Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri tuli flunssaisena töihin, raivostuin

Vierailija
12.01.2021 |

Työkaveri ilmestyi aivan flunssaisena, nenä ja silmät punaisena töihin.
Ei tietenkään ollut käynyt koronatestissä vaikka sen saisi helposti viereisessä Mehiläisessäfirman laskuun.
selitys oli että saa kuulemma jatkuvasti päiväkodista jonkun taudin eikä jaksa käydä testeissä koko ajan.

Sain raivarin. Suurin osa toimistosta on tehnyt etätöitä kohta vuoden. Tämä yksi pelle vaan ei kuulemma viihdy etätöissä ja katsoo sen vuoksi oikeudekseen tartuttaa tautejaan muihin.
Vaikka kyseessä olis tavallinen flunssa me muut perheinemme joudumme testeihin ja karanteeneihin jos saamme tartunnan. Toimistossani on useita riskiryhmiin kuuluvia osakkaita ja työntekjöitä.
Miten joku voi olla noin urpo ???

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitäisi olla varoituksen paikka.

Itsellänikin tällaisia työtovereita ja kyllä ärsyttää perussairaana. Yritän kuitenkin muistaa että se minun useamman kuukauden sairausloma pikkuflunssan takia vaikuttaa sitten näihinkin sankareihin välillisesti ja suoraa. Töissä hommat kaatuu muiden niskaan jos joku on poissa ja veroista on turha valittaa kun itse lisää terveydenhuollon menoja tartuttamalla muita. Viikko sairaalassa maksaa toki mullekin jotain mutta kun tiedän että veronmaksajille mukaan lukien nämä työtoverini tulee moninkertaisesti maksettavaa kuin minulle alkaa jo vähän hymyilyttää.

Vierailija
22/34 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sick.e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lähes kaikki aivastelevat ja niiskuttavat töissä. Kuumetta tai diagnosoitu korona oltava, että saa jäädä kotiin. Koronatestaamisesta ei infoissa puhuta eikä testaamiseen kannusteta, ellei itse aktiivisesti hakeudu. Terveisiä hoitoalalta.

älä' puhu pas*aa,mulla muutama tuttu töis hoitoalalla ja heillä pitää pienellä kynnyksellä jäädä kotiin! EI sairaana töihin!

Tällaiseen käytäntöön ei monessa paikassa ole varaa, kun sijaisia ei saada mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisen raivarin sait? Lensikö kahvikuppi vai vain sanansäilä?

Varmaan suomalaisen perusraivarin: ehkä hymistään tälle itse kohteelle päin naamaa (uskaliakot saattaa jotain päin naamakin murahtaa) mut selän takana alkaa kollegoille paasaaminen ja ai perhana miten oma perhe saa illalla kärsiä jos sukat löytyy väärästä paikasta tai maitolasi kaatuu...

Vierailija
24/34 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimankeli kirjoitti:

just yks fb-tuttu leuki lähteväsä x-paikkaan lomalle. Kyselin onko turvallinen maa,onko karanteenia kun tulee takaisin jne. "Huihai,täällä ei tiedä eletäänkö kauaa muutenkaan!" Enpäs jaksanut alkaa vääntää"entäs me muut"

Et varmasti, uskon sen. Todennäköisesti lähettelit sydämiä ja toivottelit hyvää reissua eikä se toinen voisi ikinä edes aavistella mitä sun mielessä oikeesti liikkuu.

Vierailija
25/34 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisen raivarin sait? Lensikö kahvikuppi vai vain sanansäilä?

Varmaan suomalaisen perusraivarin: ehkä hymistään tälle itse kohteelle päin naamaa (uskaliakot saattaa jotain päin naamakin murahtaa) mut selän takana alkaa kollegoille paasaaminen ja ai perhana miten oma perhe saa illalla kärsiä jos sukat löytyy väärästä paikasta tai maitolasi kaatuu...

Näin varmaankin. Eilen aamulla palstalla keskusteltiin riehumisesta, se ei kuulema ole fyysistä toimintaa laisinkaan. 

Vierailija
26/34 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko astmayskä sairaus?

Mikä tämä astmayskä oikein on?

Minä ainakin lisään lääkitystä jos yskittää ja menen lääkäriin jos ei sillä asetu. Itselläni yskä on selkeä merkki siitä että on joko jokin tauti menossa tai lääkitys riittämätöntä.

Vierailija
27/34 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmiset useinkaan välitä. Tullaan työpaikalle yskässä, eikä anneta sen paljoa häiritä normaalia toimintaa. Eli yskitään ihan niin kuin ennen vanhaan, avoimesti ja isosti yhteisissä tiloissa. Samoin laitetaan lapsia kouluun ja kavereille kovassa yskässä. Eihän tuo nyt järkyttävää ole, mutta itsekästä kylläkin.

Naurettavinta on kun tällainen ihminen sitten kovaan ääneen valittaa kun hallitus ei tee mitään koronan hillitsemiseksi...

Vierailija
28/34 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yskin astman takia melkein jatkuvasti, en voi koko ajan käydä testeissä.

Täällä myös krooninen flunssa, jos jään tämän takia saikelle niin saikella saan olla lopun ikää.

Vierailija
29/34 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TYökaverin raivoamisesta ei ole isommin hyötyä, meillä raivoaja sai kirjallisen varoituksen. Punainen nenä ja silmät ei tarkoita sitä, että hänellä olisi korona. Lisäksi sinä voisit olla etänä ja raivota yksiksesi seinille ja provoilla lisää.

Flunssan takia muuten ei joudu karanteeniin, mistä tuon keksit.

Kaveri oli selkeästi sairas. Pärski, aivasteli ja ääni mennyt.

Ja ei todellakaan huvita saada nyt mitään tartuntaa. Poikani koulun sekä meidän ja mieheni työpaikan ohjeistus on että testissä käydään pienestäkin oireesta ja karanteenissa ollaan kunnes sairaus selviää.

Muutenkin toimistossa on niin kiire ettei mitenkään ole varaa laittaa useampaa ihmistä millekään sairaslomalle samaan aikaan. NIin että tavallisten flunssienkintahallinen levittely on nyt tyhmää.

Eniten ravostuttaa että kun muutenkin valtiovallan suositus on tehdä etätöitä niin sitten tuo tulee flunssaisena toimistoon.

Toimistomme käytäntö on että yritetään olla 50% ajasta toimistolla muuten etänä. Itse olen ollut tuon max 50% etänä,

"On niin kiire"... Miten hemmetissä sä vauvapalstailet siellä? Mitä työtä teet, oikeasti? Tai toivottavasti tää tapahtui esim. eiĺen.

Vierailija
30/34 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko astmayskä sairaus?

Mikä tämä astmayskä oikein on?

Minä ainakin lisään lääkitystä jos yskittää ja menen lääkäriin jos ei sillä asetu. Itselläni yskä on selkeä merkki siitä että on joko jokin tauti menossa tai lääkitys riittämätöntä.

Se kun olisikin noin helppoa. Itselläni on tämä "astmayskä" jatkunut useita vuosia, lääkkeitä kokeiltu kymmeniä ja lääkärissä hypätty jatkuvasti. Ei vaan auta. On lisätty lääkkeitä ja syöty tablettikortisonia. Ei auta. Nyt tehtiin viimein keuhkoputkien tähystys ja ensi viikolla menen kuulemaan mitä sieltä paljastui vai lyövätkö nämäkin lääkärit hanskat tiskiin kuten edelliset.

Sairaalassa olen töissä mutta en jaksa enää itse välittää yskästäni, koska olen tehnyt kaikkeni että pääsisin siitä eroon eikä mikään ole auttanut. Ehkä olen sitten ollut viimeiset 5 vuotta koko ajan kipeä? Eivät lääkärit ole osanneet sanoa.

Vierailija
31/34 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lähes kaikki aivastelevat ja niiskuttavat töissä. Kuumetta tai diagnosoitu korona oltava, että saa jäädä kotiin. Koronatestaamisesta ei infoissa puhuta eikä testaamiseen kannusteta, ellei itse aktiivisesti hakeudu. Terveisiä hoitoalalta.[/quote

Vaikea uskoa. Meillä on nimenomaan tolkutettu, että vähäisemmissäkin] oireissa pitää olla pois töistä ja käydä testeissä. Kukaan ei niiskuta töissä.

Vierailija
32/34 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lähes kaikki aivastelevat ja niiskuttavat töissä. Kuumetta tai diagnosoitu korona oltava, että saa jäädä kotiin. Koronatestaamisesta ei infoissa puhuta eikä testaamiseen kannusteta, ellei itse aktiivisesti hakeudu. Terveisiä hoitoalalta.[/quote

Vaikea uskoa. Meillä on nimenomaan tolkutettu, että vähäisemmissäkin] oireissa pitää olla pois töistä ja käydä testeissä. Kukaan ei niiskuta töissä.

Nytkin monet tekevät 7-22 vuoroja ja tulevat vapaapäivinä töihin, kun sijaisia ei saa ja potilaat on hoidettava. Saati sitten, jos matalalla kynnyksellä jäätäisiin kotiin sairastamaan.

Vierailija
33/34 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sick.e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lähes kaikki aivastelevat ja niiskuttavat töissä. Kuumetta tai diagnosoitu korona oltava, että saa jäädä kotiin. Koronatestaamisesta ei infoissa puhuta eikä testaamiseen kannusteta, ellei itse aktiivisesti hakeudu. Terveisiä hoitoalalta.

älä' puhu pas*aa,mulla muutama tuttu töis hoitoalalla ja heillä pitää pienellä kynnyksellä jäädä kotiin! EI sairaana töihin!

Meillä myös ohjeistus, että kurkkukipu ei ole syy jäädä kotiin. Kuume tai pos. koronatesti vasta antaa oikeuden ja lähiesimies voi poissaolon myöntää 5 päiväksi normi 3:n päivän sijaan.

/Terveydenhoitoala myöskin (laboratorio).

Vierailija
34/34 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse yskin astman takia melkein jatkuvasti, en voi koko ajan käydä testeissä.

Täällä myös krooninen flunssa, jos jään tämän takia saikelle niin saikella saan olla lopun ikää.

Mikä on saike? Vai onko sanan perusmuoto saikke?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä