Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miro ja Miko - onko liian samanlaiset?

03.08.2006 |

Heips!

Meillä hakusessa Miron veljelle nimi. Kriteereinä on, että 4-kirjainta, mutta silti mukavaa nimeä ei juuri löydy, vaikka kaikki nimet kahlattu läpi.

Miko miellyttäisi korvaa, mutta onko se aivan liian samanlainen Miro-nimen kanssa?

Minun mielestäni se on vähän liian lähellä, mutta miehen mielestä ei haittaisi ollenkaan. En ole vielä osannut päättää omaa mielipidettäni suuntaan tai toiseen.

Kertokaahan lukijat mielipiteitä asiaan, kiitos :)

Kommentit (21)

1/21 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama ehdotus, josko joku mukava löytyis Mitron veikalle:

Roni

Tino

Timi

Jami

Samu

Sasu

Tatu

Rene

Manu

Masi

Jimi

Panu

Luka

Turo

Niki

Niko

Vili

Juho

Jali

Jere

Vierailija
2/21 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkukirjaimen vaihtaminen auttaisi asiaa: Niko ja Miro eivät ole ollenkaan niin samanlaiset ja tyylilaji säilyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä nimestä Niko, tulee valitettavasti mieleen nikotiini...

Jere olisi suosikkini, mutta mies ei suostu siihen, koska suvussa on jo yksi Jere ja myös tuttavilla.

Lisää kommentteja ja ehdoksia asiaan :)

Vierailija
4/21 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ovat ihan liian samanlaiset nimet, vain yhden kirjaimen ero. En laittaisi missään tapauksessa veljeksille näin yhteneväisiä nimiä. Menisivät varmaan aika usein sekaisin, jos ajattelee asiaa käytännön kannalta. Saittekin jo paljon hyviä ehdotuksia nimistä, joten en itse laita niitä enää.

Vierailija
5/21 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taikka Jerry? ;)

muita ärräisiä:

Arno

Arto

Riku

Rene/Reni

Remi/Reemi

Reino

Risto

Sattui joku viisikirjaiminenkin mukaan.

Vierailija
6/21 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan tässä onkin se, että emme löydä mieluisaa nimeä täällä ehdotetuista/muista 4-kirjaimisista pojan nimistä. Miko tällä hetkellä ainoa, mutta samanlaisuus häiritsee minua ainakin vielä...

Toinen vaihtoehto olisi toki ei 4-kirjaiminen nimi, mutta olisiko se huono vaihtoehto tilanteessa, jossa kaikkien muiden perheenjäsentemme (minun, miehen ja esikoisen) nimet ovat 4-kirjaimisia?? Miro-nimeä ei tosin valittu sen vuoksi, että minulla ja miehellä on 4-kirjaiminen nimi, vaan ihan sattumalta miellytti korvaa. Nyt tuntuu, että olisi pakko olla 4-kirjaiminen nimi, koska muillakin on sellainen... ymmärrättekö " yskän" ?

Esikoiselle oli nimivaihtoehtona Miska, joten se voisi olla vaihtoehto myös nyt, jos ei hassua, että yhdellä 5-kirjainta kun muilla 4???

Vierailija
7/21 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Miska sopisi hienosti Miron veikalle.

Ei kannata " numerologian" liikaa ohjailla elämän tärkeitä päätösiä. ;)

8/21 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miska onkin kiva nimi..samoin Mitja ;o)!!

Vierailija
9/21 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään laittaisi missään nimessä Miron veljelle nimeksi Miko. En laittaisi edes samalla alkukirjaimella alkavaa nimeä.

Miska sopii silti mainiosti!

Meidän tytöillä on 5- ja 8-kirjaimiset nimet. Tosin vanhemmilla on 4 ja 5. Mutta en usko, että monikaan edes huomaa asiaa, ellei siitä erikseen mainita. Harvoin sitä tulee mietittyä vanhempien nimiä, kun joku kertoo lastensa nimistä:)

Vierailija
10/21 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen alkanut kallistua Miskan puoleen tai sitten johonkin muuhun 5-kirjaimiseen. Vaihtoehdothan lisääntyivät älyttömästi, tosin luulen Miskan olevan tosi vahvoilla kerta jo esikoisen aikaan oli maaliviivalla ;) Kerta ei 4-kirjaimisista löydy omasta mielestä kivaa ja kyllä se Miko on liian samanlainen, niin täytyy unohtaa " numerologia" .

