Vihaan itseäni! Palkka tuli yöllä ja tuhlasin taas maanisessa mielentilassa nettiostoksiin
Joita ei voi edes palauttaa tai perua, koska ovat ulkomailta. Tai näin ainakin ymmärsin. Nyt jää vuokran jälkeen 200€ seuraavaksi kuukaudeksi. Mikö mua vaivaa :’( Epävakaa persoonallisuus diagnoosin mukaan, mutta siltikin tuntuu, ettei tää voi olla totta!
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat naiselta. Tuskin palkkasi on kovinkaan korkea ja ihan syystä.
Kiva kun poljet jo maassa makaavaa.
Kyllä velkaantuminen on alkanut kasvaa sen jälkeen kun naisille annettiin mahdollisuus ostaa. Paljon turhaa pikkukrääsää ja ylimääräisiä vaatteita pitää saada enemmän kuin mihin on varaa. Senkin ajan voisi käyttää opiskelemalla kovapalkkaisemmille aloille.
Yhtälailla miehet velkaantuvat ja ostelevat turhuuksia.
ohis
Näin on. Itse en tiedä kuin miehiä jotka ovat rysdineet raha-asiansa peleihin, tekniikkaan, viinaan jne. Kyllä näitä löytyy molemmista sukupuolista.
Miten aikuinen ihminen voi samaan aikaan olla noin holtiton? Mistä viiraa?
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset valittavat joulukeräyksissä ettei ole rahaa ruokaan.
En ole ikinä kerjännyt mistään rahaa, lahjoja tai ruokaa. Kaksi vuotta olen elämäni aikana ollut työtön, silloin nostin tukia.
Muuten joko opiskellut tai ollut töissä.
Ap
Jätit sentään vuokrarahat. Tänäänkin moni on jo esim. pelannut koko palkan ja nyt miettivät millä maksaa vuokra, vastike tai vaikka asuntolaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat naiselta. Tuskin palkkasi on kovinkaan korkea ja ihan syystä.
Kiva kun poljet jo maassa makaavaa.
Kyllä velkaantuminen on alkanut kasvaa sen jälkeen kun naisille annettiin mahdollisuus ostaa. Paljon turhaa pikkukrääsää ja ylimääräisiä vaatteita pitää saada enemmän kuin mihin on varaa. Senkin ajan voisi käyttää opiskelemalla kovapalkkaisemmille aloille.
Yhtälailla miehet velkaantuvat ja ostelevat turhuuksia.
ohis
Näin on. Itse en tiedä kuin miehiä jotka ovat rysdineet raha-asiansa peleihin, tekniikkaan, viinaan jne. Kyllä näitä löytyy molemmista sukupuolista.
Täällä ainakin asustaa yksi mies, joka innostuu shoppaamaan (vaatteita, astioita) "kun nyt oli hyvä ale", " kun niin ehkä joskus tuollaista voisin tarvita" = kun on niin kiva saada niitä paketteja.
Hänelle se on " stress relief" ja hän käväisee siellä lempikaupoissaan ajatuskatkona kun hän iltaisin tekee vielä jotain työprojektia...
Niitä sitten palautellaan ja toki myös hän ottaa niitä käyttöönkin, mutta selvästi suurin hyvän olon tunne hänelle tulee siitä itse ostamisesta.
Ei toki oo mun ongelma (paitsi siinä että kaapit aika täys) - omilla rahoillaan hän ostaa, laskunsa ja perheen kulut hoitaa, säästääkin ja sijoittaa vielä. + itse vie ne palautukset kanssa ärrälle.
Minä (nainen) olen sitten taas talouden peruspihi ja mietin jotain talvitakin ostoa ikuisuuden ja odottelen jotain alennusta enkä saa mitään kicksejä mistään shoppailusta, päinvastoin.
Mä laitoin äsken viestiä yhdelle nettikaupoista (Briteissä) josko saisin peruttua tilaukseni. Mä niin toivon, että se onnistuu! :’(
Ap
Huh mikä helpotus! Onneksi sitä tilausta ei oltu ehditty käsitellä loppuun. Sain peruttua :) Nyt voin maksaa sen YTK-laskun ja ensi kuussa toivottavasti olen oppinut, että en avaa nettiä saman tien kun palkka näkyy tilillä..
Ap
Minä laitoin myös heti aamukuudelta palkasta 900 euroa kahteen eri indeksirahastoon. Laskut oli lähteneet maksuun ennen sitä, ja käyttörahaa jätin 800 euroa. Sijoittaminen koukuttaa, mutta hyvällä tavalla!