Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nouseeko miehen sosiaalinen status rikkaan/koulutetun vaimon siivellä

Vierailija
18.01.2021 |

Niin kuin perinteisesti naisen nousi jos sai rikkaan/koulutetun miehen?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen status (sekä palkka, terveys ja eliniän odote yleensä) nousee pelkästään sillä, että menee naimisiin. Toki jälkikasvusta tulee älykkäämpää ja koulutetumpaa, jos valkaa vaimonsa tarkemmin.

Ironistahan siis on se, että naimisiin menossa on miehille pelkkiä positiivisia puolia ja naisille useita negatiivisia, mutta populaarikulttuuri aivopesee jengiä kuvittelemaan, että naiset on ne, jotka epätoivoisesti yrittävät huijata miehiä naimisiin kanssaan. Niin, miksiköhän? Siksi, että naiset on ne, jotka pitää tähän pääasiassa miehiä hyödyttävään järjestelyyn jollakin tavalla huijata.

Sitten jotkut poikaparat vielä uskoo tähän kulttuuriseen aivopesuun ja kuvittelevat olevansa naisille jotain palkintoja ja ikisinkkuilevat itsensä köyhyyteen ja aikaiseen hautaan. Voi herramunjeesus.

Vierailija
22/35 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nouse. Herättää lähinnä epäilyä Auervaarasta ja naisen mielenterveydestä. Jos mies on kovin nuori ja komea niin ihan selvä sokeriäitihän se siinä ja pidän suhdetta työsuhteena. Aivan samoin näen tilanteen myös nuoren naisen ja vanhemman ja varakkaan miehen välillä. Oli mikä tahansa yhdistelmä niin jos pariskunta ei vastaa toisiaan taloudelliselta ja sosiaaliselta statukseltaan niin kyseessä on joko hyväksikäyttö tai liikesuhde. Ja käytäntö on myös osoittanut tosielämässä, että näin on suurimmassa osassa tapauksia.

Kullankaivajana oleminen ei nosta naisenkaan statusta. Ehkä nyt puhutaan tilanteesta, jossa näkyviä eroja ei ole muita kuin koulutus ja tulot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä status nousee, oli mies tai nainen. Sitäkin pidetään fiksuna, jonka puoliso on fiksu.

Sukulaistenkin status nousee, ja sukulaisten tuttavien.  Ja naapureiden. Ja jopa saman kylän, jos julkkikseksi yltää.

Vierailija
24/35 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nouse. Herättää lähinnä epäilyä Auervaarasta ja naisen mielenterveydestä. Jos mies on kovin nuori ja komea niin ihan selvä sokeriäitihän se siinä ja pidän suhdetta työsuhteena. Aivan samoin näen tilanteen myös nuoren naisen ja vanhemman ja varakkaan miehen välillä. Oli mikä tahansa yhdistelmä niin jos pariskunta ei vastaa toisiaan taloudelliselta ja sosiaaliselta statukseltaan niin kyseessä on joko hyväksikäyttö tai liikesuhde. Ja käytäntö on myös osoittanut tosielämässä, että näin on suurimmassa osassa tapauksia.

Pöh. Moni pariskunta menee yhteen jo silloin kun ei ole mitään varmuutta siitä millainen työura heillä tulee olemaan. Mekin menimme yhteen kun molemmat olivat vasta opsikelijoita. Mies opiskeli perinteistä teknistä alaa ja minä humanistista joten oli odotus että miehestä tulisi se paremmin ansaitseva. Kuitenkin elämä heitteli ja mies lopulta päätyi ihan toiseen ammattiin jossa tulot eivät ole niin kummoiset mutta joka on hänen unelmansa, MInä taasen satuin saamaan myöhemmin koulutusalaltani ihan poikkeuksellisen hyvinpalkatun työn. Nyt ansaitsen useimmiten noin keksi kertaa sen minkä mieheni.

Nyt moni miehen työtuttu ihmettelee miten mies on saanut näin paljon enemmän ansaitsevan vaimon. No vastaus on että se ei ollut kummallekaan tiedossa kun yhteen mentiin, ei siis mikään hyväksikäyttö tai statuksen haku.

Vierailija
25/35 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nousee.

Parilla tutulla kaverilla on lääkärivaimot, ja omissa silmissä he ovat hieman ns. toista sosiaaliluokkaa. Esim. jos kaverille tulee YT-neuvotteluissa tyhjä arpa käteen niin tuskin on esim. talo lähdössä alta, koska vaimo voinee korkeiden tulojensa avulla pitää talouden pystyssä, ym. Ovat selvästi muutaman asian yläpuolella, joita esim. itse joutuu pähkäilemään.

Pidätkö näitä miehiä nykyään parempina kuin ennen? Sivistyneempinä? Enpä usko. Heillä vain on enemmän rahaa taloudessaan kuin ennen.

Rahahan on yksi asia mikä sitä sosiaalista statusta nostaa.

Vierailija
26/35 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousee, ehdottomasti. Minä ajattelen asioista eritavalla, on ollut maahanmuuttajamiehiä, kouluttamattomia. Kaikissa statuskaavioissa olen alhaalla. Ei haittaa minua, olen onnellinen. En haaveile mistään hienouksista elämässä, tykkään olla perheeni kanssa ja tehdä arkisia asioita. Olen itse kouluttamaton. Olen kyllä hyvä äiti ja rakastan lapsiani. Nyt minulla on hakusessa tumma mies, joka haluaisi lapsen. Yleensä haluavat. Haluaisin mulattilapsen. Siitä tulee kaunis.

Suomalaiset miehet ovat kohdelleet minua arvottomasti ja huonosti. Koen hyväksyntää ja rakkautta ulkomaalaisilta miehiltä.

Ymmärrän kyllä tuon statusjutun. Siksi olen hypännyt pelistä kauan sitten pois. Ei tarvitse kokea olevansa arvoton, kun ei ole listalla.

Vierailija
27/35 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nouse. Mutta koska koulutettuja naisia on nykyään enemmän voi amismieskin joutua hyväksymään koulutetun naisen kun amisnaisia ei riitä kaikille. Epäsuhtainen suhde mutta parempi kuin olla yksin. Sen edun tuo tietysti antaa kun lasten koulutustaso määräytyy usein äidin koulutustason mukaan niin lapset hakeutuisivat todennäköisemmin muualle kuin amikseen.

Vierailija
28/35 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs kun:

-Mies on rikas yrittäjä, vaimoa melko paljon vanhempi, ei muodollista koulutusta tai tutkintoa, elää pääomatuloilla ja keikkuu verolistoilla

-Vaimo on miestä huomattavasti nuorempi, kansainvälisen yrityksen keskijohtoa, koulutustausta DI-ekonomi.

Parilla on kouluikäisiä lapsia.

Vierailija
29/35 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nouse. Mutta koska koulutettuja naisia on nykyään enemmän voi amismieskin joutua hyväksymään koulutetun naisen kun amisnaisia ei riitä kaikille. Epäsuhtainen suhde mutta parempi kuin olla yksin. Sen edun tuo tietysti antaa kun lasten koulutustaso määräytyy usein äidin koulutustason mukaan niin lapset hakeutuisivat todennäköisemmin muualle kuin amikseen.

Olet väärässä. Jos saat lääkärin puolisoksi, nostaa se sinunkin olemistasi. Olen vuosikausia seurannut tätä palstaa, ja todennut, että niin on. Kahden eri kulttuurin mix-lapset ovat yleensä harvinaisen virkeitä ja valppaita. Jos koti on hyvä ja kannustava, mitä luultavammin he tulevat pärjäämään elämässä.

Haluan nimenomaan tummaihoisen miehen. Koulutustausta on epäolennaista, koska se ei korreloi älykkyyden kanssa. Monissa maissa koulutus on etuoikeus ja köyhillä ei ole siihen mahdollisuutta.

Vierailija
30/35 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entäs kun:

-Mies on rikas yrittäjä, vaimoa melko paljon vanhempi, ei muodollista koulutusta tai tutkintoa, elää pääomatuloilla ja keikkuu verolistoilla

-Vaimo on miestä huomattavasti nuorempi, kansainvälisen yrityksen keskijohtoa, koulutustausta DI-ekonomi.

Vaimo on tasokkaampi, ehdottomasti. Näin lyhyesti kuvailtuna.

Vierailija
31/35 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No entäs kun:

Vaimo on tasokkaampi, ehdottomasti. Näin lyhyesti kuvailtuna.

Nostaako se sitten miehen statusta?

Vierailija
32/35 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla on kaksi korkeakoulututkintoa kummallakin (1 amk-, 3 maisterintutkintoa). Vaimolla hyvä duuni ja keskimääräistä parempi palkka, minä olen työtön. Ihan mielelläni puhun vaimostani toimitusjohtajana, muiden manatessa lähärivaimojensa matalia tuloja. Eli eipä se statukselle pahaakaan tee. Olemme molemmat lisäksi urheilullisia ja hoikkia ja asumme yli 200 neliön ok-talossa - yllättävän paljon tuntuu sekin statusta nostavan (en tiedä miksi).

M45

Vierailija
33/35 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Jos saat lääkärin puolisoksi, nostaa se sinunkin olemistasi. Olen vuosikausia seurannut tätä palstaa, ja todennut, että niin on. Kahden eri kulttuurin mix-lapset ovat yleensä harvinaisen virkeitä ja valppaita. Jos koti on hyvä ja kannustava, mitä luultavammin he tulevat pärjäämään elämässä.

Haluan nimenomaan tummaihoisen miehen. Koulutustausta on epäolennaista, koska se ei korreloi älykkyyden kanssa. Monissa maissa koulutus on etuoikeus ja köyhillä ei ole siihen mahdollisuutta.

Ei se nosta minua millään tavalla mutta voi auttaa lapsia jos naisella on verkostoja jotka minulta puuttuvat.

Vierailija
34/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nouse

Vierailija
35/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin jotenkin ehkä vanhoillisestikin, että kyllä se miehen pitää itse se asema ja status ansaita. Muuten ehkä vähän sellainen luuseri ja vaimon siivellä lentelijä. Toisinpäin taas en näe asiaa niin, on hyvin tavallista, että miehellä statusta ja naisellakin ehkä oma ura, mutta yleensä mies ainakaan ei naista alemmalla tasolla ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä