Poliisi kehoittaa jäämään etätöihin, entäs kun työnantaja on eri mieltä vaikka etätyö olisikin mahdollista
Itse voisin vallan hyvin tehdä etätöitä tänään mutta ei töihin on mentävä, lupaa ei tullut esimieheltä jäädä kotiin. Työni on tietokone työtä ja pystyisin hyvin tekemään etänä. No kohta vaan auton rattiin ja lumisateeseen, julkisilla ei pääse työpaikalleni jos joku sitä ehdottaa. Tai pääsee mutta olisin vasta klo 9.00 töissä joka ei sovi työnantajalle. Linja-auto vuoroja on karsittu niin että klo 7.00 lähtee eka vuoro ja kaksi vaihtoa sen päälle.
Kommentit (27)
osa työnantajista näkyy luulevan että sitten porukka vaan lintsais kun on kotona työssä.
"Juuti" ruuhkaan,ei voi mitään,tiet on tukossa,ei oo aurattu...
Menet töihin. Turvallista matkaa!
Minä yövyin työpaikalla, niin vältän lumikaaoksen, lumi-infernon yms. näin aamulla.
T. Yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö
Miks sä höpöttelet,totta se on!
Ajoissa kannattaa lähteä ja mennä rauhassa.
Itse olen etänä, myös mies jää etätöihin, mutta lapsi on pakko viedä autolla kouluun. Liian pitkä matka kävellä ja bussimatka vaihtoineen ei ole nyt järkevä (autolla 10-12min, bussilla 1h). Ehdotin hiihtämistä, mutta ei lämmennyt ajatukselle. Varmaan puolet matkasta pääsisi ihan oikeita latuja pitkin, jos ne on vain ajettu.
Tätä minäkin ihmettelin viestinnässä. Aivan kuin kyseessä olisi täysin työntekijän itse vapaasti päättämä asia. Varsinkin kun nyt koronarajoitusten aikaan etätöissä ovat jo valmiiksi kaikki sellaiset työntekijät muutenkin, joiden työ ja fiksu työnantaja sen mahdollistaa. Niin entistä tärkeämpää olisi nyt ollut vedota nimenomaan niihin (ei-fiksuihin) työnantajiin, että sallikaa jäämään etätöihin.
Vai poliisi kehottaa. No töihin se on kuitenkin mentävä, sori vaan poliisi.
Poliisi voi olla sitä mieltä, että suuren lumimäärän takia onnettomuuksia syntyy helpommin kuin kesäkelillä, mutta poliisin varoitukset ovat samanlaisia varoituksia kuin pelastuslaitoksen "varokaa liukastumisia" tai lääkäreiden "tupakointi on vaarallista, vältä sitä". Silti lehdissä ei julisteta, että lääkärit kieltävät tupakoinnin.
Mikä siinä poliisin kehotuksessa niin harmittaa? Jos voit, jää kotiin. Jos et, lähde liikenteeseen. Liikenne vähenee, kun ne noudattavat kehotusta, jotka voivat.
Jos et voi noudattaa, jatka elämää. Kiva, että joku muu on voinut, liikenteessä on nyt väljempää.
Jos et voi tehdä etätöitä, sitten varaat työmatkaasi enemmän aikaa ja ajat rauhallisesti / lähdet aiempaan bussiin / junaan jne.
Varokaa kaikkea, älkää tehkö mitään!
Tehny etätöitä maaliskuusta asti...
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja päättää ei poliisi
Ja se oli kehotus poliisin puolelta. Eli jos vain mahdollista, niin välttää autolla liikkumista.
Mä nyt vaan sanon, että aapeen aloituksen kaltaisten kysymysten edittäjät varmaan ei etätöissä pärjöisikään. Vaikuttais vaativan niin paljon lähiohjausta. Ihme jos pesevät hampaansa itse.
Mitääh, jäin kotiin kun lehdessä niin kehotettiin. Töihin en ole vielä soittanut. Siis eikö tuon lehtijutun perusteella saakaan jäädä kotiin???
Ei kaikkien ole mahdollista lähteä paljon aikaisemmin sinne työpaikoille. Kyllä minäkin sinkkuna lähdin alle 10km matkaa varten julkisilla 1,5h ennen töiden alkua jotta varmasti olisin paikalla. Monesti meni täpärälle, mutta aina ehdin. Tämä nyt kuitenkaan ei ole kaikille mahdollista, varsinkaan jos on pieniä lapsia vietävänä hoitoon yms.
Tuntuu älyttömältä että työnantajat ovat niin vastahankaisia siihen että työntekijöitä siirrettäisiin etätöihin, vaikka iso osa voisi hyvin tehdä työnsä etänä.
Mieheni on yrittäjä ja toimistolla taitaa tällä hetkellä olla ainoastaan respa joka hoitaa paikalle eksyvät asiakkaat sekä postit. + Siivoojat sekä autonkuljettajat, koska nämä joutuisivat muuten työttömiksi. Kastelevat kukkia siellä ja pelailevat pleikkaa. Kaikki muut on siirretty jo viime vuonna alkuvuodesta etätöihin.
Ootteko te lapsia vai tekeydyttekö tyhmäksi? Kyllähän nyt jokainen normaalikärkinen ymmärtää mitä tuo poliisin kehoitus tarkoittaa. Silti tullaan tänne itkemään että entä jos ei voi? Entä jos pomo ri anna? Tai kiukutellaan että ei poliisi sitä määrää. Jestas.
Höpö höpö