Onnistumisesta
On aivan mieletön voimavara kun tajuaa, että on hyvä siinä mitä tekee . Kaksi lentävää lausetta tiivistää tän viisauden erinomaisesti.
Päällimmäisenä tunteena on kiitollisuus. On huikeaa päästä tekemään jotain oikeasti uutta.
Näissä hommissa on ollut kiire. Niin kiire, että vuosipäivä meni ohi. Oon tehnyt tätä hommaa jo 4 kuukautta. Aika on mennyt kun siivillä. Tänä aikana oon auttanut kymmeniä yrityksiä ja varmaan tuhansia ihmisiä tajuamaan, mistä tässä hommassa on kyse.
Paljon puhutaan palvelumuotoilusta, liiketoimintamuotoilusta ja kokemusmuotoilusta. Tunnen itse hyvin tuon maailman, mutta olen huomannut, että omassa haasteellisessa työssäni ei oikeastaan ole noista paljoakaan apua. Itse olen jo pitkään, en tiedä olenko ensimmäisenä Suomessa, soveltanut työssäni muotoilumuotoilua.
Koska sinä olet viimeksi onnistunut?
Kommentit (13)
Unohda tekosyyt. Jos oot koskaan kattonut Olympialaisia, niin kuuletko sä siellä tekosyitä?
Olin käymässä yhdessä alan tapahtumassa. Siellä oli eräs henkilö isosta alan yrityksestä. Nimi jääköön mainitsematta, mutta mies hän oli. Otti lavan haltuun. Elehti, jopa riettaasti.
Näyttäisi siltä, että tosi moni painii LinkedInissä saman ongelman kanssa. Sellaisen ongelman, joka meillä kaikilla on joskus ollut. Sellainen ongelma, joka ratketessaan auttaisi niin ihmisiä kuin yrityksiä kasvamaan. Tälle ongelmalle on annettu ihan nimikin.
Mitä mieltä olet, toimiiko?
Epämukavuusalueesta puhutaan paljon. Kasvu tapahtuu epämukavuusalueella, sanotaan. Olen miettinyt paljon tätä epämukavuusaluetta. Koen niin kovaa ylpeyttä ja nöyryyttä kun saan jakaa tätä mun omaa kasvutarinaa teille kaikille. Mutta oon miettinyt asiaa, ja todennut että ei mun kasvu tapahdu epämukavuusalueella.
Mulle usein sanotaan että tää kuuluu markkinoinnille ja tää kuuluu HR:lle ja tää tuotekehitykselle ja niin edelleen. Vastaan tähän usein, että entäs mikä kuuluu ratkaisijoille? Pokkaa se vaatii, mutta sitähän on!
Millon pääsee yökylään?
Tämä on ihan maalaisjärkeä mutta kaikki sen aina unohtavat!
Joku viisas on joskus sanonut "Life are what you being madeing it".
Eihän mulla ollut mitään tälläistä mielessä kun alotin. Mutta kun valmistautuu menestykseen niin sitä tulee.
Kun työ on intohimo niin ei työaikoja tule seurattua. Mutta kyllä huomaa, että olen tehnyt tässä paljon duunia. Tuloksesta nimittäin. Tänäänkin eräälle asiakkalle saatiin aivan huikeita tuloksia. Muutimme eräitä asioita ja saimme sillä aivan huikeita asioita saavutettua. Mutta töiden ohessa on tärkeää myös lukea, se on toinen intohimoni. Olen lukenut Simon Sinek -nimisen kirjailijan teosta Start With Why. Tässä kova kirjavinkki kaikille, aivan huikeaa ajattelua.
Uskaltaisin #luvata, että sun päivän #tärkein #kysyms tulee tässä: #rakastatko sitä mitä #teet #?
Kuka teistä voi sanoa olleensa joskus myyntitilanteessa ottomaani?
En koskaan sanoisi olevani menestynyt. Mutta ymmärrän, että joidenkuiden kriteerien perusteella voisi kuvata minua menestyneeksi. Itse huomaan, että menestys ei ole jotain, mitä ajattelen. Joku voisi sanoa tätä ylimieliseksi, mutta minulle asiat kuten "menestys" tai "ylimielisyys" eivät ole oikeasti asioita. Antakaapa kun selitän.
En ole katunut hetkeäkään päätöstäni hypätä kylmään veteen, syvään päätyyin. Olen oppinut innostumaan ihan uudella tavalla.
Ystäväni totesi "Sä se jaksat aina miettiä uusia juttuja". En ollut tullut sitä ajatelleeksi, ennen kuin ystäväni sen sanoi. Sellainenhan minä olen, aina on uudet jutut mielessä . Itselleni se on arjessa jaksamista, mielekkyyden hakemista
Joku viisas on joskus sanonut "Life are what you being madeing it".
En ole katunut hetkeäkään päätöstäni hypätä kylmään veteen, syvään päätyyin. Olen oppinut innostumaan ihan uudella tavalla.
#asiakaslupaus #asiakaspalvelu #asiakaskokemus #asiakaslupausmuotoilu #asiakaspalvelumuotoilu #asiakaskokemusmuotoilu #asiakasmuotoilu