Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnistatko jostain asiasta, jos jollakin on vähän kokemusta ihmisistä/ystävistä?

Vierailija
14.01.2021 |

Mistä tunnistat ihmisen puheesta/käytöksestä mielestäsi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen taitaa nähdä jo kaukaa olemuksesta. Kävelytyyli, mikroilmeet, puhetapa, äänenlaatu... kaikki.

Vierailija
2/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen aloitus. Kertoisitko hieman taustaa? Mistä tämä olettaja tietää, onko olettamus edes totta? Ainakin vauvoilla ja pikkulapsilla on vielä vähän kokemusta ihmisistä eli iästä tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista. Joskus on jopa yllätys, kun joku mun seurassa arka tyyppi onkin toisaalla kunnon seurapiirihai ja pitänyt välit läheisinä kaikkiin elämänsä ihmisiin päiväkodista asti.

Vastaavasti itse olen ulkopuolisten joviaalina ja sosiaalisena pitämä tyyppi, mutta mulla on oikeastaan vain yksi ihminen, jota voisin kutsua ystäväkseni, ja teen hirvittävän yksinäistä työtä enkä käytä edes somea.

Jos ap viittaat kysymykselläsi siihen, että yksinäisellä, kokemattomalla ihmisellä vaikka sanat takeltelee ja kädet vapisee ihmisjoukoissa, niin sitä sattuu oikeasti kaikille (joilla tämä taipumus on).

Jos viittaat siihen, että joskus vaikka seurustelematon ihminen voi ihan elämänkokemuksettomuuttaan ajautua ensimmäisen iskijän syliin, vaikka tämä olisi joku kauhea hyväksikäyttäjä, niin tämä on toki totta ja valitettavaa. Mutta nämä hyväksikäyttäjät tunnistavat myös ne sosiaaliset ihmiset, joilla on taipumusta heittäytyä suhteisiin harkitsematta.

Vierailija
4/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu kaupan kassan kohtaamisesta tunteja

Vierailija
6/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo yksityiskohtaisesti päivän tapahtumista, vaikka olisi kotona liikkumatta mihinkään.

Vierailija
7/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä huomata, että ihmiset ovat erilaisia eri ihmisten seurassa. Periaatteessa toisen ihmisen tuntemus voi jäädä aika vajaaksi lyhyellä tapaamisella. Huomaten vielä se, että jokainen sanoo joskus ajattelemattomasti tai huolimattomasti asioita, joka voi myös osaltaan antaa harhaanjohtavan kuvan ihmisestä. Tulipas pitkä sepostus.

Vierailija
8/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen taitaa nähdä jo kaukaa olemuksesta. Kävelytyyli, mikroilmeet, puhetapa, äänenlaatu... kaikki.

Tunnistatko mielestäsi kaikkien fyysisten sairauksien oireet, esim. sen onko joku joskus sairastanut kasvohalvauksen?

Outoja käsityksiä normaaleista asioista on selvästi sellaisilla, joilla on vähän ihmiskontakteja ja sitä kautta vähän tietoa miten ihmiset ja asiat normaalisti toimivat. Olen tuntenut akateemisesti koulutetun henkilön, joka ei ymmärtänyt edes sitä, että talvella on erilainen keli eri päivinä. Yhtenä päivänä voi olla liukasta ja toisena ei. Se henkilö kävikin etenkin talvisin ulkona hädin tuskin kerran viikossa ilman estettä liikkua. Muitakin esimerkkejä olisi, mutta tuo oli tähän päivään sopiva.

Vierailija
9/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistatko mielestäsi kaikkien fyysisten sairauksien oireet, esim. sen onko joku joskus sairastanut kasvohalvauksen?

Outoja käsityksiä normaaleista asioista on selvästi sellaisilla, joilla on vähän ihmiskontakteja ja sitä kautta vähän tietoa miten ihmiset ja asiat normaalisti toimivat. Olen tuntenut akateemisesti koulutetun henkilön, joka ei ymmärtänyt edes sitä, että talvella on erilainen keli eri päivinä. Yhtenä päivänä voi olla liukasta ja toisena ei. Se henkilö kävikin etenkin talvisin ulkona hädin tuskin kerran viikossa ilman estettä liikkua. Muitakin esimerkkejä olisi, mutta tuo oli tähän päivään sopiva.

Peesi, outoja käsityksiä normaaleista asioista niillä jotka sosiaalisesti heikommin

Vierailija
10/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini

Vierailija
11/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurini