Kaipaan henkistä kasvua, miten eteenpäin?
Hektistä lapsiperhearkea eletään, olen kotiäitinä 3 ja 5-vuotialle lapsille. Olen aina ollut kiinnostuntu monista asioista, lukenut paljon ja olen yhteiskunnallisesti valveutunut ihminen. Muutimme maalle, olen todella onnellinen elämääni.Jotain tuntuu kuitenkin nyt puuttuvan. Kaipaan jotain omaa juttua, jotain mikä rentouttaisi ja antaisi henkisesti jotain positiivista. En oikein tiedä mitä haen, lainasin kirjastosta jooga-kirjan jota olen nyt lueskellut. Meditaatio? Luonnossa liikun perheeni kanssa, sekä yksin. Sitä voisi varmaan lisätä, yksinoloa luonnossa. Se on aina antanut minulle paljon.Miten te muut hoidatte henkistä hyvinvointianne? Lukemiseen tuntuu jäävän aika vähän aikaa, ja tykkään lukea kirjan suoraan yhdeltä istumalta jos hyvän käsiini saan. Jotain kirjoittamistakin olen miettinyt.Jooga tuntuisi olevan sellainen juttu jota voisin kokeilla. Ystäväni on buddisti, häneltä ajattelin lainata pari kirjaa aiheesta.Mielipiteitä, vinkkejä?
Kommentit (25)
Pari kertaa viikossa, ja se kyllä antaa paljon. Sanoit että asutte maalla, onko siellä mahdollista päästä ohjatuille tunneille? Jos laji on outo, voi pelkkä kirjasta oppiminen olla hankalaa. En nyt osaa oikein neuvoa. Ihanaa että ajattelet myös omaa henkistä jaksamistasi ja kasvua. Kaunista kesää sinulle.
Tommy Helstenin kirja - Saat sen mistä luovut-, antaa ainakin ajattelemisen aihetta
Minä olen kasvanut paljon henkisesti lukemalla aiheeseen liittyviä kirjoja ja nettisaitteja sekä hakeutunut saman henkiseen seuraan. Netistä löytyy mukavia keskustelupalstoja aiheeseen liittyen :)Meditaatiota suosittelen kyllä. Voit hieman syventyä aiheeseen jos tahdot, mutta onnistuu kyllä ilman mitään oppaitakaan. Tosin yleensä nälkä kasvaa syödessä, ja tässäkin asiassa tiedonjano lisääntyy ;)Henkinen kasvu on matka itseen ja sitä kautta avain ymmäryksen ja tietoisuuden laajenemiseen. Se on omalla tavallaan joskus hieman rankkaakin, mutta ehdottomasti kannattavaa, elämää rikastuttavaa ja ihanaa!! Avoimin mielin vain matkaan, opettajat tulevat eteesi sitä mukaa kun oppilas on valmis ;) Itselleni kävi esimerkiksi reikin suhteen juuri näin. Ja omalla kohdallani reiki itsessään on ollut suuri sysäys henkisessä kasvussa.Hienoa että henkisyys kiinnostaa sinua! Tervetuloa tälle ihanalle ja ihmeelliselle matkalle!Iloa, valoa ja rakkautta sinulle!-Syeira-
Tommy Helstenin kirja - Saat sen mistä luovut-, antaa ainakin ajattelemisen aihetta
Kiitos. Ap
jaksaisitko kertoa vielä jotain keskustelupalstoja joita voisin lueskella?Kiitos.
