Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yli 12h huoneenlämmössä ollutta ruokaa syödä?

Vierailija
10.01.2021 |

Söimme eilen myöhäiseksi illalliseksi vastavalmistettua kasviskeittoa. Mennessäni nukkumaan, kattilan kylki oli vielä huomattavan lämmin. Mies lupasi laittaa keiton jääkaappiin ennen kuin menee nukkumaan.

Aamulla huomasin kattilan liedellä, mutta oletin miehen siirtäneen keiton toiseen astiaan tms. Vilkaisin vähän ajan kuluttua kattilan sisälle, ja tajusin hänen jättäneen keiton yöksi lieden päälle.

Keitto on siis ollut valmistumisensa jälkeen yli 12h huoneenlämmössä.
Voikohan tällaista enää syödä? Keitossa ei ole lihaa eikä maitoa.
Suututtaisi ja turhauttaisi kovasti heittää iso kattilallinen keittoa pois.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin jos ei maistu oudolle. Ehkä kuitenkin parasta koittaa syödä loppuun mahd. pian ettei enää montaa päivää haudo sitä jääkaapissa.

Unohtelen itse aika useinkin ruokia yön yli pöydälle. Ikinä ei ole tullut mitään vaivaa kun olen syönyt näitä ruokia jälkikäteen, vaikka osassa on ollut maitoakin mukana (esim. makaronilaatikko).

Vierailija
2/6 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi syödä, mutta kannattaa kiehauttaa kunnolla ennen syöntiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse söisi

Vierailija
4/6 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna naapurille.

Vierailija
5/6 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi syödä, jos oksennusrefleksi ei pistä vastaan. Eri asia kannattaako. Lapsille en ainakaan antaisi.

Vierailija
6/6 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä ei ole maitoa ja pistit heti jääkaappiin, kyllä se on ok. Kannattaa kiehauttaa kunnolla kun lämmittää. Lihaa/kalaa ja maitoa sisältävät pilaantuvat helpommin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä