Ballerinojen haju
Onko kuinkakin yleistä, että niinkin kauniit kengät, kuin ballerinat, alkavat haisemaan? Itse käytän töissä just sellaisia mustia klassisia ballerinoja, joissa on rusetti edessä. Käytän niitä ilman sukkia ja siitä syystä tietenkin hiki imeytyy suoraan kenkään. En uskalla käyttää mitään raikasteita, koska olen allerginen monille tuollaisille tököteille. Ja sukkia en halua käyttää, paitsi joskus on ohuet sukkahousut. Onko siis muilla ilmennyt tätä ongelmaa?
Kommentit (24)
Kauniit kengät?? Rusetti balleriinat??😂
Onhan se aivan normaalia että kengät haisee varsinkin jos on nylon sukat. Puuvillasukat imee hikeä enemmän ja ne pitää vaihtaa päivittäin.
Haju johtuu bakteereista. Bakteerit kuolee ja kengät raikastuu, kun on pakkasessa yön yli. Laita pakastimeen tai ulos muovipussissa yöksi. Aamulla sisällä ota pussista ja anna kuivahtaa/ lämmetä. Nyt on jokaisella sopiva ajankohta laittaa kaikki lenkkarit ym yöksi pakkaseen.
Jos ei ole sukkia, niin ainakin hajunsyöjäpohjalliset.
Ei kenkien ulkonäöllä ole vaikutusta hajuihin.
Heh, mä luulin, että tässä ketjussa valitetaan tanssijoiden hajusta.
Höh, minäkin tulin uteliaana lukemaan miltä ne balettitanssijat haisevat. Ennakko-oletus oli, että ehkä hieltä, jos on jotain vastustusta deodorantin käyttöä kohtaan.
Kauneus tuskin korreloi hajun kanssa. Vai onko ajatus se, että kun kenkä on kaunis, se ei kehtaa haista.
Sukkien käyttö ehkäisee hajuja. On olemassa nimenomaan ballerinoille ja muille matalille kengille tarkoitettuja sukkia.
Kysymys taisikin olla piikkareista eikä tanssijoista :)
Mun jalat haisee kaikissa kengissä, luontainen ominaisuus. Kokonaan nahkaiset kengät, jokapäiväinen huolellinen jalkojen pesu, ehdottomasti sukat jotka vaihdettava päivittäin ja pestävä 60 asteessa, ohuet pohjalliset...näillä voi yrittää. Lisäksi jos pääsee istumaan töissä, kengät heti pois jalasta jos vain voi.
Jotenkin tuntuis, että hienhaju ei olis ballerinojen tai avokkaiden ongelma, vaan umpinaisempien kenkien.
Ruokasoodaa kenkiin tai etikkaa. Pitäs raikastuu. Muuten pesu tai ehkä ensin pesu tai kumminpäin vain.
Miksi ballerinat ei sovellu työkengiksi?
Haha ilmiselvää fetisminpoikasta ilmassa :D Tai sit näen itse kaikessa kaksmielisyyksiä..
Vierailija kirjoitti:
Heitä pois, niissä pesii bakteeri. Eikä balleriinat muutenkaan sovellu työkengiksi.
Miksi ballerinat ei sovellu työkengiksi?
Onko kukaan kokeillut otsonointia, senhän pitäisi tappaa bakteereja ja poistaa hajua.
Naisen ohuet sukat,mitkä tuoksuvat hieman jalkahieltä ovat aivan kiihottavat sänkypuuhissa.Ne hormoonit ja feronimit kyllä pitää tanakasti kalun jöpöttämässä-Luonnolinen tuoksu😋😋👍
Mulla on kotona kenkien ja hanskojen otsonointilaite, voi laittaa myös kypärät. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Heh, mä luulin, että tässä ketjussa valitetaan tanssijoiden hajusta.
Vetävät röökiä, että pysyvät laihoina. :D
Heitä pois, niissä pesii bakteeri. Eikä balleriinat muutenkaan sovellu työkengiksi.