Yksin oleminen vs yksinäisyys
Olen usein yksin, mutta en yksinäinen. Mitä on yksinäisyys?
Eikö hän samaistu muihin?
Kuule tai kuuntele muita?
Kykene siihen, tai edes yritä?
Pitää tarkoituksellisesti yllä kuilua?
Vai onko se muista ihmisistä johtuvaa?
Minusta muiden kuuntelu on mielenkiintoista. Eikö sinusta? Oletko yksinäinen ja minkälaisia vaikutuksia sillä on elämääsi?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisellä ei ole edes sitä muuta henkilöä tai muita henkilöitä joita kuunnella. Ei ole ketään joka kuuntelisi yksinäistä.
Kukaan ei ole kiinnostunut siitä mitä yksinäiselle kuuluu. Ei kiinnostunut siitä mitä yksinäisellä olisi sanottavaa. Ei kaipaa yksinäisen seuraa.
Sinulla ei ap selkeästikään ole minkäänlaista käsitystä mitä oikea yksinäisyys on.
Minusta siihen ei ole yhtä vastausta, on erilaisia kokemuksia.
Minulla ei ole koskaan tapana olettaa mitään tai väittää tietäväni aiheesta. Sellainen ei ole edes mahdollista, aina voi oppia lisää ja sitä varten on keskustelu.
Aihe kiinnostaa minua. 🙂
Yksinäinen voi olla vaikka olisikin paljon ihmisiä ympärillä. Minä koen olevani yksinäinen joskus ihmistenkin seurassa. Se tuntuu kuin olisi kuplassa ja seuraisi muuta maailmaa ulkopuolelta. Joskus kuplasta pääsee pois ja voi osallallistua, mutta sen jälkeen on uupunut olo. Haluaisin tavata ihmisen, joka voi tulla kanssani kuplaan ja voisimme yhdessä katsoa maailmaa.
Ikävä kyllä yksinäisyyden tunnetta on hyvin vaikea sanallistaa jos et ole kokenut sitä itse. Erittäin kivuliasta pahimmillaan.
Ei se auta automaattisesti vaikka miten kuuntelisi muita jos niitä muita ei puolestaan kiinnosta minun asiani. En täysin yksin ole mutta olen sellaisissa porukoissa ollut joissa vain minä kyselen kuulumisia jne ja muita ei yhtään kiinnosta kysyä minulta mitään tai jatkaa keskustelua. Ei se aina niin ole että yksinäistä ei kiinnosta muut ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen voi olla vaikka olisikin paljon ihmisiä ympärillä. Minä koen olevani yksinäinen joskus ihmistenkin seurassa. Se tuntuu kuin olisi kuplassa ja seuraisi muuta maailmaa ulkopuolelta. Joskus kuplasta pääsee pois ja voi osallallistua, mutta sen jälkeen on uupunut olo. Haluaisin tavata ihmisen, joka voi tulla kanssani kuplaan ja voisimme yhdessä katsoa maailmaa.
Kauniisti sanottu. Olet varmaankin introvertti, joka kuitenkin ymmärtää myös heitä jotka eivät ole kuten sinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se auta automaattisesti vaikka miten kuuntelisi muita jos niitä muita ei puolestaan kiinnosta minun asiani. En täysin yksin ole mutta olen sellaisissa porukoissa ollut joissa vain minä kyselen kuulumisia jne ja muita ei yhtään kiinnosta kysyä minulta mitään tai jatkaa keskustelua. Ei se aina niin ole että yksinäistä ei kiinnosta muut ihmiset.
Ja ei sen toisen tarvitse varsinaisesti kyselläkään koko ajan mutta jos toinen ei jatka juttua mitenkään niin ei se nyt yksinäistä oloa poista.
Olen hyvä kuuntelija, mutta jos kuuntelu on pelkästään yhden osapuolen homma, siinä tulee helposti yksinäinen olo.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvä kuuntelija, mutta jos kuuntelu on pelkästään yhden osapuolen homma, siinä tulee helposti yksinäinen olo.
Oletko varma että kuulet kaiken?
Mitäs jos muilla on omat ongelmansa, ihmisillä yleensä on.
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma että kuulet kaiken?
Mitäs jos muilla on omat ongelmansa, ihmisillä yleensä on.
Tarkoitatko tällä, että olenko läsnä kun kuuntelen?
Mä olen yksin mutta en tunne yksinäisyyden tunnetta, koska olen niin äärimmäisen introvertti etten halua ihmisten seuraa ollenkaan.
Nuorempana kyllä joskus koin yksinäisyyttä, varsinkin lapsena ja teininä. Mulla syynä oli ihan seuran puute, en saanut koskaan kavereita koska olen outo. Ja siinä iässä tuntui että pitäisi olla kavereita joiden kanssa mennä ja tehdä asioita.
Miksi syyllistät yksinäisen?
Eikö kukaan maailmassa ole huomannut tuota ihanaa yksinäistä?
Eikö kukaan maailmassa haluaisi kuunnella häntä?
Miksi kukaan maailmassa ei ajattele, että yksinäinen olisi hyvää ystävämateriaalia?
Mikä maailman kaikkia ihmisiä vaivaa kun he hylkivät yksinäisiä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi syyllistät yksinäisen?
Eikö kukaan maailmassa ole huomannut tuota ihanaa yksinäistä?
Eikö kukaan maailmassa haluaisi kuunnella häntä?
Miksi kukaan maailmassa ei ajattele, että yksinäinen olisi hyvää ystävämateriaalia?
Mikä maailman kaikkia ihmisiä vaivaa kun he hylkivät yksinäisiä?
En halua syyllistää ketään, vaan huomioda kuuntelun taitoa. Olen itsekin introvertti.
Lakukissa kirjoitti:
Kuuntelemisen taito on tärkeä, eikö?
No sinulla ei näytä sitä olevan, kun katsoo miten vastasit ykköselle.
Minä olen yksinäinen. Miksei muiden kuuntelu olisi mielenkiintoista, mutta missäs minä sitä tekisin? Menisin abc:lle kuuntelemaan josko vieraissa pöydissä joku puhuu?
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Kuuntelemisen taito on tärkeä, eikö?
No sinulla ei näytä sitä olevan, kun katsoo miten vastasit ykköselle.
Kysyin kysymyksiä ja hän väitti niiden perusteella että en ymmärrä. Vaikka vain kysyin kysymyksiä, sitähän keskustelu on.
Yleensä jokaisella on oma kokemus asiasta. Kuulostat kamalan negatiiviselta.
Yksinäisellä ei ole edes sitä muuta henkilöä tai muita henkilöitä joita kuunnella. Ei ole ketään joka kuuntelisi yksinäistä.
Kukaan ei ole kiinnostunut siitä mitä yksinäiselle kuuluu. Ei kiinnostunut siitä mitä yksinäisellä olisi sanottavaa. Ei kaipaa yksinäisen seuraa.
Sinulla ei ap selkeästikään ole minkäänlaista käsitystä mitä oikea yksinäisyys on.