Kurkkusyöpä ?
Hei, olen 29 vuotias kahden lapsen äiti. Minulla on ollut kolme viikkoa palan tunne/roskan tunne kurkussa. Olo helpottaa jos imeskelen pastillia,mutta heti alkaa uusiksi kun mitään ei ole suussa. Takanielu tuntuu todella kuivalta ja tuliset ruat polttelee sitä.
Juon runsaasti vettä ja en keksi mitään syytä tälle. Onko kohtalontovereita?
Olen käynyt lääkärillä ja kurkussa/ kaulalla ei näy mitään. On otettu kaikki kilppariatvot sun muut verikokeet.
Pelkään kurkkusyöpää ! En kyllä tupakoi enkä juo alkoholia joten lääkäri vähän nauroi pelolleni.
Onko muilla ollut vastaavaa oiretta ilman miyään suurempaa syytä?
Kommentit (36)
Löytäisikö hammaslääkäri jotain? Tai sitten joku lääkäri joka on erikoistunut hengitysteihin? Yleislääkärit ovat välillä aika pölkkyjä ja luovuttavat liian helposti. Jos sinulla olisi kasvain kurkussa, joka oireilee noin pahasti, niin voisi kuvitella että olisit jo kuollut. Olisit varmaan jo aiemmin huomannut edes jotain. Mieli tekee myös paljon tepposia. Mene kunnon lääkärille niin varmana selviää syy. Lopeta myös diagnoosien tekeminen Googlen perusteella. Esim. kaikki väsymys viittaa suoraan syöpään, jos oikein lähtee analysoimaan.
Mitään ei lääkäri kurkussa tosiaan nähnyt. Olen ollut naimisissa saman miehen kanssa 5 vuotta. Mutta eihän sitä voi tietää kantaako kuitenkin kyseistä virusta elimistössä . Mutta näkyisikö kurkussa sitten jotain näppyjä tms mistä voisi tuon päätellä?
Joltain haavalta/tulehdukselta kuulostaa. Mene toiselle lääkärille.
"Palanut" kurkun limakalvo. Lopeta tulisten ruokien syönti.
Voi olla sp-tauti myös. Tippuri tms.
Itselläni oli palan tunne kurkussa ja vaikeuksia niellä. Kurkkusyöpä diagnosoitiin.
Minulla on samat oireet refluksin takia.
Vierailija kirjoitti:
Mitään ei lääkäri kurkussa tosiaan nähnyt. Olen ollut naimisissa saman miehen kanssa 5 vuotta. Mutta eihän sitä voi tietää kantaako kuitenkin kyseistä virusta elimistössä . Mutta näkyisikö kurkussa sitten jotain näppyjä tms mistä voisi tuon päätellä?
Ei välttämättä näy omalla silmällä. Minulla oli sukulainen joka kuoli kurkkusyöpään ja hän kylä veti alkoholia ja sikaria 50v saakka minkä kerkesi. Ääni oli karhea ja yskää oli. Se oli pitkä ja kivinen tie, en usko että kasvain olisi huomaamatta ”rauhassa” saanut kasvaa sen kokoiseksi, että tuntisit sen.
Multa puuttuu tuo, että vaikeuksia niellä. Minkä ikäinen olet jolla todettu kurkkusyöpä ? Näkikö yleislääkäri mitään viitteitä heti syöpääsi?
Minulla oli joskus varmaan 10 v sitten samanlaista. Ei löytynyt mitään, kesti aikansa, meni ohi. Silloin tällöin tunne vielä palaa, kun on väsymystä, stressiä, niskajumitusta. Ei kuitenkaan enää tule kuin satunnaisesti ja menee ohi nopeasti. Sen olen huomannut, että jos en juurikaan puhu, tunne voi tulla takaisin. Jotenkin siis ehkä liittyy kurkunpään asentoon tms.
En tiedä, mikä tunteen aiheutti alun perin, ei koskaan selvinnyt. Ehkä silloinkin oli sitten jotain stressin ja hartiajumien tyyppistä. Olin silloin opiskelija, ja olin paljon kotona koneella, en tavannut ihmisiä. Tunne paheni, kun sitä koko ajan seurasi. Joskus sitten huomasin, että en olekaan huomannut miettiä koko asiaa, niin ei tunnukaan enää. Oli siis ainakin osin psykosomaattista. Voisiko sinulla johtua niskajumeista/stressistä tms.?
Kannattaa tietysti käydä kuvauttamassa kurkunpää ym, ettei siellä ole mitään ihmeellistä, mutta voi tosiaan olla ihan jotain viatonta ja mennä ohi.
Stressi voi myös aiheuttaa ja burksismi
Kurkkurefluksi on itsellä. Oikea ruokavalio auttaa.
Todennäköisesti tuo on jotain ihan muuta kuin syöpää, mutta kurkkukipu on kyllä todella kiusallinen vaiva. Käy erikoislääkärillä niin saat apua ja mielenrauhan.
Käyttäjä37656 kirjoitti:
Refluksitauti ?
Juu, kuulostaa refluksilta.
Refluksissa on usein palan tunne kurkussa. Tuntuu ihan siltä kuin olisi joku ruuan palanen jäänyt sinne. Jos siis syödessä tai juodessa ei tunnu mitään kipua eikä ole mitään nielemisvaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on samat oireet refluksin takia.
Onko sinulla myös kuivan tuntuinen kurkku koko ajan? Sain myös refluksi lääkkeet, mytta ainakin vielä sama vaiva vain jatkuu. Lääkäri sanoi , että voi olla ettei heti edes auta , mutta ihme kun ei auta yhtään.
Ruokatorven tulehdus!
Tähystys tai voit ostaa Somac apteekista.
40mg pitäisi ottaa per päivä.
20mg saa ostaa vapaasti.
Kuukauden kuuri.
Mulla ollut ja ei ollut poltetta eikä närästystä.
Tuliset ruuat pois.
Kaurapuuro tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä37656 kirjoitti:
Refluksitauti ?
Juu, kuulostaa refluksilta.
Refluksissa on usein palan tunne kurkussa. Tuntuu ihan siltä kuin olisi joku ruuan palanen jäänyt sinne. Jos siis syödessä tai juodessa ei tunnu mitään kipua eikä ole mitään nielemisvaikeuksia.
Juuri näin eli ruokatorven tulehdus.
HPV
Onko tullut paljon suuseksiä harrastettua?
Vaihtelevien kumppaneiden kanssa?