Lue keskustelun säännöt.
Miksi sinusta ihminen kiusaa? Oletko kiusannut? Miksi et halua kiusata?
Nerissa
11.01.2021 |
Itse en halua kiusata, koska minusta se on säälittävän alentavaa toimintaa kiusaajalta. Kiusaaja on oman elämän kanssa hukassa ja suoltaa pahaa toiselle. Tätä on ollut lapsilla, kouluissa, mutta itse en sitä ole kokenut, en silloin edes nähnyt. Se aika oli kultaa ja silloin oli vähän kiusaamista. Nyt vuosikymmenien jälkeen näen kiusaamista aikuisten keskuudessa, työpaikoilla. Alentavaa toimintaa aikuisilta ihmisiltä. Osa on myös uskovaisia, mutta siinä lahkossa näkyy löytyvän näitä.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
En halua kiusata, koska en halua tuottaa toiselle pahaa mieltä. Uskon, että pahan mielen aiheuttaminen toiselle aiheuttaa jos ei nyt pahaa taikakarmaa niin jotain pahaa karmaa kumminkin.
Mutta ajan myötä olen ymmärtänyt, että en myöskään pysty olemaan ja elämään niin, että kukaan ei tuntisi koskaan lähelläni tulleensa kiusatuksi. Maailmassa on monenlaisia ihmisiä, ja jotkut heistä ovat kovin alttiita loukkaantumaan ja kokemaan tulleensa ulosjätetyksi porukasta tai väärin kohdelluiksi. Olen opetellut ymmärtämään, että joka ihmisen paha mieli ei kuitenkaan ole minun syytäni, eikä ole minun asiani onnellistuttaa joka ikistä mielensäpahoittajaa.