<<<<MARRASMAMMAT TO -) <<<<<
Kommentit (20)
En mäkään osaa kommentoida nyt aiempia juttuja... Sen tiiän että nti oli 8kk neuvolassa 8460kg vain 400g/2kk mutta no hätä, liikkuu ja konttaa, nousee seisomaan tukeen joten kyllähän sitä energiaa kuluukin.
Ja luulisin että ens neuvolaan paino kohoaa kun nykyään tuntuu syövän paremmin.
Ne hampaat vain loistaa poissaolollaan... Oliko paljon muita hampaattomia?
Onko tein vauvoilla kenkiä? Meillä ei ole vielä mitään..
Mehumaija tossa keittiössä porisee joten kauas ei pääse lähtemään.
Täytynee mennä vaihtaan marjasatsi...
I`ll be back!
peltopyy: täällä hampaaton poika =) mutta eiköhän ne joskus ilmaannu.
Esikoisellekin tuli ekku hampi vasta 8kk.
Ja yhdet muumi ensikengät (19) löytyy. Muutaman kerran olen jalkaan laittanut, mutta saa ne niin näppärästi potkittua pois. Ikävää vaan, jos tippuvat jonnekin esim pauppamatkalla.
Sittarista ostin, kun kesäalessa kaikki ensikengät oli -50¿, niin hintaa jäi alle 20¿. Ja ihan hyviltä kyllä vaikuttavat ja on ne kyllä super söpöt!!! =) Niin pikkaset =)
meillä ens viikolla lääkärineuvola ja myös 8 ja puol kk silloin. Mutta eipä nämä niin päivälleen ole, tärkeintä, että kaikki ok.
Mulla ja pertulle alkaa kahdenkeskinen loppu viikko, kun mieskin lähtee reissuun. Viihdytämme toinen toisiamme.
Ja ompelujuttuja olisi. Siskon lapsilla ensi viikolla synttärit, molemmille uudet reput lupasin ostaa ja tyynyt ajattelin tehdä, kun löysin tosi kivoja alekankaita halpa-hallin kangaskaupasta. Muutenkin olen heidän kankaistaan tykännyt enemmän kuin muiden kangaskaupppojen. Ja ehkä vähän halvempia.
Onko kukaan nähnyt missään batman-reppua? Melkeen joka marketin olen käynyt, mutta ei missään, kun just sellasta toivottiin.
Taidanpa siirtyä kirjan pariin, kun kuulostaa niin hiljaiselta pinniksessä, että on tainnu uni poijaan voittaa.
Hilda ja uinuva pienimies
nimittäin se että mitä tahansa asiaa täällä valittelen,kääntyy taas " toisinpäin" .
Maanantaina surkuttelin huonoa yötä,onnettomia päikkäreitä,eli ti päikkärit 3,5h,yö taasen meni yhdellä heräämisellä..
Kyselin pari vkoa sitten mitenkä muut marrasmurut istuu,vai istuuko lainkaan,jotenka heti seur.aamuna tönötti keskellä keittiönlattiaa selkä suorana,voitonriemuisena.
Eli vastaisuudessa " valitellaan" vaan,heh!
Mutta muuttuvaa eloahan tämä on muutenkin,vaikka arjen rutiinit suht samana pysyisikin ja tämä yö-politiikka on varmasti pitkään vielä suuri mysteeri.
Nukutaan vaik sit ku saadaan nää murut rippileirille(huono..)
Muutama olikin jo pienokaistaan istuttanut pyöränistuimeen,minkähän merkkisiä istuimia? Kehukaa toki,hankinta lähestyy.
Nyt taas jänskättää,kun olis se lemmenloma edessäpäin,ei niinkään kaksinolo miehen kera,vaan tietty miten kotona pärjätään.
Mummi ja pokko.
Viimeks ku oltiin yötä pois käytiin vaan lähellä mökillä,nyt 200km päässä,hui.
Mukavaa loppuviikkoa kaikille,huomenna saatan vielä poiketa ennen lähtöä,jännityksissäni.
Niin ja tietty vielä toteamassa kuinka huonosti nukuttiin..ei vaan moikka!
