Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskon ok-talossa 11astetta sisälämpötila aamulla, nyt 15

Vierailija
15.01.2021 |

Koirallakin on villatakki päällä ja viltti päällä.
Nyt paukkuu pakkanen vanhan puutalon nurkissa.
Toisaalta hienoa, niin ennenvanhaankin on eletty että vuodenaikojen mukaan huomaa myös sisällä mitä aikaa eletään.

Minä täällä kerrostalossa kekkaloin alkkareissa ja t-paidassa. Pidän ikkunoitakin auki jos huvittaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kun oli puukeskuslämmitys niin ei haitannut pakkaset, sisällä oli niin lämmintä kun tarvitsi. Nyt kun on ulkona +30 kesät talvet niin ei ole kylmä nytkään.

Vierailija
2/31 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti siskon mies on herännyt ja laittanut vähän koivuklapeja piisiin, Jatkakoon samaan malliin vielä iltamyöhälläkin ja sitten kun puut ovat palaneet, niin pellit kiinni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti siskon mies on herännyt ja laittanut vähän koivuklapeja piisiin, Jatkakoon samaan malliin vielä iltamyöhälläkin ja sitten kun puut ovat palaneet, niin pellit kiinni!

Kyllä ne osaa molemmat klapeja laittaa. En kysynyt tarkemmin kuka on tänäaamuna laittanut ja mitä. Mies varmaan kun lähtee ennen kuutta töihin ja sisko on kotona etätöissä. :D

ap

Vierailija
4/31 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, leikitään mukana. Kukin asukoon kuten tykkää. Mikäli häntä oikeasti haittaisi viileys, oletan, että tekisi sen mukaisia toimenpiteitä.

Mutta eiköhän tässä ole taas kyse yrityksestä luoda okt vs. kerrostalo -vastakkainasetteluketju. Ehkä saadaan vähän stadi vs. ”bönde” -väittelyäkin aikaiseksi.

Vierailija
5/31 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, leikitään mukana. Kukin asukoon kuten tykkää. Mikäli häntä oikeasti haittaisi viileys, oletan, että tekisi sen mukaisia toimenpiteitä.

Mutta eiköhän tässä ole taas kyse yrityksestä luoda okt vs. kerrostalo -vastakkainasetteluketju. Ehkä saadaan vähän stadi vs. ”bönde” -väittelyäkin aikaiseksi.

Ei ole, ole ihan rauhassa vaan. Rakastan siskon taloa, mutta kyllä kun siellä pari yötä on, tuntuu luksukselta kun kotona on lämmin, minullakin kun nivelkipuja ja jalat saattaa olla tosi kipeät välillä.

Vaikka nautin myös siitä että sisällä pitää pitää villasukat ja villapaitaa päällä. Molemmissa on mukavat puolensa.

ap

Vierailija
6/31 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja senverran vielä tähän vastaan, että "maalla" asun itsekin, kerrostaloja on muuallakin kuin Helsingissä. Et ehkä tiennyt.

Sisko asuu isommalla paikkakunnalla kuin minä. Molemmat asumme pienillä paikkakunnilla.

Ja minä tosiaan tykkään siskon talosta, enkä vastakkainasettele yhtään mitään.

Vierailija
7/31 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan normaali lämpö 21 astetta, makkarissa 19. Miksi talossa pitäs olla niin kuuma, että pitäs olla alkkareissa ja t-paidassa? Mulla on neulepaita, pitkikset, hame, villasukat ja on sopivan lämmin. Illalla pidettiin tulet olkkarin varaavassa takassa, nyt lämpiää leivinuuni, tulee lämpöä ja samalla valmistuu ruoka, lopuksi paistan leivät. Pönttöuunit lämmitellään iltapäivän mittaan. Minusta on ihana elää näin, kiva puuhailla aina jotain, en tykkää vaan istuskella, vaikka onhan sekin kivaa välillä, varsinkin kun samalla neuloo.

Oisko se niin, että toiset tykkää helppoudesta ja toiset siitä kun on enempi tekemistä? On tuo 11 astetta kyllä melko kylmä, onkohan siskosi talo kovin harva?

Vierailija
8/31 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja senverran vielä tähän vastaan, että "maalla" asun itsekin, kerrostaloja on muuallakin kuin Helsingissä. Et ehkä tiennyt.