Yllätyksenä kyllä nimi useimmille tulee, koska oikeasti kaikki sukulaiset ainakin olettavat, että nimi tulee olemaan 4-kirjaiminen kuten meillä muillakin, mutta eipä se meitä haittaa :)

Saa vielä kommentoida lisääkin :)

Vierailija
11/21 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös Miro ja Miki (minusta mielummin kuin Miko)

tai Miro ja Marlo tai Miro ja Miika

minusta ei kannattaisi tuijottaa sitä 4-kirjaimisuutta liikaa, vaan etsiä kaunis ja sopiva nimi... Onnea valintoihin!!

Vierailija
12/21 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa perheessäkin on kaikkien viiden nimissä tietty logiikka (jota ulkopuoliset ei välttämättä edes tule ajatelleeksi) ja tavallaan tekisi mieli samaa ketjua jatkaa...

Itse tunnen perheen, jossa on veljekset Miro ja Miko ja kyllä se aluksi varsinkin tuntui hankalalta. Oli vaikea oppia muistamaan kumpi on kumpi. Toisaalta Miron R kuuluu niin selvästi, että eivät mene siinä mielessä helposti sekaisin. Sanoisin kuitenkin, että Miska kuulostaisi paremmalta valinnalta Miron veljelle.

Vierailija
13/21 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heti otsikon nähtyäni ajattelin, että Miska olisi kiva nimi Miron veljelle ja nähtävästi siihen olitte päätymässäkin... joten en voi kuin suositella. Aivan ihana sisaruskaksikko olisi, numeroista viis =).

Vierailija
14/21 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen enempää kommentoimatta.

Vierailija
15/21 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jero Tämä nimi ois vallan kiva Miron veljelle

Erno

Marlo

Jiri

Muita ehdotuksia Mikon rinnalle:

Milo

Miso

Miki

Misa

Miro ja Jero on edelleen ehdottamistani nimistä parhain parivaljakko.

Jos nimien pitää alkaa samalla kirjaimella... niin vaihtoehtoja onkin jo enempi, mutta...

Miro ja Miki

Miro ja Misa olisivat kuitenkin parempia kuin

esim. Miro ja Milo tai Miro ja Miso.

Vaikeaa on...

Vierailija
16/21 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaro ja Jero eivät ole makuumme. Luulen todella ettei 4-kirjaimisista taida löytyä, joten Miska on tällä hetkellä ykkös vaihtoehto. Mikiä ajattelin itsekin, miehelle en vielä ole ehtinyt ehdottaa, mutta luulen ettei hän siitä juuri pidä...

Miro ja Miska kuullostaa kivalta korvaani, vaikka mies eilen sanoikin, että ei Miska, se on tyhmä, mutta niin sanoi alunperin Mirostakin eli eiköhän yhteisymmärrykseen päästä. Miskahan oli miehen ehdotus jo esikoisellekin.

Vierailija
17/21 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saska, Joska tai Juska? ;)

Musta esim. Joska olisi aika kiva Miron velulle. Yhdistävää slaavilaisuus , sekä O-vokaali.

Vierailija
18/21 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jerryn, se olisi loistava nimi.

Vierailija
19/21 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä Saska, Joska tai Juska juuri miellytä eikä Jerrykään. Nimeksi tulee Miska tai muu Mi-alkuinen nimi tai sitten 4-kirjaiminen nimi. Kuten moneen kertaa olenkin maininnut ettei 4-kirjaimisissa taida olla makuumme kivaa, joten Miska on ehdoton ykkösvaihtoehto ellei ihmeitä tapahdu.

Vierailija
20/21 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tykkäät Miro ja Pyry???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan