Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Se joka kirjoittaa enään, sitä lyödään nenään"

Vierailija
10.01.2021 |

Tämä muistisääntö opetettiin jo koulussa. Miksi tuo enään silti näkyy niin usein?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetettiinko teille noin koulussa? Hauska. Meille ei, mutta kaikille luokalla oli silti itsestään selvää, ettei kirjoiteta enään. Luokka oli sen verran fiksu.

Olen elämässäni ehkä kerran törmännyt livenä ihmiseen, joka kirjoittaa enään. Siis siten, että olen nähnyt sen itse.

Vierailija
2/32 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ongelma. Enään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen palstalta näkee, että monet eivät enää osaa jakaa tekstiä kappaleisiin, eivät edes virkkeisiin. Välimerkkejä ei käytetä, ja niin edelleen. Sanoja kirjoitetaan väärin. Jätän lukematta sellaiset kommentit.

Vierailija
4/32 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ala-asteen ope sanoi aina, että jos kirjoitat enään, nipistän sua nenään.

Vierailija
5/32 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sydämeen mahtuu vain yksi ämmä :D

Vierailija
6/32 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli opettajasi kannusti kakaroita pahoinpitelemään. Ei ihme että kakarat ovat nykyään väkivaltaisia.

Vierailija
7/32 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se joka ”teetättää” itselleen yhtään mitään pitää viedä saunan taakse ja tap.paa.

Teettää. Teettää. Teistä mammoista melkein kukaan ei ole siinä asemassa että voisi käskeä hovimestari Jamesin tilaamaan jonkin työsuoritteen ulkopuolisilta. SE olisi teetättämistä.

Vierailija
8/32 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli opettajasi kannusti kakaroita pahoinpitelemään. Ei ihme että kakarat ovat nykyään väkivaltaisia.

Onneksi en enään joudu sietämään väkivaltaista opettajaani.

Vierailija
9/32 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetettiinko teille noin koulussa? Hauska. Meille ei, mutta kaikille luokalla oli silti itsestään selvää, ettei kirjoiteta enään. Luokka oli sen verran fiksu.

Olen elämässäni ehkä kerran törmännyt livenä ihmiseen, joka kirjoittaa enään. Siis siten, että olen nähnyt sen itse.

Minä en itse henkilökohtaisesti tunne ketään, joka kirjoittaisi enään. Luulen, että ne ihmiset on joitain hieman tyhmemmän puoleisia, syrjäytyneitä ja kouluja käymättömiä, ehkä joitain persuja.

Vierailija
10/32 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se ales vai alas, voisiko joku selventää?!

Vierailija
11/32 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on ongelma, nehän kaksi eri merkitystä enää ja enään.

Vierailija
12/32 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset ketjut houkuttelevat myös oppimattomia ihmisiä.

Vierailija
13/32 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa ei opeteta väkivaltaisia termejä.

Vierailija
14/32 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en itse henkilökohtaisesti tunne ketään, joka kirjoittaisi enään. Luulen, että ne ihmiset on joitain hieman tyhmemmän puoleisia, syrjäytyneitä ja kouluja käymättömiä, ehkä joitain persuja.

Ehkä tulevaisuudessa opettelet ottamaan huomioon että myös monet korkeakoulutetut ihmiset äänestävät persuja? He eivät kerro sitä sinulle koska olet tunnettu viherzüwaccckija maamuumipat.ja, mutta meitä on paljon.

Vierailija
15/32 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, avaisitko hieman noiden kahden eroa?

Vierailija
16/32 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tulevaisuudessa opettelet ottamaan huomioon että myös monet korkeakoulutetut ihmiset äänestävät persuja? He eivät kerro sitä sinulle koska olet tunnettu viherzüwaccckija maamuumipat.ja, mutta meitä on paljon.

Todistit teoriani oikeaksi.

Vierailija
17/32 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, avaisitko hieman noiden kahden eroa?

Eri, mutta ”enää” on oikein ja ”enään” tarkoittaa että kirjoittaja kärsi vakavasta hapenpuutteesta synnytyksen aikana, eli on ns. kehitysvammainen.

Vierailija
18/32 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todistit teoriani oikeaksi.

Sinäkö riistät maisterinpaperini noin vain?

Vierailija
19/32 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostatte talvirengassarjan, haluatteko nastakumet vai kitkakumet? 

Ja laitetaanko ne aluvanteille vai pellivanteille?

Vierailija
20/32 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhenlihaakin voi syödä vaikka asuukin talonyhtiössä.

Häälytyskellojen tosin pitäsi soida jos morsiammen sydämmessä ei lyö.

Terveisin Mikko, Persuvasemmisto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme