Kokemuksia Voxra-masennuslääkkeestä?
Kaipailisin kaikenlaisia kokemuksia. Millaisia vaikutuksia? Mitä sivuvaikutuksia? Positiivista tai negatiivista?
Kommentit (14)
Söin Voxraa (150 mg muistaakseni) n. 4 kk, kun minulla epäiltiin ADHD:ta, mutta diagnoosin puuttuessa ei voitu kokeilla varsinaisia ADHD-lääkkeitä. Sain Voxraa siis mielialalääkkeen nimellä.
Mieliala alkoikin kohentua lähes saman tien, mutta toisaalta mielilala (tai masennus) ei ollut suurin ongelmani alun perinkään. Lääke tuntui piristävän ja lisäävän aloitekykyä ensimmäisten viikkojen ajan. Sen jälkeen vainutus tuntui tyssähtävän. Loogista olisi kai ollut nostaa annosta, mutta en halunnut tätä sivuvaikutusten vuoksi, joihin kuului univaikeuksia, sydämentykytystä ja ahdistuneisuuden lisääntymistä. Söin Voxraa kuitenkin "varmuuden vuoksi" vielä jonkin aikaa, kunnes luovutin.
Voxra on pirijohdannainen. Itse jaksoin paremmin töissä ja kotitöitä sen avulla, mutta vei ruokahalun ja oli vaikea nukkua. Tuo lääkitys vaatii ohelle lähes poikkeuksetta nukahtamislääkkeen. Ei poistanut masennusta kauhean tehokkaasti, mutta jaksoin tehdä asioita enemmän.
Ahdistus lisääntyi. Adhd lääke taas auttoi.
Voi lisätä ahdistusta. Ei hoida masennusta vaan tekee toimeliaaksi, joka taas voi johtaa masennuksen voittamiseen. Injektoi suoneen (en suosittele koska sitruunahappoa) jos haluat oloja
Melkeen 3 kk syönyt aloitusannoksella 150 mg. Alotusoireita ei ole ollut (niitä pelkäsin), mutta eipä tästä kyllä ole juuri hyötyäkään ollut. Ei piristymistä. Annoskoon nostamista harkitsen. Ainoa minkä huomaan, on lievä ruokahalun häviäminen.
Mulle määrättiin nimenomaan siihen että veisi ruokahalua. Paskanmarjat. Ei piristänyt eikä vienyt ruokahalua. En huomannut olevani myönteisempi tai mielialaltani iloisempi. Söin 6kk joihin meni rahaakin 180€. Kallis kokeilu matalapalkkalaiselle. Lopettaessa unirytmi meni sekaisin noin kahdeksi viikoksi, oikein oivaa kolmivuorotyöläiselle 😄
Söin joskus sitä paskaa. Meni yöunet, tutinaa, levottomuutta ym.
Itse olen tykännyt. Aiemmin söin muutaman kuukauden essitalopramia ja olin itkuinen ja sekava zombi. Reilu kuukausi sitten vaihdoin voxraan ja nyt kykenen ajattelemaan asioita selkeämmin ja olen saanut toimintakykyni takaisin. En toki vielä voi sanoa olevani täysin terve, mutta olen tänä aikana saanut elämääni ja ajatuksiani järjestykseen enkä enää kuluta öitäni itkien.
Suurempia sivuvaikutuksia ei ole ollut. Siirtymävaiheessa oli pari päivää pahoinvointia ja päänsärkyä, mutta se on voinut johtua myös essitalopramin lopettamisesta eikä niinkään voxran aloittamisesta. Nyt ei ole enää mitään tuollaisia oireita.
Itselläni siis tuota lyhyttä pahoinvointia lukuunottamatta pelkästään positiivisia kokemuksia. Tosin lääkitys on kestänyt vasta pari kuukautta.
Psykoottisuutta aiheuttaa ja murhanhimoa. Alussa masennus syvenee järkyttäväksi. Jos siitä selviää hengissä eikä pieni psykopatia haittaa niin ihan ok lääke.
Ei ongelmia, kohotti seksuaalista halua. Hyvä lääke.
Itse olen lääkäri ja olisi kiva kuulla kokemuksia. Olen ainoastaan yleislääkäri, mutta olen ollut kesätöissä psykoatrialla ja meille lääke-esittelijä neuvoi, että jos essitalopraami vie seksuaalisesti aktiiviselta henkilöltä halut vaihda Voxraan. Olen kuullut hyvää ja huonoa lääkkeestä, mutta selvästi on paljon ihmisiä, joilla ahdistus kasvaa ja lääke täytyy lopettaa. Toki tämä myös SSRI-lääkkeissä alkuun ainakin.
Söin jonkun aikaa. Pitäis myös vähentää tupakan himoa ja sitä määrätään myös tupakoinnin lopettamiseen. Minä poltan mutta ei se mun tupakan himoja vieny. Määrättiin siis ahdistukseen / paniikkiihäiriöön, jota mulla ollut vuosia. Halusin vaihtaa lääkettä, koska sepram vei seksihalut lähes kokonaan. Ei tuosta lääkkeestä juurikaan ollut apua. Jos otin alkoholia ton lääkkeen aikana, niin muisti meni että heilahti ja tulin jäätävään humalaan ihan pieneistä määristä, sekä järkky darra.
Siirryin takas essitalopramiin. Sopii parmmin mulle ja pysyn tolkuissani vaikka joskus jotain joisinkin ja ei darraa. Myöskään ruokahalua ei vähentänyt mulla.
Hyvä lääke, toimii masennukseen, ei mitään sivuvaikutuksia! Paras lääke minulle.
Se auttaa aina jonkin aikaa mutta vaikutus katoaa. Viimeisinä kuukausina kaksikin nappia oli kuin olis sokeria syönyt.