Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jupinaa kierrätyksestä

03.08.2006 |

Taas on se aika, kun tulee siivottua lasten kaapit ja paljon löytyy enemmän ja vähemmän käytettyä. Vähemmän käytetyt tunnettujen merkkien vaatteet menee myyntiin (eli nopsaan liikkuvat, koska en jaksa viikkotolkulla myydäkään) tai tuttaville. Loput olen lahjoittanut jollekulle, joka on vakuutellut niitä kaipaavansa.

Mutta tähän mennessä olen aina pettynyt. Joko pihaan kaartaa iso jeeppi vaatteiden noutoon, tai vastaanottaja näyttää käyttäneen rahansa lähikuppilassa (ok, ehkä meni lapsille tosi tarpeeseen) tai vaatteet päätyvät huutonetiin (saahan ne toki myydäkin...itsepähän annoin pois...). Kertaakaan ei ole tullut sellaista oloa, että tuolle annan vaatteet seuraavallakin siivouskerralla. Viime kerrat on sitten mennyt Uffille. Helppo tapa. Mutta itse yh äidin lapsena kierrättäisin mieluusti toisinkin....

Kunhan jupisen siivouspäivänä ennen uffille menoa...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti. Meillä paljon lasten vaatteita, ihan uusiakin jäänyt pieniksi. Ei oikeastaan yhtään vaatetta ole, jota olisi kunnolla käytetty, että kulahtaa olisi ehtinyt. Kaikki tosi hyviä. Sukulaisissa on yksi jolle olen aikaisemmin antanut vaatteita ja jo lupailin aikaisemmin lisääkin, kunhan ehdin siivota vaatekaappia.

No, nyt sitten kävi ilmi (anoppi kertoi) että tämä jolle (miehen veljen vaimo) olen vaatteet ANTANUT myy ne huuto.netissä eteenpäin! Että alkoi suututtamaan! Tiedän että he harrastavat huuto.netissä bisnestä (ostavat halvalla, myyvät kalliilla), mutta että myyvät MINUN antamani vaatteet siellä! Arvaa annanko vaatteita enää.

Eihän noista uudenveroisistakaan vaatteista kirpparilla saa mitään, ja olisi kiva antaa ne jollekin OIKEASTI tarvitsevalle. Mutta mistäs sellaisia ihmisiä löytää... =(

Vierailija
2/6 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaan koot täsmää. Olisi kiva löytää siistejä ja hyviä käytettyjä vaatteita, mutta tähän asti en ole meidän kirppareilta löytänyt ja poitsu täyttää 2v. Vanhemmat lapset ovat jo 8- ja 10-vuotiaita, joten heidän vaatteitaan ei enää säästössä ole. On vain se ongelma, että kulahtaneita vaatteita on tarjolla, joita en itse huolisi. Jos löytää jotain siistimpää, niin hintaa on yhtä paljon kuin kaupassa. Sitten lisätään siihen vielä postikulut, niin eipä kannata ostaa käytettyäkään kauempaa.

Olen tosi tarkka vaatteiden suhteen, joten melkein se on kaupasta ostettava, niin tietää mitä saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kyllä tietävät kuka on tosi tarpeessa, joten menee oikeaan kohteeseen.

Vierailija
4/6 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-jonskuli-:

No, nyt sitten kävi ilmi (anoppi kertoi) että tämä jolle (miehen veljen vaimo) olen vaatteet ANTANUT myy ne huuto.netissä eteenpäin! Että alkoi suututtamaan! Tiedän että he harrastavat huuto.netissä bisnestä (ostavat halvalla, myyvät kalliilla), mutta että myyvät MINUN antamani vaatteet siellä! Arvaa annanko vaatteita enää.

Ymmärrän enemmän kuin hyvin ärtymyksesi. Todennäköisesti vielä kertoivat, miten hyvin niistä on saanut rahaa... Ylipäätään koko huuto.netistä on idea mennyt, kun noita bisnesmyyjiä siellä tuntuu olevan.

Ensimmäisen kirjoittajan osalta ymmärrän myös tuon ärtymyksen. Jotkut sanovat, että mitä väliä sillä on, mitä vastaanottaja vaatteella tekee. Oma on asiansa. Olen eri mieltä, sillä monasti äidit antavat tavaraa toisilleen, kun haluavat auttaa kanssaäitiä. Siihen toisen auttamiseen ei bisnes vaan kuulu, vaikka mikä olisi. Kyllä sitä voisi sitten itsekin myydä vaatteet, jos haluaisi niillä rahaa tehdä.

Meillä on vasta yksi lapsi, joten osan säästän toivottavasti tuleville lapsille ja osan vien Fidan keräyslaatikkoon.

Vierailija
5/6 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nykyään en tututille lahjoita kun " ryysyt" ;D

Meillä on viisi lasta ja olemme pienituloisia (mies ihan duunari ja minä työkkärin järkkäämällä kurssilla tällä hetkellä). Ja miehen kauhuksi olen haksahtanut täysin lastenvaatteisiin. Kuulun varmaan juuri niihin jotka hommaa lapsille hyvin ja hyvää vaatetta, mutta itselle riittää sitten vähän cinne päin. Tosin itsekkin aina ihan siisteissä ja puhtaissa vaatteissa eikä ihan verkkarilinjalla;D

Joskus minulla olikin " luottohenkilö" keneltä sain vuosikausia hyviä lastenvaatteita kohtuuhinnalla. Mitä lie hänelle käynnyt kun ei enään aikoihin ole vaatteita meille tarjonnut. Olisi kyllä ihanaa helpotusta jos taas löytyisi tuollainen tyyppi!

Kirppiksillä kierrän ja ahkerasti kierrätän vaatteita, mutta siihen tuppaa kulumaan turkasen paljon aikaa!

Vierailija
6/6 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävää kun joskus laitoin ,eille tarpeettomia HYVIÄ vaatteita kiertoon niin sitten kehtaavat nämä suhteellisen hyvätuloiset yhden/kahden lapsen vanhemmat oikein kielivyön alla odottaa meiltä jotain kivaa vaattetta heille! ja tuurillaan se vaate sitten lopulta päätyy huutonettiin myyntiin *grrr*