Minä olen kasvanut paljon henkisesti lukemalla aiheeseen liittyviä kirjoja ja nettisaitteja sekä hakeutunut saman henkiseen seuraan. Netistä löytyy mukavia keskustelupalstoja aiheeseen liittyen :)Meditaatiota suosittelen kyllä. Voit hieman syventyä aiheeseen jos tahdot, mutta onnistuu kyllä ilman mitään oppaitakaan. Tosin yleensä nälkä kasvaa syödessä, ja tässäkin asiassa tiedonjano lisääntyy ;)Henkinen kasvu on matka itseen ja sitä kautta avain ymmäryksen ja tietoisuuden laajenemiseen. Se on omalla tavallaan joskus hieman rankkaakin, mutta ehdottomasti kannattavaa, elämää rikastuttavaa ja ihanaa!! Avoimin mielin vain matkaan, opettajat tulevat eteesi sitä mukaa kun oppilas on valmis ;) Itselleni kävi esimerkiksi reikin suhteen juuri näin. Ja omalla kohdallani reiki itsessään on ollut suuri sysäys henkisessä kasvussa.Hienoa että henkisyys kiinnostaa sinua! Tervetuloa tälle ihanalle ja ihmeelliselle matkalle!Iloa, valoa ja rakkautta sinulle!-Syeira-
Googlella varmaan löydät lisääkin. Tässä muutamia http://www.reikisivut.com/ juttuja ja ihana keskustelufoorumi jossa varsin lämminhenkinen tunnelmahttp://keskustelu.plaza.fi/ellit/kristallipallo/keskustelu/ itse aloitin vuosia sitten tältä saitilta tutkimusmatkani henkisyyteen ja löysin sieltä samanhenkisiä ystäviä, jotka ovat vieläkin elämässäni mukana. Nykyään tosin meno on hieman muuttunut, mutta ehkä aloitteleva matkaaja saa täältä jotain itselleen :)http://www.universalessence.streamlinetrial.co.uk/ue/forums/index.php?P…; paljon lueskeltavaa vähän laidasta laitaan. Keskustelufoorumi tämäkin.Ja viimeisimpänä vaan ei vähäisimpänä minulle kaikkein rakkain sivusto. Saitti, jossa koin tajuntaani mullistavan ahaa-elämyksen ja joka on kerta toisensa jälkeen tuonut minulle valoa ja lohtua sekä vastauksia kiperimpiinkin kysymyksiin: http://www.rosedalebooks.fi/kryon/index.html Suosittelen alkuun kohtaa "yleisimmät kysymykset"Ja jos englanti taipuu, ehdottomasti yksi tutustumisen arvoinen saitti on http://www.livingonlove.com/ Etenkin ilmaiseksi ladattava kirja nimeltä "Messenger" on erityisen mukaansa tempaava. Suosittelen! (Ei ole suoranaisesti uskonnollista tekstiä, vaan kertoo ihmisessä itsessään olevasta voimasta ja mahdista :))Tässäpä muutamia linkkejä, oma kirjanmerkkivarastoni on huikea ja jos tahdot joskus lisää, niin kerro vain ;) Syeira
ja esteettisyyteen liittyvä toiminta pitää yllä henkistäkin hyvinvointiani. Siksi teen paljon käsitöitä, valokuvaan ja maalaan - mutta myös hoidan puutarhaa ja muuta ympäristöä - kehittämällä visuaalista ja taiteellista puolta itsessäni kehitän myös mieltäni ja taitojani, josta saan mielihyvää ja sisältöä elämään. Monia edellämainittuja harrastuksia voi hyvin tehdä joko yksin tai yhdessä vaikka lasten tai ystävien/puolison kanssa.
Onko jotain uskonnollista tavaraa? Kävin vilkaisemassa, Jumalastahan puhuivat..Tv. ei Ap mutta eräs ketä kiinnostaa henkinen kasvu myös.
Kryon on henkiolento, joka on auttamassa ihmisiä löytämään totuuden ja valon. Siellä puhutaan Jumalasta kyllä, mutta se ei ole mikään sinänsä uskonnollinen tai mikään tietty uskonto. Lue oheisesta linkistä, mistä tässä on kyse http://www.rosedalebooks.fi/kryon/doc.php?id=1&tila=f Kohdasta yleisimmät kysymykset löydät myös kuvaukset Kryonista jne. Tämä ei ole mitään lahkojuttua tai muutakaan vastaavaa. Vain eräänlainen käsitys maailmankaikkeudesta ja ihmiselämästä :)
Kursseja tarjotaan hyvin kattavasti ympäri Suomea, eikä hinnatkaan enää päätä huimaa. Ja kun olet valmis kääntymään itseesi ja aloittamaan tien kohti kasvua, "opettajia" putkahtelee tiellesi sieltä ja täältä, oli henkisen kasvun välineenä sitten Reiki, meditaatioa tai mitä ikinä!Hyvää ja nautinnollista matkaa itseesi!
En toki tuputa tuota Kryon-saittia tai mitään muitakaan, koetin vain antaa lukemista vähän laidasta laitaan. Tiedän itse omakohtaisesti, miltä tuntuu kun on henkisellä polulla ihan alussa eikä vielä ole löytänyt omaa suuntaansa. Itse lueskelin silloin todella monesta uskonnosta ja uskomuksesta ja otin selvää asioista. Sitä suosittelen muillekin. Olkaa avoimin mielin ja sydämin, kyselkää ja ihmetelkää, vaatikaa perusteluita ja epäilkää jos siltä tuntuu. Ja ottakaa itsellenne se, mikä oikealta teistä tuntuu :)Esim tuo Kryon- juttu ei varmastikaan ole kaikille "omaa juttua". Eikä sen tarvitsekaan olla. Linkin laitoin siksi, koska itse aikoinani sain siitä todella paljon. Sain sieltä vastaukset kysymyksiini joita olin pitkään miettinyt, ja ensimmäistä kertaa elämässäni jostain itseni ulkopuolelta luin asioita, joitten kuvittelin olevan vain minun omaa uskoani ja kuvitelmaani. Se oli sellainen tunne, kuin kotiin olisi tullut. Ja vaikka muutoin tuo Kryon-juttu tuntuisi omituiselta huuhaalta, kannattaa ihan mielenkiinnosta katsoa kohta " Kryon vastaa". Siellä on satoja kysymyksiä laidasta laitaan ihmisen elämään liittyen. Ei liene koskaan pahaksi laajentaa maailmankuvaansa tai ottaa selvää, miten monilla eri tavoilla ihmiselämän ilmiöt voidaan selittää ;) Seikkailumieltä kaikille ;))
...Edellinen jatkaa vielä, että www.astro.fi sivuilla on myös keskustelupalsta, jossa voi keskustella laidasta laitaan erilaisista ilmiöistä.
Itse suosittelen mm. kirjoittajien Boyd&Boyd Epäilijän kirjeet-kirjaa. Olin itse kenties hieman samantyyppisessä etsiskelyvaiheessa muutama vuosi takaperin ja tuo kirja tuntui omalta osaltani erittäin mielenkiintoiselta ja ajatuksia herättävältä. Samaa olen kuullu muiltakin. Olen itse saanut sanoinkuvaamattoman paljon omaan elämääni, kun olen päässyt tutustumaan paremmin sekä itseeni että hyvään ja rakastavaan Jumalaan. Tuossa mainitsemassani kirjassa tosin tuodaan esille sekä kristinuskoa puoltavia että vastustavia näkökulmia, eli se ei jää siinä mielessä ollenkaan yksipuoliseksi pohdinnaksi. Toivotan sinulle kaikkea hyvää pohdinnoissasi ja etsinnöissäsi! Toivottavasti aikaa ja intoa riittää, ja löydät elämääsi paljon hyvää! On aina hienoa kun ihminen haluaa kehittyä ja lukea muustakin kuin rahasta, ulkonäöstä tai ulkoisesta menestyksestä, niistä kun nyky-yhteiskunta tuntuu keksivän asiaa muutenkin ihan tarpeeksi... Mamikokelas 27v - mahaa kasvatellessa.
miten olisi töihin meno? Voisi tehdä hyvää sinulle
Ja kiitos noista lukuisista linkeistä. Tuli juuri mieleen että eräs sukulaiseni tekee reikihoitoja, pitääkin ottaa häneen yhteyttä.Läheinen ystäväni on tosiaan kääntynyt buddhalaiseksi. Häneltä myös olen kysellyt asioita. Olen eronnut kirkosta, ja länsimaiset uskonnot eivät minua vakuuta,eikä kiinnosta. Itämaisissa uskonnoissa taasen kiehtoo monet asiat. Ihmisen hyvyys sekä elämän kunnoittaminen muunmuassa.Kaikki lukeminen sivistää aina, joten avoimesti tietenkin lueskelen kaikkea. Kiitos paljon teille. Kaunista ja ihanaa kesää kaikille.Ps. Töihin en ole menossa vielä ainakaan viiteen vuoteen, eipä tuo raha tuo meille onnea. Pienillä menoilla hoidetaan lapset kotona ja nautitaan elämästä.Ap.
nuo "suorat" henkistymis/kasvamis-jutut, olen myös enemmän tekevä ihminen.Kasvua tulee siinä sivussa; Tykkään liikkua luonnossa, ja aloin valokuvata siellä yksin kulkiessani. Teen käsitöitä ja piirrän, niihin saan inspiraatiota ja ideoita noilta retkiltä. Rauhoitun siellä samalla kaiken maailman pörriäisiä tutkiessani tai pilviä katsellessani. Mietiskelen maailman menoa ja konkreettista ympäristöäni ja se tapahtumia.Olen huomannut mitkä asiat ovat ne kiinnostavimmat, mitkä koskettavat ja "palaavat" mielen päälle vuosi vuoden jälkeen.Huomaamattani on hyllyyni karttunut luontokirjoja eläimistä ja sääilmiöistä ym. Lisäksi yritän perehtyä valokuvaukseen tarkemmin ja... no, täällä sen voin anonyymisti paljastaa, haaveilen joskus pitäväni pienen valokuvanäyttelyn;)
Jokainen tekee matkansa tavallaan. Pääasia että henkistäkin kehittymistä tapahtuu, sehän se taitaa tämän elämän yksi tarkoituksista olla :)Elämä on ihmeellistä, ja minusta on aina yhtä ihanaa että uusia ihmisiä "herää" sen huomaamaan, kukin omalla tavallaan :) Sinä luonnon kautta, joku muu kirjojen kautta, kolmas "huuhaan" kautta jne jne jne . :)
Ap