Meillä mentiin eilen kaksilla päikkäreillä, ekat 1,5h ja tokat 2h. Olenkin jo pitkään odotellut, että milloinka poju siirtyy kolmista päiväunista kaksiin, kun olen ymmärtänyt, että niin " pitäisi" tapahtua tässä iässä suurinpiirtein. No mutta tämä päivä näyttää siltä, että tulee varmaan ne kolmannetkin päikyt, kun aamu alkoi taasen hitusen aikaisemmin. Mutta kuten joku tässä edellä totesikin, nämä uniasiat tuntuvat olevan täysi mysteeri :o) yöt meillä on mennyt viime aikoina ihan hyvin, kerran poju herää syömään ja kerran saa tuttia käydä laittamassa. Pärjäisi varmasti syömättäkin, mutta kun se on ainoa kerta vuorokaudessa, kun huolii rintaa, niin en henno lopettaa. Pitäisi kai...olenko itsekäs, kun en lopeta? Olen tuumaillut tuota asiaa niin, että kun poju on tässä muutenkin itseään rinnalta vieroittanut, niin tekee sen lopullisestikin itse. Tuskin menee enää kauaa, kun ei huoli enää tuota yötissiäkään ja sitten se maito kyllä varmasti loppuu ihan itsekseenkin.
Ensikengistä: meillä on yhdet sellaiset Lindexin tennarit, joita tänään viimeeksi yritin pojalle jalkaan laittaa, kun ulos lähdettiin. Kivan näköiset, mutta eivät pysy. Onneksi eivät olleet kallis ostos. Sitten on Richter merkkiset ensikengät kokoa 21 odottamassa syksyä. Ostin keväällä jo puoleenhintaan 30¿, kun eräs kenkäliike lopetti. Jännittää, miten mahtaa mahtua sitten, kun niiden aika säiden puolesta olisi. Ovat siis sellaiset varrelliset, nahkakengät, joku ihmepinta niissä on. käsittääkseni pitäisi olla hyvät ja laadukkaat kengät, itse en näistä asioista mitään ymmärrä :o)
Jaaha, kutsu käy pinniksestä!
marrasfantti ja poju
teillä on muuten käytössä?? meillä lähinnä 74 ja alennusmyynneistä olen hamstrannut kokoa 80 odottamaan. mutta nyt tullut mieleen, että jokohan niitä pitäisi ottaa esille...kun tuo 74 tuntuu vähän naftilta joissakin vaatteissa, mutta kun ei sitä näin kesällä haittaa, jos lahkeet on vähän lyhyet jne. niin en ole sitten vielä pois niitä laittanut. mutta nyt tuli mieleen, että jääköhän ne 80 siellä jemmassa pieniksi??
nyt jo osa 80cm käytössä,eipä ainakaan kiristä.
Onpahan vaan valtava ero eri valmistajien kokonumeroilla,meillä sopii joku 68cm vaatekin vielä(poika 75cm pitkä).
Sapiinalle mukavaa lemmenlomaa =)
Pertulla vaatekoko 80.
Pyöränistuin meillä on semmonen vanha oranssi, ihan ok ollu, mutta uudet on hankintalistalla, omaan ja miehen pyörään. Noissa vanhoissa vaan ei oo semmosta koloa kypärälle, jos nukahtaakin niin huono juttu.
Kyllä alkaa jo nää helteet tympii, ei kai muuten, mutta kun sisällä on niin KUUMA!!!!! Muutama aste enemmän kuin ulkona ja siellä kyllä kivasti tuuleekin. Kauheeta tulla sisälle, kun tuntuu et tukehtuu.
Totta, että nukkuminen ja oikestaan kaikki pienen jutut on mysteeriä.
Kun luulee, että nyt on kaikki ok, nin heti tuleekin jokin uusi juttu/taito ym ja het on kuviot sekasin. =)
Ukko ihanan hassu, nauraa hekottelee aina välillä leikeissään itekseen, kun jonkun hauskan jutun keksii =)
Kahdet unet yleensä ukkeli ottaa, riippuen vähän kuinka kukon laulun aikaan päivän aloittaa. Eli aamusella noin tunti ennen lounasta ja 2-3tuntia iltapäivällä. Ja kasilta onkin valmis petiin yöunille.
Ja itsekseen nukahtaa omien lorujensa jälkeen. Hauska kuunnella, kun pitkt rämpsyt saattaa lirutella ja yhtäkkii hiljasta. Ja nukkuu autuaana harso kainalossa. =)
Hilda ja ukko joka kurkistelee hameenhelmojeni alle ja piiloutuu sinne hihityksineen =)
Hildaliina: Kylläpä kuulosti samanlaiselta teidän pojan touhut kuin meilläkin! Samanlaisessa rytmissä mennään nukkumisten kans meilläkin:) Omien höpötysten kanssa poika viihtyi eilen illalla rattaissa yli tunnin, kun mä maalailin. Jännä juttu, nimittäin normaalisti ilman varsinaista viihdyttämistä poika ei viihdy paikoillaan rattaissa varttia kauempaa.
kuuma on meilläkin sisällä! Ollaan vakavasti harkittu ens kesäksi sen kunnon ilmastointilaitteen hankkimista. Ilmalämpöpumppuko se nyt olikaan...?
maalaushommia pitäis lähtee jatkamaan, mut nyt mun kamu ei taida olla oikein yhteistyöhaluinen..kitisee sängyssään silmät ristissä. No jospa menisin sit vaan sohvalle kattoon Melrose Placea, ties monennenko kerran...! sopivaa ajanvietettä kun ei tarvii aivoja rasittaa:)
heipat sit taas!
..vaattett on kokoa 74-80 nyt, 80 senttiset housut vielä reiluja.Bodyt on jo sen kokoisia.
Kengät löytyy, lenkkarit ostin kesällä alesta. Kivan näköiset, mut poika ei hirveesti tykkää niistä jaloissa. Ja kengänkoko hurja 20 :)
Meillä on Onnilla parit kengät. Toiset on kotimaiset, merkkiä en muista, mutta Stockalta ostettiin. Olivat törkyisen kalliit, melkein 70 euroa, mutta oli ostettava kunnolliset, kun tuo poitsu aloitti tukia pitkin menemisen 7 kk iässä ja nilkat muljui aivan kamalan näköisesti. Ovat siis todella tukevat. Toiset kengät on Adidaksen " painitossut" , ovat hyvät kotona, kun estävät kaatumisen parketilla (pohjissa tarraliukuesteet). Muitakin kenkiä on, mutta ne on sellaisia Zaran kenkiä, joilla ei paljoa liikuta, eli lähinnä kaupungissa vaunuttelua varten. Olen niin höpsö, että olen sellaisiakin ostanut. Ovat niin kauniita :)
Vaatekoko asiaa: Bodyt meillä on kokoa 74-80, housut 74.
Kaikille pääkaupunkiseudulla asuville/vieraileville tiedoksi, että Kämpin Kaptenska lastenvaateliikkeessä on todella hyviä alennuksia! Liike myy vain merkkejä (Burberry, Marco Polo, Gant, Timberland jne.) ja nyt siellä on kaikki alennukset -50%! Ihania kenkiä oli vino pino. Ostin Onnille uuden lippiksenkin, kun oli vanha mennyt aivan pieneksi. Ja vaatteita myydään isommillekin lapsille!
Onni ei huoli rintaa enää päivällä ollenkaan. Sitkeästi olen yrittänyt, mutta pojalla on muut jutut mielessä. Puree vaan ja rimpuilee pois rinnalta. Tänään päätin, että päivällä en enää edes yritä. Oli aika koomisen näköistä, kun Onni venkoili sylissä, puri tissiä ja mätkytti sellaisella puupampulla (kuuluu leluun, jossa hakataan palikoita levyn sisään ja sitten lelu käännetään ja taas uudestaan :)) ilmaan. Mies tuli siihen ja sanoi, että alkaisiko olla aika lopetella tuota imetystä, kun ei lapsi näytä nauttivan. Aamulla ja illalla yritän vielä, saas nähdä kauanko onistuu. Mies on vauvana vieroitanut itsensä rinnasta 8 kk iässä.
Nyt täytyy rientää, palailen illalla!
PS Sinä uusi marraskuinen, joka eilen kyselit aloituksessa marraskuisten kuulumisia, rohkeasti mukaan vaan :)
On se vaan kuuma... Pikaseen vastailen mitä muistan.
Vaatteet on kokoa 80.
Kengät meillä on, Nickystä & Nellystä ostettiin nahkaiset ja tukevat. Meillä on nyt oikea koko 20 kun kasvu- ja liikkumisvaraa jätettiin 1.5cm. Isojalkainen kaveri. Kengät aiheuttaa ihmetystä ja tahtoo vetää nauhat solmuun kun turvaistuimessa tai rattaissa ei oo parempaakaan tekemistä.
Nukkumaan ei meinaa mennä sitten millään, koko viikon ollut hirveä show päällä koko illan, seisoo ja hyppii sängyssä, kiljuu ja lopulta itkee. Sitten yliväsyneenä lopulta sammuu kuin saunalyhty. Huoh.
Ollaan taas mummolassa pojan kanssa, kaksin ajeltiin ja hyvin meni matka =)
Vastailenpa äkkiä mitä muistan...
Vaatekoko on meil nyt suunnilleen 74. Oon kyl ostanu jo 80 ja niitä on kummitkin tuonu. Menevät sitte syksymmällä kun nyt ei pal tarvii ku noit lyhythihasii ja pelkkää vaippaa :) On nii PIRUN kuuma :P
päiväunet on... tai ei oo :( Siis niin kertakaikkisen hullunmyllyks on tää meiän elämä menny että! Ennen kuorsas aamusin vähintää kasii asti ja nyt on pystys viimeistää kuudelt :( Päikkärei ottaa yleens muutamat mut ekat kestää korkeintaa tunni, yleensä parikyt minsaa ja tokat sitte tunnin verran, puoltoist ehkä hyväl tuuril. Kuuden mais alkaa olla rättipoikki, mut en anna nukkuu jollei ihan pakko ole. Kasilta nukkumaan meneminen on muuten mahdotonta. VOIH! Nyt hän nukkuu, nukahti puol tuntii sitte, annan viel hetken olla jollei iteksee herää...
Kenkii meil löytyy kahdet täl hetkel. Kenkäkaupasta mun äiti ne osti. Toiset on 20 ja toiset 21. Olen pyrkiny ne laittaan jalkaan aina ku ulos lähetää, mut kohta ne on jo maassa :( Ajatuksena oli lähinnä siis totuttaa lapsi kenkiin kun niitä sitte oikeesti ulkona tarvitaan. Ne on sellaset tossut/kävelykengät, ei varsia. Talveks varmaa hamstraan sit varrelliset. Vauvana meil käytettii vallan ulkona Adidaksen vauva-lenkkarei, nehän ei oo ollenkaa mitkää kävelykengät vaan koristeet varmaa, mut NIIN ihanan näköset! Ainaki farkkujen kans ;)
Joku kyseli eilises pinos mun vapaaillasta. Oli AIVAN ihanaa olla miehen kans kaksistaa :) Syömäs käytii ja vuokrattii muutama leffa. Niitä sitte kateltii iltamyöhään kovilla voluumeilla ja mössäiltii herkkui. Seuraavana aamuna nukuttii pitkää ja vielä ennen pojan hakua imuroisin ihan rauhassa :D Kaiken kruunasi eilen ostettu uusi auto!!! :P Mä sanoin isännäl et tekis mieli men vaihtaan autoo ja hetken mietittyään se tuumas, että mikä jottei. Eihän se siis uus ole kun meille, käytetty ostettiin mut astetta kivempi ku edellinen. Ja just sellane ku oon jo vähä aikaa halunnukin :D
Miro on säilyny ilman pahempia kolhuja, pari kuhmua ja punasta viirua otsassa (vessan ovi hyökkäs häne kimppuu). Tänää oltii kyläs ja saatii lainaan Taapero-kärry, sillä tuo nyt koittaa viipeltää ja ehkä huomenna kerron lisää kuhmuista (kop kop kop). Nyt jätän muille tilaa ja siirryn keittiön ikkunaan pällistelemään tuleeko auto ehjänä takas kun meiän kaveri lähti isännän kans koeajol :)
Huomiseen! -Jonsku-
Heti asiaan:)
- vaatekoko pääasiassa 74
- kenkiä on parit lahjaksi saadut joita ei ole edes kokeiltu... Ei ole käynyt mielessäkään laittaa kenkiä jalkaan kun ei ole kävelystä tietoakaan mutta kai niihin voisi totutella.
- tissiä menee n. 6 kertaa päivässä.
Onneksi tuota tissiä menee koska kiinteissä on lakkoilu-/sylkemiskausi päällä. Ollaan jämähdetty ihan perussoseisiin, 8 kk soseet yökkäyttää tosi pahasti. Ja sosemäärä on puolittunut nyt tämän lakkoilun aikana eli ruokaa menee 1-2 pikkupilttiä + vähän puuroa hedelmän tai marjan kera. Yritän olla murehtimatta (muistissa on kittykatin tarina:)) ja ajattelen, että kyllä ne ruuat lähtevät maistumaan vielä täälläkin. Ensin tuli hampaita, sitten flunssaa ja nyt syljetään. Olen miettinyt, että saattaiskohan se eroahdistuskin oireilla näinkin, että tekee mieli tissiä. En tiedä, ei kyllä mene linjaan kuin monella muulla taas tissittelyt on vähentyneet. Mitä lie, ota näistä otuksista selvää:))
Eroahdistuksesta ja 8 kk kriisistä on ollut paljon puhetta. Ilmassa sitä on täälläkin. Äidin perään itketään ja öisin tosiaan heräillään (n. 6 krt) mutta sitä nyt on tehty sieltä 6 kk iästä asti. Tissitän edelleen öisinkin uneen, se on se nopein tapa minulle.
