Mulle on aina lopullinen turn off jos mies kertoo olevansa INSINÖÖRI. Blokkaan heti
En ole ikinä tavannut mukavaa ja rentoa insinööriä, vaan aina ne on ollut jotenkin näsäviisaita, ylimielisiä, pilkun rakastelijoita, tiukkapipoja. Sellaisia joiden lempipuuhaa on mansplainaus ja haluavat b i m b o n naisen joka on selvästi tyhmempi jotta pääsevät pätemään kaikessa.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insinöörit eivät halua tasoistaan naista vaan mahdollisimman yksinkertaisen ja nöyrän koiranpentunaisen, joka tapittaa silmät suurena ihastuksesta kun mahti-inssi mansplainaa ja nainen on ihan että "wau! sinä olet niin viisas!"
Ilmeisesti et ymmärrä mitään asiasta, mistä kirjoitat.
Perinteisesti miespuolisen insinöörin vaimo on sairaanhoitaja. Tämä johtuu siitä, että ennen teknilliset oppilaitokset ja sairaanhoito-opistot olivat samoissa kaupungeissa, ja niiden opiskelijat törmäilivät kaupungilla vapaina iltoinaan. Sairaanhoitajat eivät ole niitä kuvailemiasi nöyriä alistuvia naisia.
Kyllä nykyäänkin stereotyyppisesti samassa amkin kampuksessa on hoitsut ja inssit. Sellaista kampusta varmaan olekkaan missä näin ei olisi.
No minulla on insinööri mies. Todella mukava, rento, huumorintajuinen. Ja ihastui minussa kuulemma älykkyyteen. Kun tutustuimme tein isossa firmassa töitä matemaattisten algoritmien parissa. Edelleen mies antaa matemaattiset pulmat minun ratkaistavaksi. Ja mies taas on monissa tekniikkaan liittyvissä asioissa keskimääräistä huomeattavasti älykkäämpi.
Onneksi minulla ei ole tuollaisia ennakkoluuloja kuin aplla.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon insinöörinainen jolla insinöörimies
Meinasitteko tehdä insinöörilapsia?
Viimeksi kun nainen kysyi koulutusta/ammattini, vastasin olevani insinööri.
Nainen siihen että "vau, vitsi mageeta, sulla on varmaan tosi iso palkka! Mä oon hoitaja, enkä saa ku vajaa 2 tonnii kuussa"
Vastasin että miten sen nyt ottaa, onhan tuo palkkani yli suomimiesten mediaanin...
Kyllä siihen hoitsuun itsensä tyydytti, mutta en mä sellaisen ihmisen kanssa joka alkutervehdyksen jälkeen alkaa palkkakeskustelua avaamaan, ala mihinkään vakavaan...
Näin liki kuusikymppisenä naisena voin sanoa, että menneessä miesvalikoimassa on niin erikoislääkäreitä, hallinnollisissa hommissa olevia erikoissairaanhoitajia, akatemian tutkijoita, rakennusmestareita, arkkitehtejä, palomiehiä, muutama KTM ja professori, enkä kenenkään kanssa ole ollut niin tyytyväinen kuin tämän nykyisen DI:ni kanssa. Ei kannata siis yleistää.
Olen itse johtavassa asemassa oleva nainen, joten en olettaisi olevani mikään "bimbo" :D
Jaa-a, noinkohan ne maataloustyöt AP:lta vielä luontuisi? Hieman epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Jep, kyllä insinöörit on säälittäviä.
T. Diplomi-insinööri (älkää ikinä laittako insinööriä ja diplomi-ininööriä samaan kategoriaan)
Dippainssiksi pääsee opiskelemaan surkeillakin arvosanoilla, eikä tarvitse edes pitkää matikkaa.
Vierailija kirjoitti:
T. Diplomi-insinööri (älkää ikinä laittako insinööriä ja diplomi-ininööriä samaan kategoriaan)
Tämä. Diplomi-insinööriys ei tarkoita, että olisi joku älykkö automaattisesti mutta ei siellä heikkolahjaisia kuitenkaan ole. Ja suurin osa kyllä on fiksua väkeä. AMK-insinööreissä taas, varsinkin näistä maaseutujen laitoksista valmituneista löytyy sellaista tyyppiä että ei voi kun ihmetellä millaisilla älynlahjoilla koulun läpi pääsee.
pääsee helposti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dippainssiksi pääsee opiskelemaan surkeillakin arvosanoilla, eikä tarvitse edes pitkää matikkaa.
Niin pääsee. Mutta ulos ei papereiden kanssa pääse kuka tahansa.
Vierailija kirjoitti:
pääsee helposti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin pääsee. Mutta ulos ei papereiden kanssa pääse kuka tahansa.
Riippuu ihan tutkinto-ohjelmasta. Tuta on melkein kauppiksen tasoista läpsyttelyä, mutta sähkö ja varsinkin tfm vaativat paljon.
ohis
Ap, onko sinulla joku itsetunto-ongelma? Vai miksi ihmeessä leimaat koulutuksen perusteella kaikki ihmiset samanlaisiksi?
On niitä inssimäisiä miehiä muitakin kuin inssejä. Minunkin ex oli niin olevinaan viisas ja muita parempi. Ylimielinen ääliö, jonka jätin, kun en kestänyt puheita, kuinka hänelle kaikki ovat kateellisia ym. utopistista juttuja. Vehkeen koossa ei ollut valittamista, ei vain ymmärtänyt mitään naisen anatomiasta.
Nykyään on myös paljon insinöörejä jotka eivät ole saaneet koulutustaan vastaavaa työtä, mutta silti väittävät olevansa ammatiltaan insinöörejä. Minusta se on valehtelua, jos on valmistunut vaikka amk insinööriksi, mutta moppaa lattioita jossain tehtaassa. Näitä tulee paljon deittisovelluksissa vastaan.
Hyvä. Fiksut insinöörimiehet väistävät niin sanotusti luodin.
Mulla on insinöörimies. Tietysti hän osaa teknisesti paljon enemmän asioita kuin minä, mutta kyllä minä taas vastaavasti työssäni osaan sellaista mitä hän ei. Toimin HR-tehtävissä AMK-pohjalta. Olen paljon parempi toimimaan ihmisten kanssa kuin hän ja arkijärjen käyttö sujuu myös minulta paremmin. Mitä ihmettä minä tekisin miehellä, jos osaisin tehdä itse kaikki asiat? Hyvähän se on, että mies osaa niitä, mitä minä en ja toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Näin liki kuusikymppisenä naisena voin sanoa, että menneessä miesvalikoimassa on niin erikoislääkäreitä, hallinnollisissa hommissa olevia erikoissairaanhoitajia, akatemian tutkijoita, rakennusmestareita, arkkitehtejä, palomiehiä, muutama KTM ja professori, enkä kenenkään kanssa ole ollut niin tyytyväinen kuin tämän nykyisen DI:ni kanssa. Ei kannata siis yleistää.
Olen itse johtavassa asemassa oleva nainen, joten en olettaisi olevani mikään "bimbo" :D
Johtavassa asemassa oleva, reittä pitkin etenevä kiipivä jakorasia sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on myös paljon insinöörejä jotka eivät ole saaneet koulutustaan vastaavaa työtä, mutta silti väittävät olevansa ammatiltaan insinöörejä. Minusta se on valehtelua, jos on valmistunut vaikka amk insinööriksi, mutta moppaa lattioita jossain tehtaassa. Näitä tulee paljon deittisovelluksissa vastaan.
On kyllä jutut taas niin suoraan pietarin toimistolta... Ehkä se on sitten joillekin synnynnäinen ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen kokoelma miehiä. Ei taida kovin pitkäaikaisia suhteita olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon insinöörinainen jolla insinöörimies
Meinasitteko tehdä insinöörilapsia?
Ei, ollaan molemmat vapaaehtoisesti lapsettomia. Itse olen liian introvertti ja aspergerpiirteinen siihen touhuun, välillä on vaikea jaksaa edes yhtä introverttia miestä 😁
Enpä niputtaisi ammatin perusteella ihmisiä johonkin luonteenpiirteiltään ja kehon mittasuhteiltaan yhteneväiseen luokkaan. Kuten täällä moni tuntuu tekevän.