Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huohhhhh. Vuokralainen

Vierailija
11.01.2021 |

Yritän etsiä vuokralaisia asuntoon, jota EN ole hommannut sijoitusasunnoksi, vaan ihan kodikseni.

Kuitenkin pakon edessä etsin vuokralaisia. Tähän mennessä käyneet ovat olleet periaatteessa ihan ok, mutta ei kummastakaan tullut sellainen fiilis, että KYLLÄ, YES, EHDOTTOMASTI.

Että voi olla hankalaa 😑 Kunpa ei tarvitsisi lähteä mihinkään, en jaksa tätä rumbaa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne vuokralaisetkin etsivät sitä asuntoa kodikseen. Ei sinne kukaan hyvä hae kun tietävät, että haluat itse sinne muuttaa jossain vaiheessa.

Vierailija
2/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen "KYLLÄ, YES, EHDOTTOMASTI" -elämystä oikein haet niistä vuokralaisista? Eikös pääasia ole, että maksavat vuokran säntillisesti, takuuvuokra hoituu, eivät hajota asuntoa ja elävät jotakuinkin siististi pitäen hyvää huolta asunnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen myös siksi vaativa, että tämä on kotini eikä pelkkä asunto, jonka olen hommannut rahanlähteeksi. Totta kai olen tarkka siitä kenet päästän kotiini majailemaan. Koska loppujen lopuksi asunto on MINUN kotini, asui siinä muita tai ei. En ole lähdössä lopullisesti minnekään, bitches!

Vierailija
4/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen "KYLLÄ, YES, EHDOTTOMASTI" -elämystä oikein haet niistä vuokralaisista? Eikös pääasia ole, että maksavat vuokran säntillisesti, takuuvuokra hoituu, eivät hajota asuntoa ja elävät jotakuinkin siististi pitäen hyvää huolta asunnosta.

Ööö no haluan että vuokralaiset vaikuttavat ihmisinä mukavilta ja sellaisilta, että haluan luovuttaa heille avaimet. Siksi tarvitsen KYLLÄ, YES, EHDOTTOMASTI -tunteen. Nyt minulla on vähän epäröivä fiilis molemmista.

Vierailija
5/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ne vuokralaisetkin etsivät sitä asuntoa kodikseen. Ei sinne kukaan hyvä hae kun tietävät, että haluat itse sinne muuttaa jossain vaiheessa.

Onhan niitäkin, jotka nimenomaan etsivät tilapäistä asuntoa, esim putkirempan, sesonkityön tms. ajaksi. Kannattaisi ehkä vaan keskittyä niihin, jos itse tietää että haluaa piakkoin muuttaa sinne itse takaisin. Ilmoitukseen vaan reippaasti teksti, että asunto vuokrataan määräaikaisesti tietylle ajanjaksolle.

Vierailija
6/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole määritellyt etukäteen mitään aikaa että kauanko aion majailla muualla. Eivät siis tiedä tänne tullessaan yksityiskohtia.

Vierailija
7/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitäkin, jotka nimenomaan etsivät tilapäistä asuntoa, esim putkirempan, sesonkityön tms. ajaksi. Kannattaisi ehkä vaan keskittyä niihin, jos itse tietää että haluaa piakkoin muuttaa sinne itse takaisin. Ilmoitukseen vaan reippaasti teksti, että asunto vuokrataan määräaikaisesti tietylle ajanjaksolle.

Kun ongelma on se, etten tiedä miten kauan asun muualla. Riippuu ihan vastikkeen suuruudesta. Siksi tämä on niin hankalaa.

Vierailija
8/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen myös siksi vaativa, että tämä on kotini eikä pelkkä asunto, jonka olen hommannut rahanlähteeksi. Totta kai olen tarkka siitä kenet päästän kotiini majailemaan. Koska loppujen lopuksi asunto on MINUN kotini, asui siinä muita tai ei. En ole lähdössä lopullisesti minnekään, bitches!

Sitten varmaan kannattaa unohtaa vuokraaminen, koska lain mukaan vuokrasopimuksen allekirjoittamisen ja avainten luovutuksen jälkeen se on vuokralaisen koti, jota suojaa kotirauha. Eli se ei ole kotisi enää, etkä voi siellä enää sitten oleilla tai käydä piipahtamassa milloin huvittaa.

Vierailija
9/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten varmaan kannattaa unohtaa vuokraaminen, koska lain mukaan vuokrasopimuksen allekirjoittamisen ja avainten luovutuksen jälkeen se on vuokralaisen koti, jota suojaa kotirauha. Eli se ei ole kotisi enää, etkä voi siellä enää sitten oleilla tai käydä piipahtamassa milloin huvittaa.

Ihanko tosi :DDDDD Minä sen omistan silti ja muutan joskus takaisin. Että vuokralaisille se on pelkkä asunto loppujen lopuksi.

Vierailija
10/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus vaikutti tutulta, asennekin täsmäsi, mutta viimeistään Ööööö paljasti, kuka kirjoittelee. Paljon sulla juttua riittää asuntoosi liittyen.

Vierailija
11/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksia pitäisi esim. Oikotielle laitettuun ilmoitukseen tulla huomattavasti enemmän kuin kaksi kappaletta, jos olet hinnoitellut asunnon oikein. Eli joko ilmoituspaikkasi on väärä, kuvat huonoja, tai liian korkea hinta. Kokemusta on. Parempi hinnoitella kohtuullisesti ja saada sitä kautta enemmän valinnanvaraa ja ehdottoman luotettava vuokralainen. 

Vierailija
12/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö no haluan että vuokralaiset vaikuttavat ihmisinä mukavilta ja sellaisilta, että haluan luovuttaa heille avaimet. Siksi tarvitsen KYLLÄ, YES, EHDOTTOMASTI -tunteen. Nyt minulla on vähän epäröivä fiilis molemmista.

Olet varmaan myös tietoinen siitä, että tunnetilat ja ensivaikutelmat voivat olla petollisia eikä kukaan oikeasti niiden varaan laske oman asunnon/omaisuuden tulevaisuutta. Oliko se viime vuonna, kun lehdissä oli pariskunta jolla on useita sijoitusasuntoja ja kerran vuokrasivat mutun ja tunteen perusteella. Sillä kerralla jäi vuokrat rästiin.

Vierailija
13/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralaiset on myös hiton hankalaa saada asunnosta pois nykyään jos vuokraakin vahingossa väärälle tyypille.

Vierailija
14/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan myös tietoinen siitä, että tunnetilat ja ensivaikutelmat voivat olla petollisia eikä kukaan oikeasti niiden varaan laske oman asunnon/omaisuuden tulevaisuutta. Oliko se viime vuonna, kun lehdissä oli pariskunta jolla on useita sijoitusasuntoja ja kerran vuokrasivat mutun ja tunteen perusteella. Sillä kerralla jäi vuokrat rästiin.

Niin luulet, että minä luovutan omaisuuteni innoissani, vaikka on epäröivä fiilis?

Vierailija
15/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vähän luet kauhutarinoita lehdistä, niin huomaat, että usein se asunnon tuhoava ja vuokria maksamaton on aluksi ollut kyllä, yes, ehdottomasti-ihminen. Loppujen lopuksi se alussa murjottava juro voi olla paljon parempi vuokralainen. Et sinä näe koko totuutta sillä, että joku on muutamassa tapaamisessa miellyttävä.

Vierailija
16/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksia pitäisi esim. Oikotielle laitettuun ilmoitukseen tulla huomattavasti enemmän kuin kaksi kappaletta, jos olet hinnoitellut asunnon oikein. Eli joko ilmoituspaikkasi on väärä, kuvat huonoja, tai liian korkea hinta. Kokemusta on. Parempi hinnoitella kohtuullisesti ja saada sitä kautta enemmän valinnanvaraa ja ehdottoman luotettava vuokralainen. 

No asuntoni on hinnoiteltu ihan hyvin, vuokraustoiminta ei ole hyväntekeväisyyttä. Että silleen.

Vierailija
17/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain ole sellainen varma olo. Intuitio yrittää jarrutella.

Vierailija
18/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No asuntoni on hinnoiteltu ihan hyvin, vuokraustoiminta ei ole hyväntekeväisyyttä. Että silleen.

bisneksessä on riskejä. Että silleen

Vierailija
19/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaisin itseäni jälkeenpäin, jos ignooraisin vaiston. Ei se epäröivä tunne tule tyhjästä.

Vierailija
20/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä vaikutat ihan pimeältä tyypiltä. Oletko lähdössä lataamoon?