Mitä? Onko op:n kkmaksu noussut. Tililtä veloitettu 7,75€
Kommentit (37)
Siinä on virhe, vahingossa on veloitettu ylimääräiset 3euroa. Se palautetaan sulle. Tällaisen vastauksen minä sain kun kysyin OPsta, en Vauva-palstalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sekä Nordea että S-pankki 0€/kk ja molempiin kuuluu nettipankki, kortit ja tilit.
Mitäs Nordea vaatii tuohon, jättilainan vai?
Ohis, vaatii että lataat tunnuspalvelu apin puhelimeesi.
Minulla näkyy että helmikuussa lähtee 10 euroa. :O Tänään lähti se perus 5. 45 vai mitä s se on ollut.
Ja lukaisin sen ensikuun erittelyn läpi. Siis pivosta ja siirrostakinko veloitetaan??
Eiku ei pivosta lähde mutta en ymmärrä miksi tilin kkmaksu tms menee helmikuussa kaksi kertaa.
Kävin myös tarkistamassa helmikuun, niin on lähdössä 6,95e. Nyt meni normaali 3,50e.
4,75 e on OP ottanut tänään näköjään tililtä. Ei ole noussut viime vuodesta. Tuo on se halvin maksu Visa electronilla.
Hinnoitteluperiaate on muuttunut. Mitä enemmän eri tilejä, sitä kalliimpaa. Minulle soitettiin joskus... 3 kk sitten siitä oikein. Kysyivät ovatko kaikki kolme tiliäni tarpeellisia, ja tyrkyttivät luottokorttia siinä sivussa.
Joo, ja toiselta tililtä, jota en juurikaan käytä, oli mennyt 2e.
Vierailija kirjoitti:
Kävin myös tarkistamassa helmikuun, niin on lähdössä 6,95e. Nyt meni normaali 3,50e.
Sori siis 3,95e on normaali kk-veloitus minulla.
Tuo on kohdassa päivittäisasioinnin palvelut. Ja helmikuussa veloitetaan lisäksi verkkopalveluista 3e!!!
Olen kyllä tarkkaan lukenut kaikki op:n tiedotteet palvelumaksujen muutoksista, mutta ei kyllä tuollaisesta ole mielestäni missään lukenut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä op, koska sieltä irtosi asuntolaina. Palvelumaksua meni viimeksi 0,65€
Mulla palvelumaksut 0€/kk. Asuntolainanlyhennyksestä myös "maksamismaksu" (=tilinhoitopalkkio) on nolla euroa. Johtuuko tämä maksuttomuus sitten asuntolainasta, muista asioinneista (=sijoitukset) vai siitä, että olen OP:n jäsen.
Mulla veloitettu marraskuun palvelumaksut, 3,45 euroa.
Mä vaihdoin vuosi sitten s-pankkiin.
Ei palvelumaksuja, tilille tulee korkoa (no, huimat 1,21 € viime vuonna, mutta tyhjää parempi joka aiemmassa pankissa "sain")
Lisäksi aloin asioimaan pelkästään s-marketissa, ostan vähän mutta bonusta ja maksutapaetua tulee n. 3-7 €/kk.
Siis ennen MAKSOIN täsmälleen samoista "palveluista" 4,25 €/kk eli maksoin vuodessa pankille 51 euroa! Saamatta mitään.
Nykyään noita maksuja ei mee ollenkaan, mutta bonuksia ja korkoja tulee 50-90 €/vuodessa!
Siis yli satasen säästö. Ja kaikki toiminut yhtähyvin ellei paremmin kuin edellisessä pankissani. Ei mitään moitittavaa.
Eipä tarvitse edes harkita pankin vaihtoa. Olen pitkään ajatellut, että jos pankkia haluan vaihtaa, niin se on sitten OP. Eipä tosiaan ole enää, jos kulut on tuollaiset. Nordea 0€/kk.
Pankithan tekevät tiliä nyt koronan aikana; ihmiset ovat ottaneet lyhennysvapaita, eli korko juoksee koko ajan muuttumattomasta lainapääomasta.
Samoin pankit odottavat kieli pitkällä että pääsevät realisoimaan velallistensa omaisuutta jos koronapelleily jatkuu vielä hetkisen. Silloin ne ovat hunajapurkilla.
Mutta kun ahneita ovat, niin palvelumaksujen korotuksilla vielä nyhtävät vähän lisää.
Ajatelkaas esim. pankki jolla on vaikkapa 500000 asiakasta ja näiden asiakkaiden kk-maksuja nostetaan vaikka 2 eurolla/kk, niin pankki saa 12 miljoonaa euroa vuodessa riskittä ja tekemättä mitään!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Nordeassa kortti, verkkopankki ja neljä tiliä 0 euroa. Arvo-osuustili maksaa vajaa 2 euroa kuukaudessa, jos en teen vähintään yhtä osakekauppaa neljännesvuodessa.
Minulla ei ole senttiäkään lainaa, mutta sen sijaan kyllä sijoituksia. En ole varma, mikä niissä on rajana, jotta saa ilmaiset peruspalvelut.
Premium-asiakkaille on ilmaiset. Se raja menee noin 80 K€ sijoitusomaisuudessa.
Op ottanut minultakin ylimääräiset 3 euroa verkkopalveluista vaikka ilmaiset pitäisi olla.
Nyt taidettiin veloittaa marraskuun palvelumaksut (laahaavat hieman jäljessä). Ja marraskuun alusta tuli uusi maksu 2e/tili, siis pelkkä tilin olemassaolo maksaa.
Itse liityin omistaja-asiakkaaksi, koska heille ei tuota maksua tullut ja lisäksi kk-maksut muutenkin halvempia. Minulta veloitettiin 3,20e.