Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa tyhmää

Vierailija
03.08.2006 |

Raha-asioissa nimittäin.

Olen vielä opiskelija, valmistun tämän kuun viimeinen päivä. Olen ollut koulutustani vastaavassa työssä viimeisten reilun kahden vuoden aikana satunnaisesti kesäaikoina (yht. n. 4kk) ja nyt valmistumisen jälkeen menen myös töihin. Lisäksi opintoihin on liittynyt palkallista harjoittelua viime vuoden lopulla. Jatkossa jään melkein heti töihin mentyäni ä-lomille (reilun kahden kuukauden työskentelyn jälkeen). Äitiyspäiväraha muodostuu kait tapauksessani viimeisten kuuden kk tulojen perusteella, mutta mistä tuloni muodostuisivat jos jäisin vanhempainloman jälkeen vielä kotiin lapsen kanssa (lapsi kun on silloin vielä kovin pieni, ei vuottakaan)? Saanko ainoastaan lapsilisän ja kotihoidontuen? Työsuhteeni ei siis ole vakituinen, vaan määräaikainen tuon reilun 2kk:n ajaksi kunnes jään ä-lomalle.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mahdollisesta miehen tuloista riippuen myös hoitolisää.

Vierailija
2/9 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun yht' äkkiä tulotaso romahtaa. Yhteiskunta kait ajattelee että pieni vauva on valmis päivähoitoon. (joskus voi tietty ollakin, mutta uskoisin että useimmiten ei vielä siinä vaiheessa ole)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkillä 5 vuotta kotiäitinä

T:2

Vierailija
4/9 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisekseen saatat olla oikeutettu työmarkkinatukeen. sitä työssäoloehtoa pidennetään lapsensaannin ja opiskelujen vuoksi. jos sulla tulee 10 kk työtä tuolta ajalta vähintään 18h/viikko niin voit saada sitä.

minä sain vaikka luulin etten saisi. ja tuo koostui 5 vuoden aikana tehdyistä kesätöistä ja keikkatöistä pienissä pätkissä!

Vierailija
5/9 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta noita mainitsemiasi saa vain TYÖTTÖMÄNÄ. Ei sillon kun on lastenhoidon takia kotona..

Vierailija
6/9 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkimmäisessä tapauksessa olet ilmoittautunut työnhakijaksi ja jos sulle paikka annetaan otat sen vastaan. mutta enpä ole koskaan kuullut että paikkaa tultas kotiin tarjoamaan.

itse olin työttömyyskorvauksella juuri noin kotona lasten kanssa. hain työtä samaan aikaan (siinä meni aikaa ylityöllistetyllä alalla). ihan varteenotettava vaihtoehto jos olisit valmis ottamaan koulutustasi vastaavaa työtä vastaan.

Vierailija
7/9 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin kyllä sillä menttaliteetilla että työhön haluan ja hainkin.

mutta tuo on yksi vaihtoehto.

Vierailija
8/9 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jää vanhempainvapaan jälkeen hoitovapaalle. Aina saa (vaan) lapsilisän, kotihoidontuen ja mahdollisen hoitolisän. Jos siis unohdetaan edellä mainittu työttömyyskikkailu.

Vierailija
9/9 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden alusta on työkkärin tädin mukaan tullut voimaan joku sääntö että 3 kk enempää ei kotona olla. Jotenka sen jälkeen passitetaan työharjoitteluun, kurssille tms. Eli se siitä " työttömyydestä" .