Kävin eilen leipäjonossa, vaikka olen karanteenissa
Olen karanteenissa, koska altistuin viime lauantaina koronalle viettäessäni iltaa kavereiden kanssa. Ruokaa on kuitenkin pakko saada ja rahat on vähissä, joten kävin eilin leipäjonossa. Mitäs siihen sanotte?
Kommentit (8)
Eihän korona leviä, kun jonot ovat ulkona ja turvavälejä noudatetaan.
Et tainnut käydä oikeasti, kun et tiennyt näitä.
Vierailija kirjoitti:
Uskosi turvaväleihin on melkein yhtä sööttiä kuin sekin, kuinka uskot leipäjonospurgujen noudattavan niitä.
Tutkimusten mukaan korona leviää sisätiloissa jopa 8 metrin päähän, ulkona sopivassa tuulessa paljon pidemmälle.
Minulla laskettu työmarkkina tuesta 240 euroa ruokaan ja hygieenia tarvikkeisiin. 60 euroa viikko budjetti. Hygieenia tarvikkeisiin se 10 euroa viikko suunnilleen. Ei onneksi tarvitse missään tautisten leipjonoissa norkoilla. Teen halpoja ruokia itse.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisikin niin mutta ne kassien hakijat änkeävät jakopaikan sisätiloihin talvella odottelemaan vaarantaen siellä työskentelevienkin terveyden.
Vierailija kirjoitti:
Täällä jonotetaan ulkona, mutta turvaväleistä ei ole mitään mainintaa eikä niiden toteutumista valvo kukaan. Harva pitää edes metrin etäisyyttä edellä olevaan. Ruoka jaetaan sisätiloissa niin, että jokainen valitsee mieluisat tuotteet omaan kassiinsa. Lopuksi saa ottaa leipää, jota on useissa ostoskärryissä. Viimeistään leipien kohdalla turvaväleistä ei ole tietoakaan, kun moni etsii kärryjen pohjilta omia lemppareitaan.
Karanteenissa olevien pitäisi saada ilmaista ruokaa suoraan kotiovelle.
Seurakunnan diakonit tuo kotiovelle. Mutta monille sekään ei riitä niin että haetaan vielä lisää kassi jako paikoista. Ruokarahaa sitten säästyy muihin menoihin. Saa kaljakorin palan painikkeeksi.
Höngitkö edelläsi jonottavan niskaan ilman maskia?