Tähän loppui tämän mamman muisti päivän puheenaiheista...
:)mammakka
Heti muistin, päiväunet:
meillä on siirrytty ainakin tällä erää yksiin päikkäreihin, 2,5 tuntia keskellä päivää.
Nyt lähden kaivamaan ne kengät yläkaapista, hyvä kun " herätitte" tämän tollon:) En ollut tosiaan ajatellutkaan että niitä voisi jo pitää vaan luulin että ne odottavat kävelyaikoja...
:) tollukka mammakka:)
Aina mä oon täällä näin myöhään ... ja jää varmaan taas monelta lukematta :(
Meillä päiväunien tilanne näyttää tällä hetkellä siltä että yhdet päiväunet riittää kohta, tänäänkin nukkui 1½ tunnin päikyt ja ne riitti. Huomenna taas voi olla eri tilanne, mutta kolmia päikkyjä ei kyllä
ota enää (en muista onko ottanu niin viimeks helmikuussa...)
Vaatekokona on tällä hetkellä 74 (paitsi henkan ja maukan koosta 80, kumma juttu sinänsä, no eikös niiden teossa käytetä lapsityövoimaa ...), tosin jotkut noista 74 koista (miten toi kirjotetaan??) on nafteja.
Tietääkö muuten joku Pampersin housuvaipat, missä on numero 4, mitähän kokoa ovat? Me kun saatiin " kylkiäisenä" muutama kun ostettiin käytettynä hoitopöytä :)
noema: muistaakseni te olitte silloin alkukesästä Malagassa(?), me ollaan 3 vkon päästä lähdössä Rodokselle, ja mietin tässä vain että mitä erikoista kantsii huomioida? Mä en nimittäin edes ollu kuullu esim. uimavaipoista ... Ja mikä oli sun mielestä turhin tavara jonka otit mukaan?? Niin joo, ja miten Onni nukkui yöt pinniksessä siellä hotellissa? Oon miettinyt että pitäiskö kotona ennen reissua kokeilla matkasängyssä nukkumista, vai luottaako vain siihen että kyllä Lotta siellä sängyssä nukkuu??
turvaistuin: saako kaikki turvaistuimet jotenkin makuuasentoon? Meillä kun on vielä kaukalo käytössä jota ei siis saa makuuasentoon, mut ollaan menossa ostamaan istuin lauantaina. Tosin kaupastahan saan kysyttyä, mut jos joku sattuis tietämään :) Helpottais meiän Hesan automatkaa jos sais makuuasentoon. Ts. oletan että helpottais kummasti.
Mä en tiä viitsitäänkö Lotan kans lähteä sunnuntaina Forssaan (n. 4 tunnin matka yhteensuuntaan) autolla. Mieli kyllä tekis, mut mietin että kuinka Lotta jaksaa olla autossa n. 8 tuntia päivän aikana .... Eikä jäädä tosiaan edes yöks vaan tullaan samana päivänä takas.
Kenkiä meillä on jo kolmet, mutta käytetään niitä vain mentäessä kauppaan tai kyläilemään.
mammakka: tutun kuuloista tuo syöminen!
Nyt tämä mamma painuu pehkuihin.
Jonsku, mukava kuulla, että vapaailtanne sujui kivasti =) minä ainakin kyselin. Ja onnea uudesta biilistä!
tintta-liisa, meillä ei turvaistuin ole vielä pertulla ollut käytössä, mutta muistaakseni ei täysin makuuasentoon istuinta saa, mutta reilusti kuitenkin taakse/alas päin, että hyvä nukkua. Olipas vaikeeta selittää. =)
Menee aina näin myöhäiseksi nämä kirjoittelut -:)
Vaatekoko on meillä 70-74. Henkasta ja maukasta ostin tosin 80cm ihanat vaaleanpunaiset housut, kun niissä oli resori, niin aattelin et ei haittaa vaikka isohkot. Ja sit ostin syksyä ajatellen sieltä sellaisen aivan ihanan ruskean bambiasun 80cm myös, koska ne housut näyttivät todella lyhkäsiltä.
Tintta-liisa: Housuvaippa koko 4 alkaa mielestäni 8 kg:sta ylöspäin. Niin siis pampersilta.
Turvaistuimena meillä Britaxin Freeway ja sen saa samanlaiseen asentoon kuin kaukalon. Mielestäni aika monen turvaistuimen saa. Mutta en kyllä suosittelisi samalle päivälle tollasta ajorupeamaa. Johan se on raskasta aikuisellekin, eikä lapsi koko aikaa nuku kuitenkaan. Tietty jos hinku on kova ja pystyt itse vaikka viihdyttämään takapenkillä niin sitte ehkä, mut on toi kyllä aika kauhean paljon istumista samassa asennossa yhelle päivälle
Nyt häippäsen taas häiriköimästä, joten öitä!
Tiituliitu: samaa tuon Forssan reissun kans ajattelin, mutta tarvitsin tukea omille mietteilleni :)) Mies kun oli sitä mieltä että voitaisiin kaikki mennä, mutta mä epäröin. Omiin vaistoihinsa sitä nykyään luottaa enemmän kuin miehen, voi mies-parkaa.
Nii joo, tuosta turva-istuin asiasta vielä, en siis tarkoittanut (vaikka niin laitoin) että ihan täysin makuu-asentoon pitäisi saada vaan hieman makaavampaan asentoon edes. Pitää vähän tiedustella kun käydään kattelemassa/ostamassa.
Tintalle tulin vielä vastaamaan. Minä vein mukanani kaikki ruoat ja vaipat. Ensimäisessä supermarketissa oli hyllyssä kaikki samat tuotteet, mitä minulla oli matkalaukullinen raahattuna Suomesta. Toisaalta turhaa, mutta en halunnut ottaa riskiä, ettei tuotteita löydykään kohtesta. Niin ja ostin Suomesta myös pienen pullon Ekströmin mehutiivistettä mukaan. Vähän kun lorautti veden sekaan, niin johan kelpasi pojalle nokkamukillinen kerralla. Näin sain varmistettua, että nestettä menee tarpeeksi helteillä.
Meillä ei ollut uimavaippoja mukana. Minun logiikkani mukaan niitä kannattaa käytää, mikäli ui altaassa, meressä ihan vaan uikkareissa.
Turhaksi koin sen, että vaatteita oli Onnille ihan liikaa mukana. Olin varautunut kaikkeen, todellisuudessa tarvittavia vaatteita oli aluspaidat/lyhythihaiset bodyt ja pienet shortsit/" vaippapöksyt" .
Meidän Onni ainakin nukkui hyvin matkasängyssä, vaikken ollut " ajanut sitä sisään" . Ihan normaaliin tapaan yöt sujui, mutta Onni on kyllä todella sopeutuvainen vauva. Ei kai siitä sisään ajosta mitään haittaakaan ole :)
Niin ja aurinkorasvaa kannattaa ostaa apteekista, on (ainakin farmaseutin mukaan) kuulemma ihan eri tavaraa kuin marketin rasvat. Niin ja kevyitä hattuja mukaan, lippis suojaa hyvin kasvoja. Ehkä aurinkolasit? Niin ja aurinkovarjon kävin ostamassa matkarattaisiin ennen matkaa, oli ihan ehdoton juttu!
Jos et ole vielä varannut babybacket paikkaa koneesta, niin tee se. Soita matkanjärjestäjälle ja ilmoita, että olet halukas saamaan tällaisen paikan. Paljon enemmän jalkatilaa ja vauvalle oma sänky/kori, jossa ainakin Onni veteli hirsiä lähes koko menomatkan :)
Jos vuokraatte auton, niin ilmoita etukäteen, että haluatte turvaistuimen autoon. Me vuokrattiin auto Avikselta jo Suomesta käsin. Meillä oli auto lentokentällä Malagassa odottamassa turvaistuimineen ja jätettiin auto samaan paikkaan kun lähdettin kohti Suomea. Ilmastoitu auto oli muten ihana " pakopaikka" helteiltä!
Meillä turvaistuimen saa joko pystyyn tai mukavasti kallelleen. Turvaistuin on Britax two way elite.
Olen lueskellut pinoja, nytr en muista lainkaan mitä niissä on ollut tai siis mihin piti vastata, kun avasin koneen ja aloitin uuden pinon. Kiirutta on tässä pitänyt ja en ole ehtinyt vastailla.
Tänään klo 13 on meillä 8kk lääkärineuvola, vaikka poju jo 8,5kk. Noo...
Lukaisempa iakaisempia juttuja kun tuntuu ettei ajatus kulje..