Nyt on TAAS aavemaista ulkona
Aloitin viime viikolla ketjun: https://www.vauva.fi/keskustelu/4008152/ulkona-aavemaista-pollo-huhuile…
Vähän jo olen tottunut tilanteeseen ja Toini myrskyssä oli ihana istua lasiterassilla lämpölampun alla ja katsella lumisadetta, mutta nyt taas iski pelko. Mikä lintu (varmaan pöllö) huhuilee Huuu hu hu hu hu hu hu ja miksi lumi narisee nyt illalla pimeässä kuin kauhuelokuvissa? Ääntä ei kuulunut eilen päivällä?
Kommentit (29)
Onkohan ap:lle sattunut jotain, kun ei ole palannut päivittämään ketjua? :/
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kuunnella radio suomen yöohjelmia, ovat hyvin rauhallisia, tykkään erämaamökillä kuunnella, kyllä talvinen luonto voi olla aika kammottavan näköinen kuunpaisteessa, tuttu näyttää niin vieraalta.
Meillä mökillä löydettiin saksalaisten sotilaiden luita romahtaneesta poterosta kun kaivettiin kellarille rinteeseen perustuksia. Olivat yrittäneet kaivautua ulos mutta kuolleet sortuman laajuuden vuoksi vaikka olivat kaivaneet pitkään mutta väärään suuntaan. Olivat kaivaneet poispäin jyrkänteestä, suoraan kohti mökkiä, oikeaan tuuntaan oli kaivettu pieni tunnelin alku ja sillä mitalla mitä mökkiä kohti olivat kaivaneet niin olisivat päässeet ulkoilmaan.
Joskus mökillä ajattelen miten ovat kaivaneet pimeydessä ja onko siellä edelleen joitakin kaivajia, löydettiinkö kaikki, entäs jos ne kaivajat kuulee askelteni äänen luullen pelastajaksi, tai viholliseksi ja kaivavat mökin lattian alta ja lopulta maan alta tulee käsi joka tarttuu nilkkaani
Tuli mieleen Dead Snow-leffa :D
Minä pelkään vain että lumet tippuu päähän ja niskat katkeaa kun käyn iltaröökillä portailla. Pimeys ei pelota, itse asiassa nyt on valoisampaa kun on lunta!
Tilanne? Onko ap linjoilla? Lumet ovat sulaneet ja pakkaset lauhtuneet, mutta edelleen on pimeää.
Nosto. Aloitus vuoden takaa. Nyt on taas kylmää, pimeää ja aavemaista.
Joo, aika hienon näköistä kun puolikuu valaisee ja kehä on kuun ympärillä, muuten pimeää, vain kuun kelmeän aavemainen valo ja lumen painosta taipuneet kuuset. Ja lumikin narisee kuten alkuperäisessä aloituksessa. Aivan odottaa että näkisi jotain erikoista, mutta ei näy mitään. Pakkasta 22 astetta, pitää käydä vielä pikkulenkki koiran kanssa.
Tiedoksi, että lumi alkaa narskua jo -7°C lämpötilassa, johtuen lumikiteiden kuivumisesta pakkasessa.
Tilanne???