Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset vaatteet tässä lumimyräkässä auttaa

Vierailija
12.01.2021 |

Untuvatakkihan on liian kuuma jos ei ole -20. Anorakki ja alle villapaitoja? Mutta se on liian lyhyt niin jalat jäätyy.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrospukeutuminen, päähän huppu, jalkaan kumpparit.

Vierailija
2/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät, tuulenpitävät ja tuoksuttomalla pesuaineella pestyt (en halua haistella kirpparikaasua).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpimät, tuulenpitävät ja tuoksuttomalla pesuaineella pestyt (en halua haistella kirpparikaasua).

Kolmet eri vaatteet? Mahtaa tulla kuuma?

Vierailija
4/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali talvivaatetus. Jos olet suomalainen, sinun pitäisi tietää, mitä se tarkoittaa. 

Vierailija
5/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi untuvatakki on liian kuuma? Jos on kova tuuli, niin on huomattavasti kylmempi kuin mitä mittari näyttää.

Vierailija
6/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anorakki ja alle villapaitOJA" Eikös tuo nyt ole käytännössä sama kuin untuvatakki? Siis lämpimyyden suhteen. 

Vierailija
7/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli äsken tavalliset vaatteet, mutta kunnollinen hattu lisäksi. Niin ja kevyttoppahousut, kun tein lumitöitä, ettei lumi tartu housuihin.

Vierailija
8/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona ei varsinaisesti ole kylmä, koska tuolla hangessa rämpiessä tulee kuitenkin hiki. Kaula ja pää kannattaa suojata.

Vierailija
9/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle merinovillakerrasto. Päälle vaikka college ja farkut. Niiden päälle toppahousut ja -takki. Korvat suojaava päähine, mieluiten ei neulosta. Talvikintaat. Päälle pitkä sadetakki. Jalkaan pitkävartiset Icebug-jalkineet. Mulla on erikseen sellainen tosi isokokoinen sadetakki, jonka saa vedettyä päälle, vaikka olisi kuinka topatut vaatteet alla.

Vierailija
10/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumimyräkältä voi suojautua parhaiten peittävillä vaatteilla (riittävän pitkä takinhelma, huppu, korkeampivartiset kengät, kaula, kädet ja mahdollisesti kasvot peittoon), mutta loppu sitten riippuu siitä, miten paljon on pakkasta ja kuinka paljon tuulee. Lumimyräkkä -1 asteessa on ihan eri asia kuin lumimyräkkä -20 asteessa.

Vierailija
11/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just äsken näin alta 30v miehen, jolla oli semmoset ohuet kesähousut, lenkkarit ja tennisukat. Oli sentään talvitakki, pipo ja hanskat. Coolia? 

Vierailija
12/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulenpitävät, liukaspintaiset vaatteet. Käytännössä siis toppatakki ja -housut. Tuiskuava lumi kastelee nopeammin villakangastakin ja farkut tmv. housut.

Vierailija
13/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Untuvatakki on kyllä ihan huippu. Itse olen sitä mieltä ettei se ole ikinä liian kuuma. Jalkaan softshell-housut (pitävät tuulta), joiden alle merinovillapitkikset. Jalkaan Kuomat; kyllä, aikuisten Kuomat ovat ihanan lämpimät. Minulla on nauhaversio.

Päässä neulepipo ei ole paras mahdollinen, koska siitä menee tuuli läpi. Vuoritettu villapipo on lämmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi