Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos on bmi 48 ja 40v iässä terve kuin pukki, niin mitä on odotettavissa tulevaisuudessa?

Vierailija
18.01.2021 |

Vaikkei siis vielä mitään sairauksia? Ei mitään muuta haittaa kuin että juoksu ei onnistu (kävely onnistuu). Olen huolissani sukuni läheisestä. Koska ei ole mitään vaivoja, niin ei koe myöskään ongelmaa asiasta.
Voiko olla että elää ihan normaalin terveen elämän? Vai alkaako ”tapahtumaan” esim 50v korvilla?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, moni laiha kuolee nuorena sairauksiin. Ei ole ollenkaan sanottua että obeesi kupsahtaisi ensin.

Itse yritän kaikkeni että olisin terve ja hyvinvoiva sillä tulen suvusta jossa ollaan lyhytikäisiä. Geeneileen ei voi mitään.

Vierailija
42/52 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni bmi 40. Toistaiseksi vain rasvamaksa. Tulevaisuudessa oletan että saan diabeteksen, sydänvaivoja ja muistisairauden, jos elän niin kauan. Uskoisin eläväni arviolta kuusikymppiseksi.

N41

Ja tämä kaikki on sinulle ok? Rasvamaksa ja II-tyypin diabetes on elintasosairauksia, joiden paranemiseen voi vaikuttaa sillä kun katsoo mitä suuhunsa laittaa. Miksi et tekisi niin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun lääkehoidolla voi näppärästi kumota elintapojensa perseilyjen vaikutukset kehossaan, suurin osa valitsee sen helpomman tien; eli verenpaine-, diabetes- ja/tai kolesterolilääkkeet. 

Miksi? Koska niitä omia elintapoja on niin vaikea muuttaa vaikka tiedon tasolla tajuaa, että jättämällä esim. ne kaljat, napostelut ja mätöt nauttimatta ja ottaisi päivässä enemmän askeleita, mitattavissa oleva terveydentila kohenisi todennäköisesti ihan ryhtiliikkeellä, ilman lääkkeitä.

Ihmismieli on rakentunut mielihyvän päälle ja hakemaan helpoimman reitin?

Vierailija
44/52 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni bmi 40. Toistaiseksi vain rasvamaksa. Tulevaisuudessa oletan että saan diabeteksen, sydänvaivoja ja muistisairauden, jos elän niin kauan. Uskoisin eläväni arviolta kuusikymppiseksi.

N41

Ja tämä kaikki on sinulle ok? Rasvamaksa ja II-tyypin diabetes on elintasosairauksia, joiden paranemiseen voi vaikuttaa sillä kun katsoo mitä suuhunsa laittaa. Miksi et tekisi niin? 

Niin miksi suurin osa länsimaisista ihmisisstä ei tee niin?

Ei kykene itse päättämään omalla tahdollaan laihtua ja suurin osa dieeteistäkin epäonnistuu.

Ehkä tämäkin on vain todiste siitä ettei omaa tahtoa ole ja sinä sen uskovaisena yrität tuputtaa sitä muille omassa kiihkouskovaisuudessa.

Ihminen on elimistöltään mato. Putkieläin.

Työntää sisäänsä ravintoa ja kuluttaa sen. Kaikki sulamaton materiaali tulee ulos toisesta päästä.

Sama ajatusten ja koko elämän kanssa. Synnytään ja loputaan tahtomattamme.

Jos omaa tahtoa on, niin miksi on niin paljon köyhyyttä ja hallitsematonta vaurautta?

Amerikka on täynnä lihavia tahtomattaan.

Vierailija
45/52 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N41

Niin, noin helppoahan se onkin. Itse ainakin olen 10 vuotta yrittänyt laihtua, ei vaan onnistu. Ei edes lääkkeillä ja ravitsemusterapeutin avulla. Tai joo kyllä minä laihdun, mutta aina tulee elämässä jotain stressiä tms ja lihon takaisin, korkojen kera. Nyt on psykologi jo kieltänyt laihduttamisen toistaiseksi kokonaan, koska se ylläpitää mun syömishäiriöistä käyttäytymistä.

Vierailija
46/52 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään tuota kuntoilumiehen kommenttia, että lihavuus ei ole vaarallista ihmiselle. Saattaa se olla tottakin.

Kyllä eläimissäkin on lihavia eläimiä. Ja sen lihavuuden ansiosta ne pysyy hengissä (esim arktisen alueen pingviinit, mursut, hylkeet).

Miksi siis ihmiselle - jos on obeesi JA TERVE - tästä olisi haittaa? Ainoa ”haitta” on varmaan se ettei istu instagram-kauneusmuottiin. Mutta emme me normaalipainoisetlaan istu siihen joten eipä sen varaan elämää kannata laskea.

Vierailija
47/52 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin miettimään tuota kuntoilumiehen kommenttia, että lihavuus ei ole vaarallista ihmiselle. Saattaa se olla tottakin.

Kyllä eläimissäkin on lihavia eläimiä. Ja sen lihavuuden ansiosta ne pysyy hengissä (esim arktisen alueen pingviinit, mursut, hylkeet).

Miksi siis ihmiselle - jos on obeesi JA TERVE - tästä olisi haittaa? Ainoa ”haitta” on varmaan se ettei istu instagram-kauneusmuottiin. Mutta emme me normaalipainoisetlaan istu siihen joten eipä sen varaan elämää kannata laskea.

Jos mentäisi luonnon ja talouselämän mukaisesti, niin kesällä hankittaisi rasvaa kehoon runsaasti ja talvella niitä säästöjä laitettaisi käyttöön.

Kultuuri on siinä suhteessa sekaisin ja tästä syystä kapitalismikaan ei toimi enää, kun ihmiset lihoo ja lihoo. Myös säästötilit lihoo ja pysyy käyttämättöminä. Etenkin suuryrityksillä.

Lihavuus on haitallista, jos säästöjä ei käytetä ja laiteta energiaa kiertoon.

Siitä syntyy ahneus ja ummetusta yleisesti kaikille elämän osa-alueille.

Se rasva on hyvästä ja säästöt on hyvästä. Niitä vain tulisi käyttää ja pistää energia kiertoon.

Urheiluelämässäkin on tankkausjaksoja. Syödään yli oman kulutuksen monta kuukautta, että treeni sujuisi kovemmin ja palautuminen paranisi.

Se noudattaa ihan luonnon vuodenaikojen syklejä kuten talouselämäkin.

Tuhlatkaa niitä säästöjä. Siitä elämässä on kyse.

Kuluttamisesta.

Vierailija
48/52 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme on jos pääsee 50 vuoteen.

Mulla BMI yli 50 ja olen yli 50v. Mikäs tässä ollessa.

Vierailija
49/52 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvet tulevat brakaamaan viimistään 50v. koska nivelet ei kestä enää runsasta painoa ikääntyessa. Sokeritauti, verenpainetauti, sydänongelmat, uniapnea. Runsasta lääkitystä odotettavissa ja työkyvyn menetys. Kitulias vanhuus. Siinäpä se pähkinänkuoressa.

T. Nimim. lukuisia vastaavia tapauksia nähnyt

Vierailija
50/52 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polvet tulevat brakaamaan viimistään 50v. koska nivelet ei kestä enää runsasta painoa ikääntyessa. Sokeritauti, verenpainetauti, sydänongelmat, uniapnea. Runsasta lääkitystä odotettavissa ja työkyvyn menetys. Kitulias vanhuus. Siinäpä se pähkinänkuoressa.

T. Nimim. lukuisia vastaavia tapauksia nähnyt

Tunnen kymmeniä ylipainoisia senseitä karatesalejen sivuilta ja judosalien molskeilta.

Eipä vaan kovaa treenaavilla ylipainoisilla näy mitään sairauksia tai vaivoja.

Edes niitä uhoamiasi nivelvaivoja. Päinvastoin painokuormituksen vuoksi nivelet ovat kovempaa laatua kuin muilla ja lihaksisto.

Se on mitä syö eikä se lihavuus.

Lihavuus tekee kovaksi.

Sinä et näyttäisi tietävän yhtään mitään mistään.

Joten miksi kommentoit kun tietosi taso on tyyliin röökiä ja viinaa juovien mussutusta.

Mene röökirinkiin itkemään asioistasi. Älä tule tänne minun ketjuun valittamaan ja esittämään asiantuntijaa.

Vierailija
51/52 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija<br />

Tunnen kymmeniä ylipainoisia senseitä karatesalejen sivuilta ja judosalien molskeilta.
</p>

<p>Eipä vaan kovaa treenaavilla ylipainoisilla näy mitään sairauksia tai vaivoja.
</p>

<p>Edes niitä uhoamiasi nivelvaivoja. Päinvastoin painokuormituksen vuoksi nivelet ovat kovempaa laatua kuin muilla ja lihaksisto.
</p>

<p>Se on mitä syö eikä se lihavuus.
</p>

<p>Lihavuus tekee kovaksi.
</p>

<p>Sinä et näyttäisi tietävän yhtään mitään mistään.
</p>

<p>Joten miksi kommentoit kun tietosi taso on tyyliin röökiä ja viinaa juovien mussutusta.
</p>

<p>Mene röökirinkiin itkemään asioistasi. Älä tule tänne minun ketjuun valittamaan ja esittämään asiantuntijaa.[/quote kirjoitti:

Läskillä menee nämä terveysfaktat aina näemmä pahasti tunteisiin. 😂

Vierailija
52/52 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija<br />

</p>

<p>Eipä vaan kovaa treenaavilla ylipainoisilla näy mitään sairauksia tai vaivoja.
</p>

<p>Edes niitä uhoamiasi nivelvaivoja. Päinvastoin painokuormituksen vuoksi nivelet ovat kovempaa laatua kuin muilla ja lihaksisto.
</p>

<p>Se on mitä syö eikä se lihavuus.
</p>

<p>Lihavuus tekee kovaksi.
</p>

<p>Sinä et näyttäisi tietävän yhtään mitään mistään.
</p>

<p>Joten miksi kommentoit kun tietosi taso on tyyliin röökiä ja viinaa juovien mussutusta.
</p>

<p>Mene röökirinkiin itkemään asioistasi. Älä tule tänne minun ketjuun valittamaan ja esittämään asiantuntijaa.[/quote kirjoitti:

Läskillä menee nämä terveysfaktat aina näemmä pahasti tunteisiin. 😂

Oliko hyvää röökiä?