Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pudotat kaupassa jonkun tuotteen, esim viilipurkin ja se rikkoutuu lattialle, mitä teet?

Vierailija
16.01.2021 |

a) Hipsin menemään ja toivoin ettei kukaan huomannut mitään, jätän purkin lojumaan lattialle.
b) Nostan purkin ja laitan sen vaivihkaa takaisin ja toivon ettei kukaan huomaa mitään.
c) Etsin työntekijän ja kerron että nyt kävi näin, mitäs tehdään?
d) Viet purkin kassalle ja tarjoudut ostamaan sen, ja sit heität sen pois.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

e) Nuolen sen lattialta.

Vierailija
2/72 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kertomaan että sotkin ja pyydän anteeksi ja tarjoudun maksamaan sen tuhoutuneen tuotteen. Ja ehdotan myös että siivoan sen sotkun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiliä en syö, mutta kerran olen pudottanut Alkossa viinipullon lattialle. Odottelin minuuttikaupalla henkilökuntaa kysyäkseni, siivoanko itse ja maksanko pullon. Ei lopulta tarvinnut tehdä kumpaakaan.

Vierailija
4/72 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan työntää purkin jalalla vähän sivuun kulkuväylältä ja otan uuden. Kyllä kaupan henkilökuntakin rikkoo tuotteita, eikä sitä tietenkään pidätetä palkasta. Pieni hävikki on osa normaalia liiketoimintaa.

Vierailija
5/72 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti c. Sattuuhan sitä paremmissakin perheissä. Tarjoutuisun vielä pyyhkimään sotkun itse. Ja juu, olen itsekin aspa.

Vierailija
6/72 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

C

Vierailija
7/72 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen että köyhänä minun ei todellakaan tarvitse maksaa jotain euron viilipurkkia, etenkään jos sen rikon vahingossa jossain ison ketjun myymälässä.  

Vierailija
8/72 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinko on vahinko, ei sitä tarvitse maksaa ja henkilökunta kyllä siivoaa.

Vierailija
9/72 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn sanomassa henkilökunnalle onnettomuudesta, mutta en tarjoudu maksamaan. Hävikki on olemassaoleva konsepti.

Vierailija
10/72 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pudota.

Vierailija
11/72 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin työntekijän ja kerron, että olen saanut sotkua aikaan. Kauppa ei veloita hävikistä.

Vierailija
12/72 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelen ostoskärryillä viililammikon yli.

Vierailija
13/72 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häivyn paikalta. Hoitakoon omat sotkunsa.

Vierailija
14/72 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa heitetään tonnikaupalla vanhentunutta ruokaa pois. Koko bisneksen idea on volyymeihin perustavaa, viilipurkin hajoamisen vahinko on kauppiaalle mitätön. Ei kukaan joudu maksamaan hajonnutta tuotetta, ellei toiminut törkeän huolimattomasti tai jotain vastaavaa.

Vierailija
15/72 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron että vahinko on tapahtunut, en tarjoudu maksamaan.

Vierailija
16/72 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

c tai d riippuen vähän mistä kaupasta on kyse. 

Vierailija
17/72 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

C, olen kerran vahingossa pudottanut jogurttipurkin hyllystä ja kysyin vieressä olevalta myyjältä voinko korvata sen. Vastaus oli että ei tarvinnut.

Vierailija
18/72 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häivyn paikalta. Hoitakoon omat sotkunsa.

Miksi et voi kertoa että siellä olisi vähän siivottavaa lattialla? 

Vierailija
19/72 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onistin joskus aiheuttamaan täystuhon kaupassa, kun käännyin ahtaassa hyllyvälissä ja laukulla tiputin varmaan 5 käsityöolutta. Siitä ei mitenkään vaivihkaa voinut livahtaa pakoon, kun koko lattia täynnä sirpaleita ja kaljaa. Kovasti pahoittelin ja olisin voinut maksaa, mutta ei tarvinnut. Että kyllä sen viilinkin voisin maksaa ja siivota tarvittaessa.

Vierailija
20/72 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran näin on käynyt. Aina olen käyttänyt taktiikkaa C ja kertaakaan ei ole tarvinnut sen enempää maksaa kuin siivotakaan.

N58