Mulle ei ole tässä maailmassa mitään paikkaa, en sovi mihinkään
En sovellu työelämään enkä suhteisiinå. Enää en työelämään millään keinolla pääsisikään koska en voi tehdä entisen alani töitä enää. Hanttihommia hakiessa saa haastattelijoilta osakseen vittuilua ja ylenkatsetta "mahtaisitkohan sä pärjätä tässä huoltismyyjän työssä?" No en sit varmaankaan pärjäisi. Edes sellaisessa, kuten en missään muussakaan. Haluaisin kouluttautua hoitajaksi mutta ei mua siihenkään huolita surkean työhistorian takia.
Jos voisin perheellistyä mulla olisi edes jotain mutta mä en voi. Suhteet ei ole koskaan onnistuneet, ei niitä oikeastaan ole koskaan edes kunnolla ollut. En pysty olemaan kenenkään kanssa sellaisessa.
Mitä jäljelle jää? Ei yhtään mitään. Kymmeniä vuosia täystyhjää olemisen jollotusta. Ois mulla varaa harrastella mutta kun ei mikään edes kiinnosta, ei varsinkaan mikään matkustelu koska mulle se on yksin vain hemmetin ankeaa.
Kommentit (4)
Itse kohtaan myös vähättelyä usein vaikka on yliopistotutkinto hyvin arvosanoin. Olen ajatellut että syy on siinä että vaikutan tosi epävarmalta ja ujolta. Ja sellainen olen nuoruuden traumojen takia. Ja onhan mulla kaikenlaista huijarisyndroomaa, että itsekin joskus epäilen pärjäänkö, vaikka pärjään. Eli olemus itsevarmemmaksi, niin ne haastattelijat on heti silleen että otetaan toi.
Ihan varmasti pääset opiskelemaan lähihoitajaksi. Hoitajia tarvitaan paljon, ja sinne pääsee kun valintahaastatteluissa/-kokeissa on reipas ja hyvällä asenteella, motivoitunut. Kokeissa (riippuu oppilaitoksesta millaisia ne on) ei ole mitään ylivoimaisen vaikeaa. Miten olisi oppisopimuksella hoitajaksi? Saisit samalla palkkaa. Ota yhteys suoraan oppilaitokseen, monilla kouluilla on hakuja menossa ympäri vuoden. Usko itseesi!
Reppureissaaminen yksin voi olla todella antoisaa ja harvoin tarvitsee kauaa olla yksin kuitenkaan. Itsellä tämä avasi ainakin uusia maailmoja, kun sai vähän etäisyyttä tähän suomalaiseen niuhottamiseen ja kilpailuhenkisyyteen. Valitettavasti rahat kuitenkin loppuvat aikanaan ja on pakko palata takaisin todellisuuteen.
Haluaisitko mennä vankilaan? Sieltä voisit saada paljon kavereita ja mielenkiintoista ajankulua.