Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähteekö paino synnytyksen jälkeen varmasti?

Vierailija
13.01.2021 |

Taustaa: odotan esikoistani. Paino on noussut raskausaikana reippaasti tasaiseen tahtiin, ruokavalio normaali ja sokeriarvot yms veriarvot hyvät. Äitini on myös aikoinaan kerännyt raskausaikoinaan +15 kiloa per raskaus ja laihtui parissa kuukaudessa takaisin lähtöpainoonsa. Kuinka perinnöllistä laihtumistaipumus synnytyksen jälkeen on vai pitääkö pelätä, että kilot jämähtää kroppaan?

Ap

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähde.

Sä rupeat syömään sen vauvankin ruuat ja liikuntaan ei ole aikaa.

Vierailija
2/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että olisi perinnöllistä .

Äitini oli neljän raskauden jälkeen parissa kuukaudessa normipainossa.

Itse olin noin kuukaudessa. Riippuu tietysti painon määrästä.

Mulla nousi 9 kg molemmilla kerroilla, joten ei ollut niin kauhean paljon.

Liikunta on ollut kyllä meillä oleellinen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sitä kukaan voi sanoa, että varmasti lähtee.

Vierailija
4/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suattaa lähteä, suattaap olla lähtemättä.

Vierailija
5/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh. Mun äiti lihos yli 20kg kun odotti mua. Mulla huomasi vatsan vasta kun olin kahdeksannella kuulla. Painoa tuli 8kg koko raskauden aikana ja hävisi nopeasti. En usko, että perintötekijät vaikuttavat. Yksilöllistä.

Vierailija
6/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos painonnousu on turvotusta ja oot syöny fiksusti, niin eiköhän lähde. Jos olet 9 kk mässäillyt hurjasti kaikkea, niin saattaa olla kilot tiukemmassa.

Vierailija
7/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kanssa perinnöllisyyteen. Mulla ja äidilläni painonnousu ollut vain pari kiloa.

Itse aloin lihomaan synnytyksen jälkeen. Ei ole aikaa eikä jaksamista ruoanlaittoon, univelka edesauttaa herkkuhimoa, ei aikaa liikkumiseen jne. No, onneksi on vain muutama kilo tullut lisää.

Vierailija
8/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on vauvapalsta eli todellakin pelotellaan, kuinka kaikki kilot jää kroppaan eikä edes synnärille jää grammaakaan...

9/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainakin lähti heti kun sai vauvan ulos.

Painoa tuli raskauden aikana 7kg, eli vauva, istukka & lapsivesi.

Vierailija
10/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihduin luurangoksi lasten syntymisten jälkeen. Ei vain jaksanut syödä kun ei saanut ikinä nukkua.

Vierailija
11/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne perintötekijät kaikkea määrää. Itse pääsin eroon raskaus kiloista ensimmäisessä ja toisessa raskaudessa tekemättä mitään sen kummempaa. Kolmannessa raskaudessa paino kyllä kokoajan laski mutta hyvin hitaasti ja lopulta jouduin ihan ruveta kuntokuurille. En päässyt enää takaisin lähtöpainoon kun tulin uudestaan raskaaksi. Nyt neljäs raskaus meneillään ja mielenkiinnolla odotan kuinka painon käy nyt lähteekö itsestään vai miten...

Ja mitä mun omaan äitiini tulee niin hänelle jäi toisesta raskaudesta 10kg ylipainoa jota kantaa mukanaansa edelleenkin.

Vierailija
12/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yksilöllistä. Toisille tulee erilaisia sairauksia raskauden aikana ja painon pudottaminen on vaikeaa ellei mahdotonta. Joillakin imettäminen laihduttaa nopeasti, toisilla taas imettäminen ei onnistu ollenkaan. Joillakin vauva valvottaa jopa vuosikausia, toisten lapset nukkuu heti syntymästä saakka säännöllisiä yöunia, joten äidillä on voimia ja aikaa panostaa omaan jaksamiseen. Kukaan ei voi varmasti luvata yhtään mitään, se on satavarmaa. 

Vierailija
13/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloin odottaa esikoista, painoin 49kg, paino nousi 15kg, joista kaikki jäi laitokselle. Toisesta jäi 2 extrakiloa. Hänestä paino nousi myös 15kg. Kuopusta kun aloin odottaa, painoin 68kg, paino nousi 8kg, josta se kaikki jäi laitokselle, lisäksi -6kg ylimääräistä eli painoin n.62kg kotiin lähtiessä. Ihme juttu!

Pointti! Kaikki ei ole näin onnekkaita! Itselläni kilot eivät luultavasti ole olleen läskiä, vaan nestettä yms

Vierailija
14/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi kukaan tietää tai mitään sulle varmaksi luvata, ap. Ihan kaikki on mahdollista.

Vierailija
15/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei automaattisesti. Riippuu siitä kuinka ylipainoinen olet ennen synnytystä.

Vierailija
16/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata luottaa siihen, että lähtee.

Toisilla lähtee 30 kg tuosta noin vaan, mulle on tullut kolme kertaa raskausaikana 10 kg ja synnärille on jäänyt noin 2-3 kg ja sen jälkeen lähtenyt vielä pari kiloa helposti. Loput 5 kg on pitänyt pudottaa. Eli kaikilla ei tosiaankaan lähde.

Oli muuten ”kiva” yllätys mennä puntarille ekan kerran ja huomata tosiaan, että 4 kg lapsi tuli mut painoa lähti vaan 2 kg.... Ja imetys ei tuntunut myöskään laihduttavan ollenkaan.

Vierailija
17/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys ja liikunta auttaa. Ei ne kilot itsestään lähde.

Vierailija
18/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain molemmissa raskauksissa 13-14 kiloa painonnousua. Vajaan vuoden imetyksen jälkeen painoin molemmilla kerroilla 10 kiloa vähemmän kun ennen raskautta. Kilot tulivat vähitellen takaisin kun imetys loppui.

Vierailija
19/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että lähtee tai sitten ei. Mutta ei ne mitenkään jämähtämällä jämähdä vaan aina voi laihduttaa jos eivät ns. itsestään lähde.

Vierailija
20/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla (varsinkin vanhemmilla) synnyttäjillä raskaus puhkaisee sairauksia jotka joko katoavat tai sitten jäävät.

Mulla, kovaa treenaavalla himourheilijalla on joka raskaudessa puhjennut samat sairaudet ja painoa kertyi joka kerta 25-30kg. Ja raskauden jälkeen ”parani itsestään” ja painokin lähti itsestään. Koko painomassa tuskin oli läskiä, koska synnärille jäi aina joku 12-15kg (jos kaikki olisi rasvaa niin noin nopeasti paino ei voisi tippua).

Koko raskauden ajan liikuin ja söin terveellisesti. Kilpirauhas-, diabetes-kombo vain sotki täydellisesti kaiken.

Mulla siis joka kilo katosi ilman laihdutusta koska sairaudetkin katosi. Mutta voin erittäin hyvin kuvitella että jos sairaus ei katoakaan, kilot eivät sitten välttämättä kovin helposti lähde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän