Onko väärin kuluttaa ja nauttia elämästä?
Lapsuus ja nuoruus kuluivat köyhäillessä.
Heti kun sain tulotason nostettua , aloin nauttia.
Panostan kosmetiikkaan ja kampaajaan.
Käyn ulkona syömässä , juon joskus viiniä.
Ostan välillä nättejä vaatteita.
En halua säästää vanhuuteen, vaan elän nyt (varojeni puitteissa)
Olen keski-ikäinen.
Kommentit (29)
Palveluiden kuluttaminen on erittäin ok. Turhan roinan ei.
Vierailija kirjoitti:
Jos kulutat kaikki rahasi ja menet sitten työttömäksi ja toimeentulotuelle, on väärin.
Menet työttömäksi? Todellako luulet, että kukaan "menee" tarkoituksella työttömäksi? Työttömäksi joudutaan tai jäädään. Olet idiootti.
Materialistinen kerskakulutus on hölmöä kulttuuria. Kuluta vain tarpeellinen. Panosta henkiseen pääomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kulutat kaikki rahasi ja menet sitten työttömäksi ja toimeentulotuelle, on väärin.
Menet työttömäksi? Todellako luulet, että kukaan "menee" tarkoituksella työttömäksi? Työttömäksi joudutaan tai jäädään. Olet idiootti.
Aika moni on mennyt itse työttömäksi. Ei ole mitään työpakkoa tässä maassa.
Mietin samaa kuin aloittaja aina joskus. Taustalla myös monella tapaa köyhä lapsuus ja nuoruus.
Ei siis pelkkää rahan puutetta, vaan sellaista mielikuvituksen puutetta, näköalattomuutta, ajattelun köyhyyttä. Lapsena syyllistettiin kaikesta, leikeistä, lukemisesta, pienistäkin haluista ja toiveista.
Nyt lähes keski-ikäisenä olen opetellut elämään.
Nautin vapaa-ajastani, perheestäni, siitä että hyvä työpaikka antaa mahdollisuuden myös kuluttaa. Lapsilla on kivat harrastukset, joista todella nauttivat, ja joita tuetaan ja kannustetaan, itsekin olen opetellut harrastamaan haluamiani juttuja.
Miksi en pukeutuisi kivasti ja huolehtisi saman miehelle ja lapsille. Tai laittaisi hyvää ruokaa tai miksi ei käytäisi ulkona syömässä silloin tällöin.
Ulkomailla asuminen opetti myös elämästä nauttimiseen, eikä se todellakaan sulje pois kovaa työntekoa. Oikeastaan nämä molemmat ovat ihan tavallisia, normaaleja asioita. Suomessa vain täytyy aina maksimoida kurjuus.
Onneksi siitä voi opetella pois.
Samalla voi opetella pois siitä että huolehtisi hirveästi siitä mitä muut sanovat.
Joten, Ap, nautitaan elämästä, se on ainoa joka meille annetaan, eikä kurjuudesta ja kärsimisestä mitään palkintoja anneta.
Ei ole väärin. Sinun elämäsi, sinun rahasi. Teet niillä mitä haluat.
EIikö sulla ole mitään harrastusta mihin voisit ostaaa jotain hyödyllistäkin? Vaii onko sun harrastus seurata somejulkkkiksia ja matkia heidän tyyyliään? Toi tulee kalliiksi toi homma.
Vierailija kirjoitti:
EIikö sulla ole mitään harrastusta mihin voisit ostaaa jotain hyödyllistäkin? Vaii onko sun harrastus seurata somejulkkkiksia ja matkia heidän tyyyliään? Toi tulee kalliiksi toi homma.
Toii on muutenkin vaatteisiiin törsääminen niin ei kehitä milläään tavalla mitenkään.
Ai tuhlaukselle on tuollainenkin nimi.