Sisko asuu isommalla paikkakunnalla kuin minä. Molemmat asumme pienillä paikkakunnilla.

Ja minä tosiaan tykkään siskon talosta, enkä vastakkainasettele yhtään mitään.

Minun kommenttini siis^

ap

Vierailija
9/31 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla aika harva talo tai sitten ei raaskita lämmittää jos 11 astetta sisällä lämpöä.

Vierailija
10/31 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos meillä uusi palstahullu, joka on saanut traumoja siitä, etkä jotkut ihmiset haluavat asua vanhoissa puutaloissa, uusien, hienojen elementtitalojen sijaan? No, on tämä puutalohullu kuitenkin vähän vaihtelua huorikselle ja yhyy-yhyylle.

Vierailija
11/31 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ihan normaali lämpö 21 astetta, makkarissa 19. Miksi talossa pitäs olla niin kuuma, että pitäs olla alkkareissa ja t-paidassa? Mulla on neulepaita, pitkikset, hame, villasukat ja on sopivan lämmin. Illalla pidettiin tulet olkkarin varaavassa takassa, nyt lämpiää leivinuuni, tulee lämpöä ja samalla valmistuu ruoka, lopuksi paistan leivät. Pönttöuunit lämmitellään iltapäivän mittaan. Minusta on ihana elää näin, kiva puuhailla aina jotain, en tykkää vaan istuskella, vaikka onhan sekin kivaa välillä, varsinkin kun samalla neuloo.

Oisko se niin, että toiset tykkää helppoudesta ja toiset siitä kun on enempi tekemistä? On tuo 11 astetta kyllä melko kylmä, onkohan siskosi talo kovin harva?

Ei pitäisikään, joudun pitämään välillä ikkunoita auki talvellakin. Pattereista ei voi säätää lämpötilaa, ne säätävät ne jossain pannuhuoneessa vissiin, nyt ovat kaikki täysillä, mikä ihan ok tähän säähän, mutta välillä on liian kuuma.

En tiedä mikä täällä sisälämpötila nyt on, mutta kyllä mun puolesta täältä voisi sitä laskea. Kyllä mulla yleensä on silti olohousut päällä, nyt satuin kekkaloimaan alkkareissa suihkunpäälle. Joskus tulee niin kuuma että nukun pelkissä alkkareissa ikkuna auki.

ap

Vierailija
12/31 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos meillä uusi palstahullu, joka on saanut traumoja siitä, etkä jotkut ihmiset haluavat asua vanhoissa puutaloissa, uusien, hienojen elementtitalojen sijaan? No, on tämä puutalohullu kuitenkin vähän vaihtelua huorikselle ja yhyy-yhyylle.

Siis mitä???? En tietääkseni ole mikään "puutalohullu", en tajunnut aloitusta tehdessäni että joillakin tämä menisi tunteisiin.

Kuten sanottua, rakastan siskoni taloa. Tein alotuksen siksi että siskolta tuli viesti ja kuva meiän mussuliinista villatakki päällä sohvalla, siis minullekin rakkaasta koirasta.

EI OLE MITÄÄN ANTIPATIOITA PUUTALOJA VASTAAN, PÄINVASTOIN.

Hullu taidat olla itse jos tästä saat väännettyä jotain kummallista. 

ap

Vierailija
13/31 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla aika harva talo tai sitten ei raaskita lämmittää jos 11 astetta sisällä lämpöä.

No eihän sen harva tarvi olla. Super tiiviissäkin talossa 20 asteen pakkasella on 20 astetta pakkasta, jos sitä ei lämmitetä lainkaan. Itse asun 70 vuotta vanhassa mummonmökissä ja tällä hetkellä sisämittari näyttää +23 astetta ja uunihohkaa mukavasti lämpöä.

Vierailija
14/31 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä???? En tietääkseni ole mikään "puutalohullu", en tajunnut aloitusta tehdessäni että joillakin tämä menisi tunteisiin.

Kuten sanottua, rakastan siskoni taloa. Tein alotuksen siksi että siskolta tuli viesti ja kuva meiän mussuliinista villatakki päällä sohvalla, siis minullekin rakkaasta koirasta.

ap

Elä välitä. Palstalla on hullu-hullu, joka nimittelee kaikkia hulluiksi, jotka avaa hänelle epämieluisia ketjuja, vaikka ne eivät välttämättä olisikaan sellaisia, mitä luulee niiden olevan.

Itse kyllä pointtisi ymmärsin, enkä ottanut lainkaan itseeni, vaikka asunkin vanhassa puutalossa ja vaikka itselläni ei koskaan ole pirtissä alle 20 astetta lämpöä.

Vierailija
15/31 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Täällä nyt vain on viime viikkoina joku/jotkut tehnyt liukuhihnalta aloituksia vetoisista omakotitaliosta ja niiden ihanuudesta, kun ei tunnu kestävä sitä, että joku sellaisessa haluaa asua. Osuit vahingossa samaan saumaan, jos nuo muut aloitukset eivät (muka) ole olleet sinun näppikseltäsi. Ei mennyt minulla tunteisiin, kun asun ihan 80-luvun rivarissa - ei vain jaksa sitä, että palsta alkaa olla täynnä omia sekopäisiä juttujaan jankkaavia palstahulluja, eikä mukaan mahdu enää yhtään asiallista keskustelua. 

Vierailija
16/31 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 astetta mullakin oli makkarin lattialla tänä aamuna, ei se niin kummallista ole. Viileässä nukkuu paremmin :)

Vierailija
17/31 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa 60-luvun talossa on 22 sisällä. Makuuhuoneessa oli nyt 19, yleensä on 20. Öljyllä lämpiää ja itse saa patterit säätää. Ilmalämpöpumppu ei nyt enää oikein lämmitä, kun on - 23. Eilen ja tänään olen lämmittänyt myös leivinuunia, mitä en kovin usein tee. Se kun sijaitsee sellaisessa paikassa ettei asuintiloihin ole hyötyä. Kaikkea pientä puuhaa tässä nyt on ollut, mutta tykkään että on edes tekemistä.

Vierailija
18/31 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Elä välitä. Palstalla on hullu-hullu, joka nimittelee kaikkia hulluiksi, jotka avaa hänelle epämieluisia ketjuja, vaikka ne eivät välttämättä olisikaan sellaisia, mitä luulee niiden olevan.

Itse kyllä pointtisi ymmärsin, enkä ottanut lainkaan itseeni, vaikka asunkin vanhassa puutalossa ja vaikka itselläni ei koskaan ole pirtissä alle 20 astetta lämpöä.

Hyvä että joku ymmärsi. 😊

Nyt on pirtissä jo +19 ja heille ihan sopivaa.

Ap

Vierailija
19/31 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Täällä nyt vain on viime viikkoina joku/jotkut tehnyt liukuhihnalta aloituksia vetoisista omakotitaliosta ja niiden ihanuudesta, kun ei tunnu kestävä sitä, että joku sellaisessa haluaa asua. Osuit vahingossa samaan saumaan, jos nuo muut aloitukset eivät (muka) ole olleet sinun näppikseltäsi. Ei mennyt minulla tunteisiin, kun asun ihan 80-luvun rivarissa - ei vain jaksa sitä, että palsta alkaa olla täynnä omia sekopäisiä juttujaan jankkaavia palstahulluja, eikä mukaan mahdu enää yhtään asiallista keskustelua. 

Ei ole tosiaankaan olleet mun kirjotuksia, minulla ei ole mitään ok-asujia vastaan ja olen onnellinen että sisko perheineen asuu puutalossa jossa iso piha, siitä on minullekin paljon iloa että voin kesälläkin nauttia siitä paikasta.

Ei mulla ja siskolla ome mitään kilpailusuhdetta, vaan oomme läheisiä ja parhaita stäviä. Minä olen isosisko mutta elämässä vähän sellainen reppana, siskoni on aina ajttanut ja pitänyt aikuisena minusta huolta, minä pidin lapsena siitä. ❤️

Ap

Vierailija
20/31 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mullakin makuuhuoneessa. Taloni lämpiää varaavalla takalla joka on kaukana makuuhuoneesta. Mutta ei minua kylmä haittaa - peiton alla on lämmin ja tuleepa virkistytttyä heti kunnolla kun peittojen alta pois tulee 😄

Kerrostaloon en halua enää ikinä. Nautin todella paljon juuri tällaisesta vanhasta talosta, klapien tekemisestä ja niiden polttamisesta, lumitöistä, nikkaroinneista, puutarhahommista... hyvää vastapainoa 100% etänä tehtävälle it-työlle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän