-----TOUKOKUUN TUHISIJAT -----ke-pe
Kukaan ei ole ilmeisesti tehnyt pinolle varsinaista keskustelun avausta näin kierron alkuvaiheessa. Tekee kuitenkin mieli kuulla muiden kuulumisia, joten aloittelen.
Kerron tietysti myös omat kuulumiset. Mulla menossa kp8/29-31. Uudet ovistikut odottelee postissa. Pitäis hakea. Ei ollut (mukamas) mahtunut meidän laatikkoon, kun tilasin kuukautiskupin samalla.
Eilen (ti) oli outoa nipistelyä ja viitävää tunnetta kohdunsuulla. Tosi outoa. Menkat loppui sunnuntaina. Se nipistely oli jotenkin tutun tuntusta, mutta en kyllä muista yhtään koska sellasta olis aikasemmin ollut. Tänään on muutenkin masu ollut jotenkin oudon tuntuinen, joten en tiedä mitä ihmettä on menossa. Onneksi olen käynyt papassa pari kuukautta sitten, niin ei tarvitse nyt sellaisia miettiä.
Toivottavasti nyt tässä kierrossa löytyis se ovisplussa uusilla testeillä ja sit se toinenkin plussa pari viikkoa myöhemmin :)
Paljon plussia muille toukokuisille!
Laru
Kommentit (35)
Niinhän se oli että hyvin alkanut raskaus päättyi taas vk 4+5 kauheaan verenvuotoon ja kipuihin...Hitto,jo toinen varhainen km kahden kk sisään,alkaa tuntumaan jo aika..sanonko miltä...
Kyllähän mä sen melkein arvasin kun mahassa jomotti ja viilsi viikon aivan kamalasti, ja nyt kun " menkat" alkoivat niin vuodan ja vuodan,ja en tajua mistä tätä verta voi oikein riittään näin paljon...Olen itkenyt ja kaikkea ku tuntuu että kaikki kaatuu päälle. Nyt en testaa ku vasta menkat viikon myöhässä,en halua pettyä enää kertaakaan...meillä sattui myös maanantaina, millo raskaus meni kesken niin kaikkee muuta ikävää, lapsilla hoitajan vaihto superista huonoon,mä sain liian vähän palkkaa, lapset sairastui just ku mulla olis tiistain ollu töistä muutenkin vapaata niin meni sekin päivä sitten hoitaessa kuumeisia lapsia ja mitähän vielä..niin ja pomo esitti töiden loppumis uhkan....että oli kyllä sellainen päivä että tuntui että elämä tosiaan kaatuu päälle ja mikään ei mene hyvin sitten ollenkaan.
Mutta kait tää tästä, neljäs yrityskierto alkakoon ja tervetuloa kaikki uudet mukaan.
martina 3/33 ja 2x2v2kk
ihan ' oikeesti' kuuluu naihin toukokuisiin, eli mulla on sitten kp 1 tanaan kesakuisen km:n jalkeen!
Ihana olotila,vaikka paasta heittaa, ja mahaan ja selkaan sarkee sitten vallan riivatusti... mutta kylla nama kestaa, kun odotellaan vaan lopppumisia ja sitten alkaakin (taas) tuo viidennen yritys. Mulla tulee oleen apuna myos clomit, joten todella toivo korkealla! Mutta nyt hyvta yot!
joten en mene edes kalenterin ääreen, vaan veikkaan vaan että suunnilleen kp17 on menossa.. ;)
Eilen oli menkkamasia tuntemuksia (vaikka en siis mitenkään mitään oireita kyttää!! :) Enpä!) Joten oiskohan ollu h-hetki käsillä. Puuhailtiin kyllä, joten siitä ei ainakaan jää kiinni. :) Tänään onkin sitten välipäivä ja huomenna taas jatketaan. :)
Ottaa kyllä niin päähän, kun mun pitäis ehdottomasti hakea apteekista sitä Lactalia, joka tasoittaa ph-arvot alapäässä. Mä oikeesti löyhkään aina monta päivää sen jälkeen kun ollaan touhuttu makkarin puolella!! :/ Ihan kamalaa. Mutta sitä ei suositella käytettäväks jos toivoo raskautuvansa, siittiöt ei välttämättä menesty jos on liian alhainen ph-arvo. Eli tosi kiva. Nyt sit vaan haisen. :( Onko mulla täällä edes ketään onnetonta kohtalotoveria?? Melko yleinen vaiva kun ilmeisesti on..
Joo.. mutta nyt nukkumaan. Esikko kuitenkin herättää taas aamulla seitsemältä. :)
Tuppaa nämä illat venymään nykyään kun iski vauvakuume... :) No menkat lopuillaan, joten nyt ei parane päästää miestä nukkumaan seuraavina päivinä liian varhain :) Eka yrityskierros alkaa siis meillä pikkukakkosen suhteen. Vähän mietityttää kun nämä viimeset menkat alkoivat 4 päivän tiputtelulla ja vuoto siis vasta 5. päivänä.....jotain häikkää hormoneissa? Viime aikoina muutenkin tiputellu pari päivää ennen menkkoja...hmm... no en nyt stressaa tuolla ennen kuin on kokeiltu tärppääkö. Esikoinen (2,5v) tärppäsi kerrasta, mutta niinhän ei välttämättä nyt käy.
Kp on siis nyt 8 / 23-32 (jos lasken tuosta ekasta tiputuspäivästä). Kierto on minulla vähän epäsäännöllinen mutta onneksi on apuna Personamonitori. Nyt voinkin käyttää sitä toiseen suuntaan, auttamaan raskaaksi tulossa :) Esikoisenkin " tehdessäni" käytin ovistestiä, kun kierto heitteli silloin vielä enempi mitä nyt. Minulla tuo kierto ei e-pillereiden jälkeen (4 v sitten lopetin syötyäni 5 v) ole koskaan palautunu ennalleen :/
Mukavia tärppipäiviä itse kullekin. Meillä vähän kokeillaan josko nyt tulisi tyttö, kun esikoinen on poika, joten aiotaan kokeilla ajoitusta ennen ovista. Poika on kyllä yhtä tervetullut, ei sen puoleen, mutta kokeillaan nyt ensin noin.
Martinalle: Olen todella pahoillani tilanteestasi. En osaa kuvitellakaan miten pahalta tuntuu. Kun muutenkin tädin tulo on ikävää tässä tilanteessa. Voimia! Samoissa siis mennään, kun mullakin alkaa se neljäs kierto. Meillähän on muutenkin samoja taustoja, kun mullakin oli ekasta kierrosta tärpänneet kaksoset, (jotka kyllä syntyivät pikkukeskosena ja vain toinen poikamme selvisi).
Kiva kun on uusia ja vanhoja nimiä toukokuisissa. Hyvä juttu Levinia, että se täti tuli, kun oli kerrankin kutsuttu kyläilemään.
Täytyy varmaan alkaa töitä tekemään.
Laru
Martina1: Pahoittelut ja voimahali sulle. Mä kanssa toissa kierrossa " kuvittelin" olevani raskaana, oireita oli ja haaleeta plussaa tuli testiin. sitten 8pvää myöhässä kuitenkin alkoi menkat.
Tässä kierrrossa en kyllä kans mene testaamaan ennen kun on ainakin viikon verran myöhässä. Viimeisessä kierrossa testasin jo 24/ 28-32 ja kuvittelin vaikka mitä. Miks sitä pitääkin olla niin utelias. Tosi mielenkiintoista lukea muidenkin tarinoita ja huomata ettei onneks ole ainut pöhkö... =)
Menkat alkoi sunnuntaina ja maanantaina työt. Ruokiksella sitten kun kävin ulkona kävelemässä ja näin ihan hirveesti (?!) raskaana olevia naisia ja nuoria pareja pienten vauvojen kanssa vaunuilemassa, tuli niin paha olo. Meillä on poika 03/2004, mutta kun haluaisi jo toisen. Välilllä tulee niin itku kurkkuun ja ahdistaa kun kaikki kyselee millon toinen tulee. Hankkikaa pojalle kaveri, niistä on seuraa toisilleen jne. jne. Ihan kun tässä ei oltas jo puol vuotta yritetty ja sais tulla millon vaan. arhg!
Voin vain kuvitella miten raastava tunne jos ensimmäinen ei ota tullakseen. Sillon yritettiin 4 kk:ta, mutta tunteet ei ollu tätä luokkaa. Sillon vielä oli muutakin tekemistä viikonloppuisin (bailaus) niin se ei niin " haitannut" .
No tulipa vuodatusta, mutta ei oikein muuallekaan voi purkaa...
Ovulaatiota odotellessa...
kettu-äiti 5/29
eli putosin siis tuolta huhtikuisista ja toukokuun tuhisijatoiveet joudun hylkäämään, koska menen nyt sitten ensi viikolla polyypin poistoon ja siitä seuraa raskautumiskielto tähän kiertoon. Toivottavasti kesäkuun kullannuppua pääsee sitten jo taas piinailemaan.
Elikkäs oikein paljon onnea teille muille toukokuun tuhisijan metsästykseen. Minä jään hetkeksi taustailemaan ja lueskelen kyllä kuulumisenne.
haikein mielin: babyunelma
Mulla oli tossa pari viikkoa sitten kesken meno, ihan sellanen alkuraskauden... Mutta harmittaahan sekin. Sitä ehtii niin kovin äkkiä unelmoimaan ja suunnittelemaan kaikkea... Eli täällä taas.
Olin ultrassa viikko sitten ja sillon mulle sanottiin että kuukautiset alkavat ihan pian. Mutta vieläkin niitä tässä odottelen, päästäs sitten taas yrittämään!!!
Sitä vaan toivois että äkkiä tärppäis, kun se yhdeksän kuukauttakin on sitten pitkä aika odottaa... ja ensin pitää odottaa että ois ees raskaan!!! Meidän tyttö täyttää ens kesäkuussa 3-vuotta niin sellanen ois ihan kiva ikä-erokin.
Martinalle pahoittelut tapahtuneesta, toivotaan parempaa onnea ensi kerralla. Kuulostaa aikamoiselta tuo sinun maanantaipäiväsi, huh. Miten kaikki aina osuukin samaan syssyyn.
Babyunelmalle pahoittelut huhtikuisten tipahduksesta ja tsemppiä sitten sinne kesäkuisiin.
Mulla on menossa vasta kp2/28, tosin nämä tädit tulivat kylään jo kp24 eli en nyt tiedä mitähän tämä mun kiertoni rupeaa temppuilemaan:) Kovasti odotan että täti tajuaisi häipyä n´maisemista ja pääsisi touhuilemaan. Tämä on vasta toinen yrityskierto ja ihan luomuna menetelmällä tulee kun on tullakseen. En ihan vielä aio ottaa sen suurempaa stressiä asiasta. Katsotaan sitten jos ei rupea toivottua tulosta tulemaan...
Tärppionnea kaikille ja pöllytelkäähän peittoja ahkerasti!!
Medison
Alkaa jo olla hieman rätti olo kun ollaan päätetty että nyt tärppää, joka päivä seksiä vaikka väsyttäisi kuinka. Viikon kesti alavatsakipu, pääkipu ja rintojen jomotus. Tänä aamuna sitten tuli ovistestiin kaksi paksua punaista viivaa, menossa kp15. Sanoinkin aamupalapöydässä ukko kullalle että jos pari iltaa jaksaisi vielä niin sitten saa pitää huili tauon kun valitteli jo väsymystä:) Olin ihan varma että ovis olisi ollut viime viikolla niiden kipuilujen vuoksi mutta olivatkin sitten niitä " kasvu tm kipuja" Onneksi jatkoin tikuttelua ja pupuilua enkä luottanut omaan aavistukseen, muuten menisi huti tämäkin kuukausi
Laru! kiitos sulle pinon avaamisesta! Kivasti täällä onkin jo keskustelut päässy vauhtiin!
Martina! Mä tiedän hyvin miltä nuo varhaiset km:t tuntuu.. Mulla niitä oli todistettavasti ainakin kolme perättäistä, saatto olla enemminkin.
Raskas päivä sulla on ollu muutenkin takana, voimia.
kettu-äiti. Mä myös opin tuon kantapään kautta, että kovin aikasin ei kannata testata. niin valitettavan yleisiä, kun ovat nuo kemialliset raskaudet/alkuraskauden km:t ja niin herkkiä testit ovat nykyään, että helposti nekin näyttää. Minkäs sille vaan voi, kun tuo testaaminen on niin kivaa..
noh, pian pääsee taas tikuttelemaan ovista..
babyunelma! Kurja juttu, kun joudut jättämään yrityskerran väliin. Kovasti onnea kuitenkin jo siihen aeuraavaan!
Voipi olla, että itsekkin siirryn suoraan kesäkuisiin piakkoin, kun ei oo hajuakaan millon menkat vois mahollisesti tuon kaavinnan jälkeen alkaa. Jos ei vajaan kolmen viikon sisällä ainakaan ala niin sitten se seuraava kuu olkoon se oikea..
Kovin täällä pähkäilen, että voisikohan oma kierto jatkua tavallaan tämmösenkin jälkeen. Sittenhän täti vois saapua jo hyvinkin pian. Taitanee olla toiveajattelua.. huoh.
Mutta nyt vaan kovasti onnea matkaan jokaikiselle meistä!
piipaa kp ???
Lalla76! Kerron vaan tiedoksi, kun huomasin sun ihmetelleen, mikset ollut vielä edellisessä listan päivityksessä mukana, että silloin oli jo uusi lista tehty. Sä olit laittanu viestisi sinne 01.08. klo 20:51 ja mä olin jo ehtinyt tekemään uuden listan 01.08. 16:29.
Aattelin vaan kertoa, ettet luule, että olisit jäänyt tahallaan laittamatta tms! =D
Ihan vaan pikaisesti kuittaidub pinoon, että kyllä täällä hengissä ollaan ja sätkitään mukana!
Mutta pitelen vähän hiljaiseloa... Ainakin niin kauan et saan oviksen bongattuu/ taikka edes menkat alkamaan. Jos niitä nyt sit kerkee edes tulemaan... Heh. ;)
Mut täällä mä taustalla hillun =)
Käväisin jo vähän aikaa tuolla odotus puolella,(testasin haamun lauantaina ja vahvemman viivan sunnutaina) mutta vuoto alkoi maanantaina ja jatkuu edelleen, eli tänään menossa kp.4.
No ei kait se auta muu kuin uutta pökköä pesään.
Nyt lähteekin sitten yrityskierto ööö... taitaapi olla jo 20.
Jospa meille siis suotaisiin toukovauva (toivoahan saa).
Täällähän on mukavasti keskustelut lähteneet käyntiin, vaikuttaa tosi kivalta porukalta:) Eli minä nyt ajattelin sitten myös tälle puolelle ängetä, olen tuolla neliapiloissa myös. Siellä puolella onkin nyt plussia sadellut kiitettävästi pitkän tauon jälkeen. Me ollaan nyt yritetty nelosta jo vuoden vaihteesta lähtien.....tuloksetta. Kolme viimeistä kiertoa on alkanut nyt heittelemäänkin, edelliset oli viikon myöhässä ja nyt taas puolestaan aloivat ennen aikojaan. Toisaalta hyvä, että alkoivat ennen aikojaan, pääsee aiemmin taas yritykseen ja piinailuun;) Nyt mulla kp 4/24,30+ ja 26. Tälläistä tänne.....
Piipaa; Juu tiesin, ettei se tahallista ollut;) Huomasin kyllä, että se oli just päivitetty silloin, mut näitä ilmoittautumisia oli vissiin kahdessa listassa, joten ajattelin että se oli jäänyt vahingossa huomaamatta. Sun nimmari on jostain tuttu.....en nyt muista mistä.
Lalla
hyvä niin. Menee aika nopeammin kun on aina aamuisin kiire katsomaan mitä on porukoille päivän aikana tapahtunut:)
Meillä oli eilen 6vko vanha poikavauva kylässä. Oli tosi suloinen. Haistelin sitä ihanaa vauvantuoksua ja vahvistui vain tuo vauvakuume.
Lähtisi nyt vain täti pian pois kylästä että pääsisi aloittamaan uutta yritystä. Vaikka vähän mietinkin että pitäisikö hieman " pihdata" lähemmäs tuota ovisaikaa niin jaksaisi sitten vaikka joka ilta kuten joku (anteeksi en muista nikkiä) tuolla jo kertoi touhuavansa. Aika hauskalta kuulosti tuo miehen huilitauko, heh.
Eipä tänne sen ihmeempiä. Matot on edelleen pesemättä kun en muistanut eilenkään ostaa mäntysuopaa (tekosyy tiedän). Jospa sitten ensi viikolla...
Medison
Pahoittelut kaikille jotka ovat huhtikuisista tippuneet, erityisesti niille, jotka plussan jälkeen on tiputettu tänne toukokuisiin. Tervetuloa kuitenkin kaikille!
Nyt on kp 10 menossa ja ajattelin huomenna aamulla alkaa tikuttamisen. Vaikka varmaan saa sitten taas viikon tikutella. Eipä mene ainakaan ohi ovis, jos sen sais tällä kierroksella bongattua. Nyt mulla on aamulla tehtävä testi, jossa jätetään tikkukin virtsaan (yök miltä kuulostaa) moneksi minuutiksi. Toivon, että näillä tikuilla ovis löytyisi, kun ei Advanceilla löytynyt.
Meillä on noi tikut käytössä just sen takia, että kierto heittelee hieman, eikä oikeesti jakseta sekstailla joka päivä tai edes joka toinen kovin pitkää aikaa. Ollaan sellaista harvemmin innostuvaa sorttia molemmat (onneksi molemmat). Tikkujenkin kanssa olen kyllä sitten tehnyt sitä, että olen hillinnyt haluja (itseltäni) hieman ennen kierron puoltaväliä, että jaksais sitten oikeeseen aikaan vielä innostua. Kuulostaa kauheen laskelmoidulta, mutta muuten ei kyllä ikinä varmaan osuttais oikeeseen aikaan :)
Laru
Hei vaan Laru, piipaa ja muut tutut vanhat nimimerkit! Ja tietty tervehdys myös kaikille muille, joita en vielä tunne!
Ikävä kuulla keskenmenoistanne Martina1 ja piipaa. Voimia uuteen yritykseen.
Tänne sitä vaan sitten joutuu kuitenkin palaamaan, vaikka niin toivoin lomailun jälkeen pääseväni jo tuonne odottajien puolelle. Olen tässä jo pari viikkoa taustaillut, mutta ajattelin taas " astua esiin" .
Mulla on nyt just täti kylässä. Kp 4/23-28. Eli kohta alkaa taas olemaan oviksen aika, ainakin jos lasketaan lyhyemmän kierron mukaan.
Sen verran vielä itsestäni, että meillä siis kuumeillaan kolmatta lasta. Edelliset ovat 2- ja 4-vuotiaat pojat. Tyttö olisi siis kiva kolmanneksi, mutta poikaakaan ei palauteta ;)
Täällä kanssa alettiin tänään tahtomaan meille toukokuun tuhisijaa. Menkat alko valitettavasti, mutta olisinkin ihmeissäni, jos olis nyt jo tärpänny. Kun vauvaa on vasta pari kuukautta tosissaan toivottu. Toukovauvan odottaminen oli kyllä viimeksi ihan kivaa (esikoinen tosin otti varaslähdön ja syntyikin huhtikuussa), vaikka sopivia talvivaatteita ei meinannu mitenkää löytyä isolle mahalle, joten olisipa ihanaa alkaa taas oottamaa kevätvauvaa... No, kp tänään vasta 1/27, joten vielä on niihin tärppihetkiinki aikaa.
Vuoto alkoi kuitenkin jo maanantaina,luulis hormonien jo hävinneen kehosta vai mitenköhän. plussa oli kyllä tosi tosi hailakka,oli sillo oikeesti kun olin raskaana niin paljon vahvempi...että mitähän tää nyt sit.
En tiiä mistä hitosta tuli päähän tehdä testi mut aattelin vaan huvikseni ku onhan niinki ollu ihmisillä et menkat tulee ja raskaus jatkuu,mut...
että sellaista täällä pohditaan tänään:)
Ja ihanaa,kun aiemmin valitin et kun on ollu rankka viikko ku kaikki tuntuu vastustavan niin nyt tuntuu että kaikki selkiää ja oikenee:)
Lasten uus hoitaja onkin ihan kiva,vaikka aluks sain sen käsityksen että on kamala, pelkäsin töitten loppumista,niin pomo sanoikin eilen että saankin lakkautus uhan sijasta vakituisen paikan vaikka tietää meidän vauvan teostakin!!! Kyllä kait asioilla on vain taipumus järjestyä jotenkin..sais vaan vauva alkaa olemaan tuloillaan ennenkuin mies vetäytyy hankkeesta pois:) se on meinaa ruvennu stressaa nyt sitä ettei vaan tuu toisia kaksosia..ja arvatkaa mikä sen ehkäisy on ettei kaksosia tule= ei harrasteta seksiä niin paljoo:) missähän mies on ollu ku biologiaa on koulussa opetettu:)
nojoo,nyt loppu tyhjän jauhaminen...Huomenna muksut hoitoon ja kun kerta raskaana tässä kait ei sitten olla niin miehen synttäri juhlat kutsuvat:)
martina 5/33 js 2x 2v2kk
menkat nimittäin.
Kp3/?? menossa, eli mulla siis vimpat pillerimenkat ja kierron tulevasta pituudesta ei siis harmainta haavistusta.
Tänään turvotus ja vuoto huomattavasti jo parempi kuin eilen ja maanantaina, jolloin olin ihan varma että mun vatsa suorastaan halkeaa kohta. Niin järkyttävä turvotus, ihan kun mun kroppani tietäis ettei perjantaina tulekaan totuttua hormoniannostusta. =) Mutta sehän nyt tietysti EI ole mahdollista.
Odottelen kovasti että nää menkat tästä nyt loppuis, ei nimittäin aiota pitää mitään luomutaukoa vaan heti vaan hommiin, joskos se plussa tärähtäisi heti ekasta mahdollisuudesta. Toki pidän jalat maassa ja olen asennoitunut siihen että katsellaan ja katsellaan. Yritän kovasti malttaa olla edes testaamatta tästä kierrosta, koska kierto saattaa olla ihan mitä sattuu. Tietysti jos nyt jotain ihan satavarmoja raskausoireita alkaa ilmaantua niin sit, mutta muuten odotellaan vaan rauhassa niitä ekoja luomumenkkoja (ne kun ihan varmasti sieltä kuitenkin tulee =/)
Että kovasti jalkoja täällä liimaillaan maahan, mutta tottakai sitä toivoo ihan hirvittävän kuumeisesti että se plussa tulis heti ekasta mahdollisuudesta. Mutten halua tippua korkealta ja kovaa niin olen jo asennoitunut odottamaan seuraavaa tätikäyntiä. ; )
Hurjasti peukkuja kaikille toukokuista tuhisijaa toivoville ja yrittäville. Toivottavasti plussauutisia alkaa sadella oikein urakalla tässä kuussa.