Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt rehellisiä vastauksia kehiin ! Olen raskaana vaikka

Vierailija
13.01.2021 |

Luulin että on mahdotonta ja että en voi raskaaksi tulla 3 pitkäaikaista 3v, 2,5v ja 1v parisuhdetta takana missä ei käytetty ehkäisyä.
Nyt uusi mies ollut neljä kuukautta ja jätimme ehkäisyn pois kuukauden kohdalla. Nyt sain tietää olevani raskaana kuitenkin ja olen aivan shokissa! Mies olisi myöntyväinen lapsen pitoon, mutta ei olisi täysin aborttia vastaankaan. En tiedä yhtään mitä teen , kannattaako minun pitää vauva vai ei? En uskonut koskaan päätyväni tähän tilanteeseen koska en ole ikinä raskautunut edellisissä suhteissa ja nyt pallottelen ajatuksella pitää lapsi tai olla pitämättä. Olen 26 ja mies 31 ja hänellä entuudestaan yksi lapsi vuoroviikoin. Minkälaista se lapsiperhearki oikeasti on kun täällä on ristiriitaista tietoa, tiedän että on tosi rankkaa ja joillain tosi helppoa mutta etukäteen sitä ei voi tietää. Kaikki vinkit kehiin nyt , olen aivan shokissa enkä haluaisi tehdä aborttia mutta pelottaa todella paljon raskaus , mahdolliset komplikaatiot ja muut asiat ja ylipäätään elämä lapsen kanssa jota luulin että en pystyisi saamaan :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Ihanin asia on tapahtumassa eli saat lapsen. Kun lapsi on sylissäsi, ihmettelet enää vain sitä, että miten edes hetkenkää verran ajattelit että et pitäisi lasta.

Lapsiperhe-elämä on helppoa jos lapsia on 1-2. Mulla on viisi ja sen kanssa alkaa olemaan jo aika rankkaa, mutta toki ihanaakin.

Vierailija
2/15 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin lapsen. Häntä et takaisin saa sitten enää myöhemmin. Katumus voi olla kova. On normaalia tuntea pelkoakin uuden edessä. Se on hyvä, että mies tukee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uusi mies ollut neljä kuukautta ja jätimme ehkäisyn pois kuukauden kohdalla...lopetin lukemisen tähän.

Vierailija
4/15 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

WTF? Ihan omatoimisesti jätit ehkäisyn pois ja nyt olet shokissa kun olet paksuna? No voi kyynel.

Nim. Kaksi lasta, toisen sain e-pillereillä, toisen vaikka olin ja olen steriloitu.

Vierailija
5/15 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ihan lääkärissä  todennettu että et pystyisi raskautumaan? Kohtu poistettu, ei toimivia munasarjoja tms. 

Tämä voi olla shokkitieto, mutta raskaaski voi tulla kun harrastaa seksiä ilman ehkäisyä.

Vierailija
6/15 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun penis penetroituu vaginaan ovulaation aikaan ja mies ejakuloi spermansa vaginaasi, voi munasolu hedelmöittyä ja näin raskaus saa alkunsa. Jos et lähemmäs kolmeakymmentä ikävuotta tiennyt raskauden mahdollisuudesta kun tapahtuu yhdyntä vastakkaisen sukupuolen kanssa, niin yllätyyyys!!!

Itsekkin olin 1,5v ilman ehkäisyä entisessä suhteessani koska yritimme lasta, no lasta ei tullut mutta siinä ei ole mielestäni mitään ihmeellistä kun aina emme harrastaneet seksiä ovulaation aikaan yms. Silti tiesin sen mahdollisuuden olevan olemassa.

Vierailija
7/15 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet aloittanut kaikki nuo kolme suhdetta heti alusta ilman ehkäisyä, ensimmäisen teini-ikäisenä mutta lapsi ei kuitenkaan ole toiveissa eikä suhteet old olleet pitkäaikaisia? (Vuosi tai pari ei ole pitkä aika.) Mikä tässä on taustalla?

Vierailija
8/15 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia jätit ehkäisyn siitä huolimatta pois. Suututtaa tälläiset, leikit ihmishengillä. 

Vaikka en ole aborttia vastaankaan, mutta tahallisesti tällä tavalla tehdään. Niin en ymmärrä.

Vierailija
9/15 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Yleensä sä kerrot näitä perjantaisin, kun olet koko viikon miettinyt.

Vierailija
10/15 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aborttia vaan ota vaan vauva rohkeasti vastaan! :) Tottakai uudet asiat jännittävät eikä kukaan ole koskaan täysin valmis vanhemmaksi. Se on kuitenkin prosessi.

Vierailija
11/15 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa pitkä aikaisessa suhteessa, ilman ehkäisyä. Meni 5-vuotta niin onnisti, tosin toivoimme lasta. Mutta shokkihan se oli, niin pitkän ajan yrityksellä.

Alettiin olemaan jo siinä tilassa että vikaa on paikoissa kun ei onnista. 

Vierailija
12/15 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teille on tulossa HYVÄ PITKÄ suhde...

Vierailija
13/15 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WTF? Ihan omatoimisesti jätit ehkäisyn pois ja nyt olet shokissa kun olet paksuna? No voi kyynel.

Nim. Kaksi lasta, toisen sain e-pillereillä, toisen vaikka olin ja olen steriloitu.

Tuskin aloittaja itse on ehkäisyä käyttänyt, eiköhän se ole ollut miehen vastuulla. Mies on ilmaissut halunsa saada lapsi jättämällä kondomit pois.

Vierailija
14/15 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki siitä, että terveystiedon tunnilla (tai missä ikinä nykyään koulussa opetetaankaan sukupuolivalistusta) kannattaa kuunnella somettamisen tai jodlailun sijaan. Jos et tiedä varmasti itse tai kumppanisi olevan steriili, niin totta hemmetissä sitä tullaan raskaaksi jossain kohtaa ihan riippumatta siitä mitä aiemmin on tapahtunut...

Kannattaa miettiä tarkkaan. Osa naisista saa vain yhden mahdollisuuden tulla raskaaksi.

Vierailija
15/15 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voi olla sinun ainoa tilaisuus saada lapsi. Et ilmeisesti ole kovin hedelmällinen, kun aiemmin et ole tullut raskaaksi. Et siis ehkä tulisi raskaaksi myöhemminkään.