Naapurin 1. ja 3. luokkalaiset lapset lähtivät aamu 8:lta yksin kävelemään 2 kilometrin matkan kouluun, pakkasta n. 15C
Miten jotkut vanhemmat ovat noin ajattelemattomia? Näin heidät kun autolla kurvasin pihasta viemään omaa lastani kouluun. Tuli oikein surullinen olo. Jos en olisi ollut kiireessä itsekin olisin ottanut heidät kyytiin, kun käyvät samaa koulua.
Kommentit (103)
Mulla oli -80 luvulla talvisin tapana hiihtää tuo matka. Kouluun oli 2.3 km matkaa. Hyvin luisti suksi, ei tullut vilu.
Soita 112, sossu ja iltalehti heti paikalla! Ei se nyt vetele että Suomessa on Suomelle tyypillinen talvisää ja lapset altistetaan sille!
"Jos en olisi ollut kiireessä itsekin olisin ottanut heidät kyytiin, kun käyvät samaa koulua."
Et kyllä ota 1. lk lastani ilman turvavyöistuinta autoon.
Ja ylipäätään lapseni eivät tule vieraiden kyytiin.
Se pysähdys olisikin vienyt sitä aikaa kohtuuttoman paljon.
Mitä 😂😂 Minunkin lapseni käveli tänään(kin) kouluun. Matkaa reilu kilometri, pakkasta - 17. Ja tämä on täysin normaalia. Itse lapsena kävelin aina kouluun, matkaa oli 3,5km eikä kukaan kitissyt vaikka olisi ollut -25 pakkasta. Vaatteet on keksitty.
Niin mikä oli ongelma? Normaali talvikeli.
Niin meilläkin eskarilainen käveli matkan, kuten joka aamu. Innoissaan kiipeili joka lumivallin päälle.
Voi hyvänen aika, tavallinen talvikeli. Varmasti vähän nipistelee poskia, kun tällaisia pakkasia ei ole hetkeen ollut, mutta ei mikään ongelma riittävällä vaatetuksella.
Jos ne vanhemmat on töissä, niin kotiinko niiden lasten olisi pitänyt keskenään jäädä? Ettei vaan tarvii mennä ulos, kun on vähän kylmä. Omien lasteni koululle osa kulkee pyörällä näin talvellakin. Mutta täällä maalla ei ollakaan hysteerisiä.
-15 pakkasella kävelemään noin lyhyt matka kouluun ja sinä saat slaagin siitä? Onko vähän pieni elämä sinulla.. :D
Olen AP:n kanssa samoilla linjoilla että pistää miettimään onko lasten kohtelu noin ihan hyväksyvttävää ja mitä muuta tapahtuu suljettujen ovien takana.
Ja kaikille ketkä itse/kenen lapset "mukisematta" menevät pakastimen lämpötilaan kävelemään kouluun, niin ehkä he eivät uskalla kertoa teille että eivät halua tehdä sitä. Tuo on hyvin yleistä abusive suhteissa. Niin ja koirankin voi jättää pakkasella yöksi ulos, mutta seuraavana aamuna se heiluttaa häntää kun päästät sen sisälle.
Voi ei tätä aikaa. Onko joku todella huolissaan tästä? Herääkö nyt 'huoli lapsesta'?
Kyllä käveli omatkin koululaiset 2 ja 3 luokkalaiset kouluun reilun kilometrin matkan. Puol 8 lämpömittari näytti -20 astetta. Katsoin vain että pukivat riittävästi. Itse en voinut viedä koska 2 pienintä nukkuivat vielä. Eikä muutenkaan kannata autoa käyttää noin lyhyen matkan takia näillä pakkasilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli -80 luvulla talvisin tapana hiihtää tuo matka. Kouluun oli 2.3 km matkaa. Hyvin luisti suksi, ei tullut vilu.
Juu, Vitalista naamaan ja sukset suihkimaan. Välillä vähän jänskätti kun sudet ulvoi salolla ja jälkiä näkyi ladun vieressä mutta hyvin meni.
-27. Vein lapsen kouluun, kun satun olemaan kotona. Normaalia vähemmän näkyi kylällä koululaisia. Yleensä on paljon kävelijöitä ja pyöräilijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen AP:n kanssa samoilla linjoilla että pistää miettimään onko lasten kohtelu noin ihan hyväksyvttävää ja mitä muuta tapahtuu suljettujen ovien takana.
Ja kaikille ketkä itse/kenen lapset "mukisematta" menevät pakastimen lämpötilaan kävelemään kouluun, niin ehkä he eivät uskalla kertoa teille että eivät halua tehdä sitä. Tuo on hyvin yleistä abusive suhteissa. Niin ja koirankin voi jättää pakkasella yöksi ulos, mutta seuraavana aamuna se heiluttaa häntää kun päästät sen sisälle.
Googleta Normaali elämä ja opi jotain. Äläkä kasvata lapsistasi samanlaisia nössöjä kuin itse olet, jookosta?
No käy kysymässä naapuriltas, tarviiko ne kyytiä, jos huolestuttaa. Kilttiähän se on naapurin heittää, jos on sama matka. Ei ne lapset kyllä palellu, tuolla matkalla, mutta voithan sä silti tarjoutua.
Vierailija kirjoitti:
Se pysähdys olisikin vienyt sitä aikaa kohtuuttoman paljon.
Siltäkin olisi vältytty, kun ap olisi huikannut, että odottaa hetki minä vien teidätkin hetken päästä, kun vien omani. Ei mamma vaan katseli ikkunasta näiden lähtöä ja ajoi vielä kertaalleen ohikin.
Mitä ihmettä? :D Oma ekaluokkalaiseni lähti samaan aikaan ja samoissa asteissa, eikä ollut moksiskaan. Kun pukee kunnolla päälle, ei tunnu missään.