Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työ, palkankorotus ja moraalinen ongelma

alipalkattu
18.01.2021 |

Viime vuonna tein hyvää työtä josta poiki firmalle reilusti lisää myyntiä ja parissa muussakin projektissa oli mielestäni kriittinen tekijä, jota ilman projektit eivät olisi onnistuneet. Jos olisi ollut poissa tiimistä, tai koko firmasta, ei sitä osaamista olisi pystytty paikkaamaan.
Myynnin lisäyksestä puhutaan useista miljoonista.
Kuitenkaan palkankorotusta en saanut,eikä pomo ollut edes ehdottanut johdolle, että tarvitsisin palkankorotuksen.
Pomo puhui vain hyvästä tiimistä, johon en oikein sovellu ja että olen vähän turha sellaisena henkilönä jona nyt olen.
v i tutti paljon.

Ajattelin sitten, että antaa olla, en auta. Tänä vuonna jätin pari keissiä ratkaisemasta. Kauppoja ei saatu.Kukaan ei huomannut.

Nyt pari isoa myyntikeissiä meinaa mennä puihin, kun valmistuksessa on ongelmia. Pitäisikö auttaa vai ei? Pomot kun oli aikaisemmin sitä mieltä ettei mun apuja tarvita. Tiedän syyn niihin valmistusongelmiin.
Miten pitäisi toimia? Palkkani on keskivertotasoa, kun minun kyvyilläni se pitäisi olla palkkahaitarin yläpäässä. Jos toimin kuin keskivertokaveri ja jätän auttamatta, onko se ok?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat avoimemmin puhumaan siitä, mitä tuloksia olet saavuttanut. Tuo se esiin usein ja paljon. Ehdottomasti ratkaiset myös tämän uusimman keissin, mutta tee se näkyvästi ja muistuta kaikkia projektin lopuksi, miten ja kenen avulla homma saatiin maaliin.

Näin työelämä toimii nykyisin valitettavasti. Opettele röyhkeyttä. Älä marttyroidu.

Vierailija
2/3 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan hyvin tilenteesi. Olet vähän puun ja kuoren välissä, monessa mielessä.

Jos jätät tuomatta esiin jotain, mikä sinun pitäisi tuoda esille ja tuotat työnantajalle vahinkoa, voit joutua ongelmiin. 

Sinuna menisin pomon luo ja perustelisin (kirjoita ylös perustelut ranskalaisilla viivoilla) miksi olet palkankorotuksen ansainnut. 

Kuten yllä joku kirjoitti, ratkaiset keissit ja pidät huolen, että ne on sun osaamisella ratkastu. Kirjota mailia pomolle ja pomon pomolle, sillä lailla jää mustaa valkoisella todisteeksi. Ja kun ongelma on ratkottu, meet uudestaan pomon juttusille ja pyydät lisää palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vastaavassa tilanteessa, enkä onnistunut palkkaneuvottelussa.

Lähdin pois ja palkka nousi tonnilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä