Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan talvea

Vierailija
09.01.2021 |

Inhoan niin talvea. Kylmä, pimeetä, vituttaa, väsyttää jne. Kesällä on aina energiaa ja virtaa täynnä. Nyt on tietotyötä, jota voin tehdä täysin etänä. Jos ei olisi tullut tätä vatun koronaa, niin olisin nyt kanariansaarilla. Myös Espanjan aurinkorannikko kelpaisi etätyöpaikaksi sekä muut Välimeren seudut/saaret.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne muuttamista ei ole kielletty koronan takia, anna mennä vain!

Vierailija
2/13 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat. Epäonnekseni olen tumpelo tietokoneen kanssa, joten vaihtoehdoksi jää ennenaikainen eläköityminen. En usko hyvällä kielitaidollanikaan saavani enää töitä Espanjasta, sillä korona vei työpaikat. Mutta liityn seuraan lähivuosina. En voi elää Suomessa talvisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan syksyä joka viime vuonna venyi. Talvi on nyt just parhaimmillaan! Tänään aurinko paistaa ja pakkasta eikä mitään loskaa ja lumetonta shaibaa. Ainakin etelässä. Ihana kävellä tuolla pitkin mettiä ja kuunella luonnon ääniä, sekä ihailla lumellista puustoa.

Vierailija
4/13 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen täällä Espanjassa etätöissä ja vasta oli pakkasta 35 astetta.

Vierailija
5/13 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talven pahin puoli on kovat pakkaset. Meren ranta niin yli 10 asteen pakkaset tuulen kanssa tekevät sen ettei ulkona käy kun pakolliset kuviot. Toinen paha on talven pituus. Melkein puolet vuodesta.

6/13 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin.

Vierailija
7/13 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

K a i k k i  talvessa on perseestä. Vihaan tunkkaisia ja kömpelöitä, liikkumista hankaloittavia talvivaatteita, viimeistään kauppaan tai bussiin mennessä iskee lämpöhalvaus ja hikoilen niin että paidan voisi kiertää kuivaksi. Joka kauppareissun jälkeen on pakko käydä suihkussa, mikä taas kuivattaa pakkasenpanemaa ihoa entisestään. Helteellä ei ole yhtään niin tukalaa, kun koko kroppaa ei ole tarvinnut pakata umpioon ja lämpö pääsee haihtumaan. Ekan kerran elämässäni pyörryin 5-vuotiaana toppahaalari päällä, viimeistään silloin aloin vihata talvea.

Liukkaus. Mulla on polvi leikattu ja selässä murtumia joten kammoan liukastumista yli kaiken, ja könkkään sitten ylivarovaisen jäykästi minkä ansiosta saan joka talvi lonkkaan bursiitin joka on paljon kipeämpi kuin polvi ja selkä yhteensä. Nastat auttaa ulkona jonkun verran, mutta kauppaan mennessä ne on pakko irrottaa ja laittaa sitten takaisin. Rasittavaa nysväämistä.

Pimeys masentaa ja tekisi vain mieli nukkua, ruoka ei maistu ja koko ajan on lievästi oksettava olo, päätä särkee ja muisti pätkii. Lumikaan ei piristä yhtään koska tekee taas liikkumisen vaikeaksi. Olen urpona vielä mennyt syntymään tammikuussa, ja kaikissa lapsena otetuissa synttärikuvissa mun olemuksesta voisi päätellä että ollaan mun hautajaisissa.

Viime talvi oli paras ikinä,  tiesin kyllä että se oli vain poikkeus, mutta silti salaa toivoin että tulisipa taas samanlainen. Olisipa varaa ja mahdollisuus lähteä hittoon täältä. 

Vierailija
8/13 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K a i k k i  talvessa on perseestä. Vihaan tunkkaisia ja kömpelöitä, liikkumista hankaloittavia talvivaatteita, viimeistään kauppaan tai bussiin mennessä iskee lämpöhalvaus ja hikoilen niin että paidan voisi kiertää kuivaksi. Joka kauppareissun jälkeen on pakko käydä suihkussa, mikä taas kuivattaa pakkasenpanemaa ihoa entisestään. Helteellä ei ole yhtään niin tukalaa, kun koko kroppaa ei ole tarvinnut pakata umpioon ja lämpö pääsee haihtumaan. Ekan kerran elämässäni pyörryin 5-vuotiaana toppahaalari päällä, viimeistään silloin aloin vihata talvea.

Liukkaus. Mulla on polvi leikattu ja selässä murtumia joten kammoan liukastumista yli kaiken, ja könkkään sitten ylivarovaisen jäykästi minkä ansiosta saan joka talvi lonkkaan bursiitin joka on paljon kipeämpi kuin polvi ja selkä yhteensä. Nastat auttaa ulkona jonkun verran, mutta kauppaan mennessä ne on pakko irrottaa ja laittaa sitten takaisin. Rasittavaa nysväämistä.

Pimeys masentaa ja tekisi vain mieli nukkua, ruoka ei maistu ja koko ajan on lievästi oksettava olo, päätä särkee ja muisti pätkii. Lumikaan ei piristä yhtään koska tekee taas liikkumisen vaikeaksi. Olen urpona vielä mennyt syntymään tammikuussa, ja kaikissa lapsena otetuissa synttärikuvissa mun olemuksesta voisi päätellä että ollaan mun hautajaisissa.

Viime talvi oli paras ikinä,  tiesin kyllä että se oli vain poikkeus, mutta silti salaa toivoin että tulisipa taas samanlainen. Olisipa varaa ja mahdollisuus lähteä hittoon täältä. 

Aika jännä että silti jostakin ihanneilmastosta kuten vaikkapa Somaliasta ihmiset yrittävät muuttaa Suomen talveen vaikka puoliväkisin?

Vierailija
9/13 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta etelään, jos talvi häiritsee.

Vierailija
10/13 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nastakengät!

Vierailija
11/13 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas rakastan talvea! Ei pöriseviä ötököitä, sellaista hien ja lian hajua kaikkialla, ei siitepölyallergiaa, ihanan vähän ihmisiä liikenteessä ja kaikkialla älyttömän kaunista. En tykkää keväästä yhtään, katupölykausi on kaikista pahin. Siinä on pari viikkoa siedettävää jossain kesäkuun alkupuolella, sen jälkeen odottelen vaan lumien tuloa.

Vierailija
12/13 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista se oli ennen vanhaa, kun talveksi satoi kunnon lumi jo marraskuussa ja hanki valoitti pimeälläkin. Kesällä taas rakasteltiin elovena tytön kanssa keskellä ruispeltoa aamuun asti eikä punkkeja ollut mailla eikä halmeilla. Nyt niitä taas on kaikkialla. Ennen asiat oli vain paremmin.

Vierailija
13/13 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan talvessa lunta ja huonoja ajokelejä, koska olen surkea autoilija liukkailla keleillä ja polanteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä