Kukaan ei tiedä, että asuin ennen läävässä
Kuinka moni teistä on joskus asunut niin, että koti on karmeassa kunnossa ja siivoton? Minä olen ja sitä ei kukaan onneksi ehtinyt saada selville. Ja nyt en puhu pienestä siivottomuudesta ja tavarakasoista, vaan siitä, että esim. monen viikon roskat kerääntyivät, kun en useinkaan saanut vietyä niitä ulos. Itkettää, kun muistelee. Onneksi asunnolle ei koitunut vahinkoa, vaikka sitäkin ehdin pelätä.
Mikä tähän sitten ajoi? Olin kuukausia todella masentunut. Niin masentunut, että esim. laskujen maksaminen oli vaikeaa ja ahdistavaa, eikä sellaisiin perusjuttuihin, kuten siivoamiseen ollut mitään voimia. Kun sitten aloin saada voimiani takaisin, niin kotini oli jo niin siivoton, että siivoaminen tuntui ihan mahdottomalta tehtävältä. Tämä oli kunnon noidankehä.
Onneksi pelastuin ja nykyisin asun ihan tavallisesti kumppanin kanssa, jonka tapasin vasta tämän ajan jälkeen. Muisto tästä ajasta on kuitenkin edelleen todella ahdistava. Jos ruudun takana on joku, joka on kokenut samaa, niin haluan vain sanoa, että ette ole yksin. Vai olenkohan ainoa?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on nyt masennusjakso päällä ja pelkään että tilanne riistäytyy kohta käsistä. En saa tehdyksi mitään, kauppassakäyminenkin (josta ennen nautin) on kauhea suoritus johon pitää valmistautua tunteja. Laskujen maksaminen itkettää ja hirvittää. Asioiden hoitaminen ylipäätänsä on aivan kauhean vaikeaa, olen esimiestyössä ja nyt sairaslomalla- töihin paluusta ei ole tietoa, luojan kiitos.
Kumpa löytäisin tieni ylös tästä kuopasta pian, tuntuu että vajoan koko ajan alemmas ja alemmas.
En voi muuta kuin toivottaa voimia. Olisikohan sinulla joku ihminen, jolle voisit tilanteesta kertoa? Laskuista suosittelen lämpimästi, että laitat ne verkkolaskutukseen, että menevät tililtäsi suoraan. Kysy tähän apua, jos itselläsi ei ole voimia. Jälkikäteen toivon, että olisin itse kertonut jollekin tilanteestani ja pyytänyt apua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, anna itsellesi anteeksi. Asunnolle ei tullut vahinkoa, sait siivottua ja nyt kaikki on hyvin. Rentoudu ja nauti nykyisyydestä. :)
<3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla samanlaista tälläkin hetkellä. Olen työssäkäyvä, mutta sairauksia on jonkin verran. Ei voimat vaan riitä kaikkeen.
Halauksia sinulle.
Ap
Sitten et ymmärrä.
Ap