Miten jaetaan kustannukset, jos muuttaa miehen omistamaan taloon?
Miten jakaisitte kustannukset, jos muutatte miehen aikoinaan yksin ostamaan ja maksamaan taloon? Mies on hyvätuloinen ja talo on sellainen, mistä minäkin tykkään. Asuntovelkaa ei siis enää ole. Miehellä on yksi lapsi, joka käy miehen luona joka toinen viikonloppu. Minulla on kaksi lasta.
Mies ei ole ollut (vielä) mitään vailla, on vain sanonut, että kunhan pidän kaapissa ruokaa, niin riittäköön toistaiseksi. Mietin vain, että mitä sitten sen "toistaiseksin" jälkeen.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Tässähän nyt joutuu nainen maksamaan hyvätuloiselle miehelle rahaa, vaikka sitä on sillä jo ennestään ollut! Mies voittaa tässä kaupassa silkkaa rahaa ja mitä saa nainen? Joutuu maksamaan puolet miehen asumiskuluista ja tuskin saa edes tukia enää samaa vertaa kuin ennen... En muuttaisi yhteen ollenkaan.
Oletat, että jokainen nainen saa tukia?
Jaatte kulut niin että pystytte molemmat kartuttamaan omaisuuttanne.
Kyllä APn täytyy asumisestaan maksaa joka tapauksessa.
Asumiskulut puoliksi ja avioehto, jos menee naimisiin.
Jos APlla on omistusasunto, voi laittaa sen vuokralle tai myydä ja sijoittaa rahat. Tai myydä ja ostaa kaksi pientä asuntoa, joihin hänen lapsensa muuttavat aikuisina, sitä ennen vuokraa ja saa tuloja.
Jos AP on asunut vuokralla, niin sitten hän voi säästyvät asumiskulunsa sijoittaa jotenkin järkevästi.
Aina kun muutetaan yhteen, se tulee suhteessa halvemmaksi, ja kumpikin "kerryttää varallisuuttaan"
Kun nainen alkoi moisia puhua, niin sanoin, että laita vaikka 120 eur kuussa, niin kyllä se suihkut ja lattiankulumisen varmaan kattaa.
Ei tykännyt yhtään ja sanoi että olen ahne ja että puolet ruokalaskusta riittää.
Jäi jurnuttamaan vuokraluukkuunsa, mistä maksaa 800 eur kuussa ilman mitään tukia.
On se taas niin vaikeaa.
Aloittaja maksaa puolet kaikista kuluista, ja suurimman osan ruoista koska muuttaa lapsineen miehen taloon. Ja maksaa myöskin ne kaikki sisustuskrääsänsä ja muut nais-ostoksensa omasta pussistaan
Hä, mieshän sanoi, että kuittaat asumisen "toistaiseksillä"? Ärrä-vikainen mies????
Vierailija kirjoitti:
Tässähän nyt joutuu nainen maksamaan hyvätuloiselle miehelle rahaa, vaikka sitä on sillä jo ennestään ollut! Mies voittaa tässä kaupassa silkkaa rahaa ja mitä saa nainen? Joutuu maksamaan puolet miehen asumiskuluista ja tuskin saa edes tukia enää samaa vertaa kuin ennen... En muuttaisi yhteen ollenkaan.
Mielenkiintoista. Sinusta siis miehen pitäisi maksaa naiselle ettähän suostuu asumaan miehen omistamassa asunnossa?
Minä laitoin oman asuntoni vuokralle, kun muutin miehen luo. Aikanaan kun mentiin naimisiin ja alkoi tulla lapsia, myytiin molemmat kämpät ja ostettiin yhdessä isompi.
Nainen opettaa lapsensakin lokkeileen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä APn täytyy asumisestaan maksaa joka tapauksessa.
Asumiskulut puoliksi ja avioehto, jos menee naimisiin.
Jos APlla on omistusasunto, voi laittaa sen vuokralle tai myydä ja sijoittaa rahat. Tai myydä ja ostaa kaksi pientä asuntoa, joihin hänen lapsensa muuttavat aikuisina, sitä ennen vuokraa ja saa tuloja.
