Jos lapsella on joka viikko yksi vapaapäivä
päivähoidosta niin mistä johtuu, ettei vanhemmat ilmoita sitä vapaapäivää ajoissa (viikkoa etukäteen)? Toistuvasti sanon asiasta ja hoitoaikasopimuksessa on alleviivattu kohta jossa tuo myös mainitaan. Rasittaa joka viikko kysellä yhtä ja samaa!
Kommentit (11)
Eihän se sinulta ole pois, vai onko?
Lapsi on 18.00 hoidossa. Muut hoitolapset lähtevät viimestään 16.00. Minulla on kyllä oikeus tietää etukäteen koska työni loppuu. ap
että mieheni saa kolmen viikon työvuorolistat aina viimeisen viikon torstaina. Eli vasta perjantaina voimme toimittaa tarhaan tiedon, onko lapsi maanantaina tarhassa vai kotona ja miten muutenkaan on seuraavat kolme viikkoa paikalla. Lapsellamme on 15 sopimuspäivää tarhassa.
Ystäväni on yrittäjä joka saa loppuviikosta aina tietää seuraavan viikon palaverit ym (jotka koskevat muitakin kun pelkästään ystävääni) ja sen mukaan järjestää itselleen vapapäiväksi päivän jolloin ei ole mitään tärkeää kokousta ettei tarvisisi sitten sen takia hommata lapselle vapaapäivänänsä toista hoitajaa.
Ärsyttäähän tuo tietenkin, mutta onko tosiaan niin että itse et tiedä etukäteen omia työvuorojasi ja venyvätkö ne muka yllättäen jonkun hoitolapsen vuoksi? Siskoni on päiväkodissa töissä ja siellä on vuorot aina järjestetty niin että tiettyinä päivinä jollain on pidempi vuoro, jolloin tuollaiset tapaukset hoitaa silloin se joka on töissä ja jos lapsia ei ole hoidossa, on silti töissä ja puuhaa jotain muuta esim valmistelee seuraavaa päivää tmv tai lähtee kotiin ajoissa. Ei siskoni ole koskaan joutunut ylitöihin jäämään.
eikä sitä yleensä tiedä etukäteen.
Lapsi on 18.00 hoidossa. Muut hoitolapset lähtevät viimestään 16.00. Minulla on kyllä oikeus tietää etukäteen koska työni loppuu. ap
Jos hoitoaika on kuuteen ja lapsi tullaan hakemaan siihen mennessä niin eikös se riitä?
Ei ole työelämässä lainkaan. Ja juuri tuon takia työmotivaationi kärsii. Haluan tietää esim. menenkö kampaajalle 16.30 vai 18.30!! ap
jos sulle maksetaan siitä,e ttä hoitoaika on kuuteen niin etähän sä MISSÄÄN TAPAUKSESSA voi mennä johonkin kampaajalle jo puoli viideltä!
EN mäkään voi. Ei työajalla vaan mennä kampaajalle, vaikka ei niin tekemistä olisikaan.
Ja se on muuten ihan sama, että missä sen lapsen vanhemmat on kun lapsi on hoidossa. Ei se kuulu sulle.
.
Ei ole työelämässä lainkaan. Ja juuri tuon takia työmotivaationi kärsii. Haluan tietää esim. menenkö kampaajalle 16.30 vai 18.30!! ap
päivähoidosta niin mistä johtuu, ettei vanhemmat ilmoita sitä vapaapäivää ajoissa (viikkoa etukäteen)? Toistuvasti sanon asiasta ja hoitoaikasopimuksessa on alleviivattu kohta jossa tuo myös mainitaan. Rasittaa joka viikko kysellä yhtä ja samaa!
Itsekkin olen tilanteessa jossa lapseni ovat 1 päivän viikosta pois. Mies hakee ja vie, joten hän ei aina muista ilmoittaa. Ja itse taas välillä soittelen perään etttei lapset tulekkaan ja joskus vaan myöhässä muistaa että ain niin taas unohtu ja sitten harmittaa. Se onkin siinä kun se tapahtuu joka viikko niin helpolla unohtuu, helpommin muistaa jos ovat harvaltaan pois.
Etkö sinä itse voi ajoissa kysyä tai lähettää vaikka viestiä, jos on jokin tärkeä meno tai huomaat ettei vanhemmat ole imoittaneet.
Mutta tulee hoitajallakin tilanteita, että pitäisi tietää ensi viikon vapaapäivä nyt. Ja edelleen muistutan, ettei kyseessä ole työssä käyvä vanhempi!
tää on tämä minä minä minä yhteiskunta :(