Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksestä palautuminen

Vierailija
17.01.2021 |

Hei kaikki äidit. Olen 30-v lapseton nainen ja mietityttää, että kuinka nopeasti synnytyksestä palautuu suunnilleen tässä iässä, viiden vuoden päästä ja lähempänä neljääkymppiä.

Olen huomannut että haavat ovat alkaneet parantumaan hitaammin ja pohdinkin, että pitääkö omaa lapsiaikataulua kiihdyttää tämän vuoksi. Pelottaa, että en palaudu synnytyksestä kunnolla. Lähinnä pysyvät vauriot synnytyselimissä pelottavat. En tarkoita mitään löysyyttä, vaan esimerkiksi repeämiä, jotka haittaavat elämää ja aiheuttavat ihan pysyviä terveyshaittoja.

Millaisia kokemuksia teillä on synnytyksestä palautumisesta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa siitä synnytyksestä palautumista on oikeastaan raskaudesta palautumista. Sun elimistöä on venytetty ja kaikki pehmytkudokset on pehmentyneet. Synnytyksestä palautuminen on siihen nähden lyhyt aika.

Vierailija
2/5 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan täysin millaisia vaurioita saan. Joku on viikon päästä kun ei olisikaan ja jotakuta vaivaa vielä vuosien päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ollut eroa eri i'issä synnytyksistä palautumisessa. Sain esikoisen 28-vuotiaana, kuopuksen 42-vuotiaana ja näiden välissä kolme lasta. Ei tullut mitään isoja vaurioita, mitä nyt sektiohaava kahdesta sektiosta, mutta kaiken kaikkiaan hyvin nopeata oli palautuminen kaikista synnytyksistä. 

Vierailija
4/5 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ollut eroa eri i'issä synnytyksistä palautumisessa. Sain esikoisen 28-vuotiaana, kuopuksen 42-vuotiaana ja näiden välissä kolme lasta. Ei tullut mitään isoja vaurioita, mitä nyt sektiohaava kahdesta sektiosta, mutta kaiken kaikkiaan hyvin nopeata oli palautuminen kaikista synnytyksistä. 

Kiva kuulla! Voi olla että huoleni on turhaa panikointia. Ja onnea monesta lapsesta :)

Vierailija
5/5 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain lapsen 33-vuotiaana ei ollut mikään läpihuutojuttu, mutta voi olla ettei olis ollut nuorempanakaan.

Siihen, että paikat rupesivat tuntumaan taas omilta kului noin puoli vuotta. Mulle tehtiin episiotomia ja hyvä niin, koska repeämät olisivat varmasti aiheuttaneet vielä suurempaa vahinkoa. Nyt mitään pysyvää ei jäänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi