Minkä ikäisenä ajoit ajokortin?
Kommentit (23)
18-vuotiaana vuonna 1986. Kortin kustansin itse kesä- ja viikonlopputyöpalkoista.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa riippua aika paljon siitä kustaanko iskä vai meneekö omasta pussista? Kun olin itse parikymppinen niin iskä ei suostunut maksamaan. Opiskeluaikana mulla oli sille rahalle aina parempaa käyttöä kun pärjäsin kuitenkin ilman auto. Kortin ajoin vasta kun olin 40.
Ei välttämättä. Itse en ole ajanut ajokorttia, vaikka vanhemmat ovat luvanneet kustantaa ja muistuttavatkin siitä vuosittain. Olen 25. En yksinkertaisesti nää tarvetta koko kortille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa riippua aika paljon siitä kustaanko iskä vai meneekö omasta pussista? Kun olin itse parikymppinen niin iskä ei suostunut maksamaan. Opiskeluaikana mulla oli sille rahalle aina parempaa käyttöä kun pärjäsin kuitenkin ilman auto. Kortin ajoin vasta kun olin 40.
Ei välttämättä. Itse en ole ajanut ajokorttia, vaikka vanhemmat ovat luvanneet kustantaa ja muistuttavatkin siitä vuosittain. Olen 25. En yksinkertaisesti nää tarvetta koko kortille.
Olin melkein samanlainen, mutta vähemmän itsenäisenä taivuin. Ja on siitä ollut hyötyä siitä asti, kun sen sain. Opiskeluaikoina tuli ajeltua tosi vähän, mutta hyvin pian sen jälkeen tuli oma auto kuvioihin.
Mutta jos pärjäät hyvin, etkä asu periferiassa kuten minä, niin mikäpä siinä.
Kortin sain heti kun täytin 18.
Autolla ajamisen opettelun aloitin 14-vuotiaana. Aion alkaa myös tytärtä opettamaan sen ikäisenä.
Isälläni oli ajo-opetuslupa, joten sain ajokortin 18-vuotiaana, mutta eipä sille ole ollut paljoakaan käyttöä. Humanistina en ollut koskaan suuremmin kiinnostunut autoista ja ollessani ns. köyhä opiskelija totuin liikkumaan ja hoitamaan asiani ilman autoa. Myöhemminkään ei ole mikään autokuume iskenyt.
15 vuotiaana ekan kerran. Sitten 18v lisää oikeuksia ja myöhemmin lisäystä vielä 32v iässä.
18-vuotiaana. Vanhemmat maksoivat kortin ja auton, ilmeisesti sitä pitäisi hävetä?
18 vuotiaana ensimmäisen työpaikkani tuloilla.
18 vuotiaana b-kortin, 21-vuotiaana a-kortin.
Vierailija kirjoitti:
18-vuotiaana. Vanhemmat maksoivat kortin ja auton, ilmeisesti sitä pitäisi hävetä?
Ei sitä tarvi hävetä. Taas luettu jotain mitä ei kirjoitettu eikä tarkoitettu. Hienoahan se on, jos vanhemmat kustantaa. Kaikki eivät vaan välttämättä ole yhtä onnekkaita.
16v kevarikortin, ja 18v bc-kortin.
18v 1vko. Kirjalliset sai tehdä synttäripäivänä ja niiden ja inssin välissä piti olla viikko. Vanhemmat maksoi. Asuttiin pikkukaupungissa. Auton ostin itse heti kimpassa poikaystävän kanssa, vanhan kuplan.
Miehillä parisuhdestatus laskee, jos ei ole korttia?
Olen 25v enkä ole vielä ajanut, koska en ole tarvinnut korttia mihinkään. Tavoite on kuitenkin ajaa kortti alle 30v, koska olen alkanut haaveilla autosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus voi vaikka työpaikan saanti olla siitä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä parisuhdestatus laskee, jos ei ole korttia?
Varmasti, mutta kyllä myös naisilla. Harva mies arvostaa naista, joka on riippuvainen toisten kyydeistä kuin vanha mummo.