Poikamme sai kasteessa nimen:
Eelo Emerik Väinämö=) Kolmas nimi tulee suvusta.
Poika otti nimensä rauhallisesti ja ilmeisen tyytyväisesti. Mitä nyt äiti oli silmät kosteina koko kasteen ajan. Isosiskot (2- ja 4-vuotiaat) kuivasivat ylpeinä veikkansa pään ja sanoivat sisarusten rukouksen kohdassa " kiitos pikkuveljestä" =)
t. Katraastaan Ylpeä Leijonaemo ja Aada, Iisa sekä Eelo =)
Kommentit (7)
Ektoplasmalle vielä, että minun tyttärenikin vietti luterilaista nimenantojuhlaa, mutta meille sillä luterilaisella osiolla ei ole minkäänlaista painoarvoa, minä äitinä en edes kuulu kirkkoon. Hienot oli pirskeet silti, vaikkei kukaan muu kääntänyt katsettaan rukouksen ajaksi alaspäin kun pappi. Perinteillä on eri perheissä eri merkitykset ja tuo asenteesi tietysti onkin riidanhakuinen ja typeränä siihen tartun, mutta on kyllä törkeää tulla saivartelemaan tällaisessa yhteydessä.
Tosi kivan kuuloinen sisarussarja teillä!
Mukavan erikoinen ja sisarusten nimiin aivan nappi-sopiva :)) Onnea Eelolle hyvästä nimestä ja mukavaa vauva-aikaa!
ja erikoinen.
Kivasti sointuu ja passaa yhteen sisarusparven nimet :)))
ensinnäkin: ihanan erikoinen nimiyhdistelmä!
Lisäksi Emerik on henkilökohtainen suosikkini. Se oli isopappani nimi ja kovasti olen yrittänyt ehdottaa sitä mahdolliselle pojallemme nimeksi mutta mieheni ei sitä kelpuuta... :(
Onnea pienelle pojallenne hienosta nimestä!