Jos AP on asunut vuokralla, niin sitten hän voi säästyvät asumiskulunsa sijoittaa jotenkin järkevästi.
Aina kun muutetaan yhteen, se tulee suhteessa halvemmaksi, ja kumpikin "kerryttää varallisuuttaan"
Juurikin näin! Täälläkin ihan käsittämättömiä keskusteluja, joissa paasataan ettei nainen missään nimessä saa maksaa puolia menoista - näin ollenhan hän maksaisi miehen asuntolainaa pois. Toki roolien olevan toisin päin saa mies maksaa vaikka koko lainan naisen puolesta..
Olemme miehen kanssa puhuneet yhteenmuutosta tänä vuonna ja seurailen keskusteluja mielenkiinnosta. Meillä molemmilla on asuntolainaa reippaasti jäljellä, hänen menonsa 850e ja minulla 900e. Saa nähdä kumpaan asuntoon muuttaisimme, mutta alustavasti olen miettinyt n. Puolet kustannuksista toiselle. Näin kumpikin hyötyy ja muuttaja saa kuitenkin vuokralaisen kattamaan oman asunnon kulut.
Sinulla on mahdollisuus vaikka laitta rahaa säästöön tai vaikka sijoitusasuntoon yms. Mikä on ongelma? Ymmärrän miehesi heiton, jonka itse lasken kuivaksi huumoriksi. Voisin itsekin sanoa noin, jos asuisin velattomassa talossa, johon muuttaisi nainen jne. Rentoudu ja nauti olostasi, äläkä stressaa oloasi tulla heitolla. Suomennettuna: Kunhan vähän osallistut juokseviin menoihin, niin asia ok. Miehesi ei varmaan edes ajattele asiaa enempää. T: Mies.
Okei, on kiva, että luotat ihmisten hyvyyteen. Miten olisi itsenäisyys ja se, että jokainen maksaa oman kulutuksensa?
Puolet kuluista vähintään, jos haluat kokea olevasi itsenäinen ja vapaa.
Kyllä on pakko ihmetellä tätä uusavuttomuutta.
Hemmetin vaikea kysymys. Mies joka tapauksessa otta turpiinsa taloudellisesti vaikka kaikki juoksevat kulut olisi puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Asuntoon on lähen aina lukittu suuri määrä varallisuutta. Tuolla lukitsemisella on aina vaihtoehtoiskustannus. Se varallisuus voisi olla esimerkiksi tuottamassa jossain.
Joten ajattelisin vaikka puolet asunnossa kiinni olevasta summasta niin vaihtoehtoiskustannus voisi olla 0,04 % vuosituotto. Eli 200 000 € asunnon kohdalla 4000 €. Jä tämä tekee sitten kuukausittain pyöreästi 333 €.
Kiinnostaisi tietää miten lasket tämän?
Mulla on ihana miesystävä, jonka luokse muutan ilmaiseksi asumaan, jahka lapset lentävät pesästä. Omat ruokani tarjoudun ostamaan, mutta mies sanoi, ettei mun tarvi. Sanoi, että saan tukea sen sijaan opiskelevia lapsiani. Taidan olla onnekas.
En muuttaisi noilla spekseillä. Kyllähän sinun lapset ovat ansainneet oman kodin eikä sellaista, että ollaan vieraana nurkissa pyörimässä.
Miksi et osta omaa kotia omille lapsillesi? Vaikka talo jostain miehen läheltä, jos sijainti on lapsille ok?
🇺🇦🇮🇱
Eiköhän täälläkin ole aika ajoin esimerkkejä kun mies heivaa eukon mäelle omistamastaan talosta. Noissa kuvioissa ajaudutaan helposti siihen että tasan niinkauan kuin ilmainen kodinhoitopalvelu pelaa niin on kaikki hyvin tai kunnes löydetään tuoreempi kodinhoitaja.
Niinhän siinä käy, jos ei ole mitään omaa vaan menee pummina toisen nurkkiin.
mielestäni Ap:n kannattaa ostaa mieheltä puolet talosta tai sitten ostaa oma talo siitä läheltä.
Muuten kannattaa pitää ne kassit pakattuna. Voi tulla nopea lähtö.
🇺🇦🇮🇱
Lokki mikä lokki.