Miten paljon budjetoitte rahaa omaan kivaan tekemiseen tai ostamiseen kk?
Esim. Omiin vaatteisiinne, kosmetiikkaan, kirjoihin jne?
Kommentit (51)
En mä osta tuollaisia ja kirjoja saa kirjastosta (maksettu veroissa). Olen budjetoinut kaikki ylimääräiset rahat osakeostoihin.
Riippuu kuukaudesta. Yleensä en yhtään, mutta kyllä silti käytän silloin tällöin vähän rahaa tuollaisiin. Yleensä joitakin kymppejä.
Laitan puolet palkasta säästötilille, maksan jäljelle jääneellä summalla vuokran ja laskut, ja lopun käytän miten huvittaa. Aika vähän olen käyttänyt rahaa mihinkään "huvituksiin", mutta tässä kuussa olen ostanut muutamia levyjä ja uuden laukun. Teen siis mieluummin sijoituksia, jotka kestävät aikaa.
En mitään. Budjetti on lupa kuluttaa rahaa. Silloin ostetaan kun jotain järkevää on tarjolla järkevään hintaan.
Tarpeen mukaan. En pakolla käytä rahaa mihinkään. Puskuri pitää olla hyvä.
Budjetoitte? Siis onko sulla oikein Excel-budjetti käytössä vai? Ei ole hajua, paljonko mihinkin käytän, koska en jaksa eikä kiinnosta. Töissä saa sen verran vääntää näitä budjetti- ja muita Exceleitä, että ei kiitos.
En budjetoi mitään. Ostan jos jotain mieli tekee, mutta usein menee kuukausia, että en osta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Budjetoitte? Siis onko sulla oikein Excel-budjetti käytössä vai? Ei ole hajua, paljonko mihinkin käytän, koska en jaksa eikä kiinnosta. Töissä saa sen verran vääntää näitä budjetti- ja muita Exceleitä, että ei kiitos.
Mulla on omat tilit eri käyttötarkoituksiin korvamerkityille rahoille.
Tulot 1700 e/kk, kiinteät menot 1000 e, säästötilille 500 e, ”turhuuksiin” 200 e
Minimi varmaan jotain vajaa 200 euroa kuussa vuodelle jaoteltuna. Lasken tuohon konsertit ja ulkona syömiset, ihonhoidon johon mulla menee rahaa, kampaajan ja vastaavat. Todellisuudessa ei varmaan riitäkään. Vaateostot hoidan pääosin kirppikseltä, nyt on kyllä tullut aleista sorruttua. Niistä voisin hyvin tinkiä, meikit ovat halvimpia. Harrastuksiksi riittäisi jumppakortti ja ehkä joku kansalaisopiston kurssi ja satunnaiset liikuntavälinehankinnat.
Vaikea vetää raha omaan kivaan, koska lasken mm, mökkeilyn siihen.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin Excelin ja lisäsin jo kaikki rivit. Jäi täydentämättä kun kauhistuin mihin kaikkeen ja miten paljon rahaa menee:)
Ostan tarpeen mukaan ja kun tekee mieli jotain, hankin sen. Kukkia, kynttilöitä ja herkkuja pitää aina olla kotona. Varsinkin kun ei voi matkustella on huolehdittava edes mukavuudesta!!
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmilapsisen perheen yh. Ostan ruoan Lidlistä (kanaa, juureksia ja riisiä), joskus hedelmiä. Marjat keräämme koko perheen voimin metsästä. Mitään karkkia en ikinä osta. Missään huveissa emmem käy, sen asian ajaa kävely lähimetsässä. Televisiota katsomme vanhasta kuvaputkitv:stä vain tunnin tai puoli päivässä. Kiellän lapsia myös käymästä kavereilla.
Muista myös ettei suihkuvettä ei kande lämmittää ja että mäntysuopa käy hyvin shampooksi:)
En budjetoi euroakaan, mutta käytän rahaa aika lailla hulvattomasti, jos niin haluan.
100€ semmoiseen ns. turhuuteen.