intoa kertoa asiaansa loppuun kun ei se toista kiinnosta ja sitten ollaankin molemmat hiljaa kun päällepuhuja ei osannut pitää turpaansa kiinni ajallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syyllistyn päällepuhimiseen jos olen aiheesta innostunut. Hävettää, ei ole tarkoitus loukata! Olen asunut Espanjassa ja siellä päälle puhuminen on ihan normi. Hirveen vaikeeta kytätä mihim rakoon voi oman kommenttinsa heittää. Ja jos ollaan muutaman hengen seurueessa ja keskustellaan ns. kahvipöytäkeskusteluja, ei ole kivaa kuunnella pitkää jaarittelua ja yksinpuhelua. Sorppa.

Vierailija
4/5 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyse mistään jaarittelusta tai yksinpuhelusta vaan tosiaan siitä, että tulee keskeytetyksi jo niinkin pitkän jutun kuin "hei, pitäsisikö nyt käydä nakkaamas..." käläkäläpäläpälä jollekin kolmannelle "..sa se pressu auton päälle ennen kuin alkaa sataa?"

Ja tosiaan ei ollut mikään juttu tuossa kenelläkään kesken jonka väliin olisin itse mennyt.

Vierailija
5/5 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on kuitenkin se, että kerrot jonkun asian/kysyt jotain ja toinen sanoo joo. Sitten hetken päästä kysyt siitä, tai että joko mennään niin toinen onkin ihan hölmistyneenä että häh? en mä ole kuullutkaan tuollaisesta enkä varmaan ole luvannut mitään..

Tai en mä tiedä onko tuokaan nyt sen pahempaa kuin muukaan välinpitämättömyys, mutta tuo saa kyllä ihan joka kerta tuntemaan itsensä täydellisen typeräksi ja etenkin jos itse on ihan innoissaan lähdössä. Menee jotenkin maku kokonaan vaikka se asia tulisikin yhdessä tehtyä tai lähdettyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi