Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen etu unohtui

Vierailija
10.01.2021 |

Aikoinaan Suomi oli ylpeä saadessaan kodinhoitotuen. Vanhempi saattoi jäädä kotiin hoitamaan pientä lasta aina kolmivuotiaaksi asti. Nyt tämäkin on politisoitunut, kyse ei ole enää lapsesta, vaan ilmeisesti jostain muusta.
Jopa THL näyttää kääntäneen selkänsä lapsille.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

K O T i hoidontuen.

Vierailija
2/14 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinhoitotuen lopettamisella saataisiin 9000 naista takaisin töihin, näin sanoo hallituksen puolueeton asiantuntija, vasemmistoliiton perustaja Markus Jäntti. Tämäkö on nyt sitten työllistämistoimi?

Ilmeisesti yritystoiminnan, Suomen viennin edellytysten, verotuksen, byrokratian, palkkojen sivukulujen järkeistäminen ei tuo lisää töitä maahan. Mutta vauvojen päiväkotiin laittaminen toisi?

Kyse onkin ilmeisesti intersektionaalisesta feminismistä, joka näkee ongelmana sen, että äidit hoitavat lapsia.

Korjatkaa ihmeessä, jos tulkintaon väärä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta vielä kannattaa kotihoidontukea, koska maaseudulla lasta on hyvä pitää kotona.

Vierailija
4/14 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten pitäisi ilmeisesti myös synnyttää ja imettää?

Vierailija
5/14 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän nuo ministeritkään lapsiaan hoida.

Vierailija
6/14 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä niin surullista. Itse olin kotona molemman lapsen kanssa 2v ikään asti, elämäni parhaat ja tärkeimmät vuodet.

En olisi aiemmin lapsia edes suostunut hoitoon laittamaan.

Vierailija
7/14 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras78954 kirjoitti:

Tämä on kyllä niin surullista. Itse olin kotona molemman lapsen kanssa 2v ikään asti, elämäni parhaat ja tärkeimmät vuodet.

Ennen se olikin niin, että äiti sai jäädä lasten kanssa kotiin. Nyt uuden poliittisen ajattelun mukaan äiti joutuu jäämään kotiin, häntä sorretaan, koska ura katkeaa muutamaksi vuodeksi.

Korjattavaa on. Äidin eläke ei kerry kotona vietetyistä vuosista. Tosin ei miestenkään eläkkeet kerry armeijavuodesta.

Vierailija
8/14 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää saada lisää työttömiä kortistoon!

Vierailija
9/14 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on laittanut intersektionaaliset silmälasit päähän, kaikki muuttuu politiikaksi. Jopa vauvan hoitaminen kotona voi olla sortamista.

Vierailija
10/14 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOTIhoidontuki

Vierailija
11/14 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieras78954 kirjoitti:

Ennen se olikin niin, että äiti sai jäädä lasten kanssa kotiin. Nyt uuden poliittisen ajattelun mukaan äiti joutuu jäämään kotiin, häntä sorretaan, koska ura katkeaa muutamaksi vuodeksi.

Korjattavaa on. Äidin eläke ei kerry kotona vietetyistä vuosista. Tosin ei miestenkään eläkkeet kerry armeijavuodesta.

Tämä on kyllä niin hanurista. Itse halusin jäädä kotiin, se oli etuoikeus hoitaa omia lapsia.

Vierailija
12/14 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän jo nyt rahaa siihen että jos tyttäreni haluaa joskus jäädä kotiin lapsensa/lastensa kanssa niin rahasta se ei jää ainakaan kiinni vaan tuen hänen perhettään niin että voivat olla kotona pitempään jos haluavat. Isä tai äiti (tyttäreni).

Vierailija
13/14 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä siitä olisi kun kaikki menisivät työttömyyskorvaus luukulle. Vie vain päiväksi lapset päiväkotiin ja saa sen ajan omaa aikaa. Onko tutkittu monellako olisi työpaikka minne palata. 

Vierailija
14/14 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä siitä olisi kun kaikki menisivät työttömyyskorvaus luukulle. Vie vain päiväksi lapset päiväkotiin ja saa sen ajan omaa aikaa. Onko tutkittu monellako olisi työpaikka minne palata. 

Ihmeellinen logiikka tällä Jäntillä. Jos äiti jää töistä pois, niin kai silloin työpaikalle otetaan tuuraaja, lomittaja. Eikö tätä laskettu ollenkaan?

Rautalangasta: Eli jos työmaailmasta lähtee 9000 äitiyslomalle, niin tilalle työllistyy 9000 tuuraajaa, eli plus miinus nolla on työllistyminen.