Kasko astui voimaan tänään - voiko hinausturvaa käyttää heti?
Aika vähän autoilevana ja nyt kotikonttorilla töitä tehneenä olen pitänyt autossa vain perusliikennevakuutusta. No tänään sitten täysin moiteetta pelittänyt 10v vanha autoni jätti mut tien poskeen. Motarille. Kesken neljän ruuhkaa. Neljä tuntia meni että sain auton hinautettua ystävän avulla läheiselle parkkikselle. Ensin toki kävelin ostamaan hinausköyden jota kummankaan autosta ei löytynyt. Näpit jäässä 4 tuntia myöhemmin olin kotona, nälkäisenä ja erittäin kiukkuisena.
Päätin toki samalla, kun istuin umpijäässä hinattavana, että otan kaskon ja sen heti kotiin päästyäni klikkasinkin vakuutusyhtiön kautta. Kasko astu heti voimaan ja siihen sisältyy omavastuuton hinausturva.
Kysymys nyt kuuluukin: kun kaskossa tuo hinuriturva on, voinko jo nyt käyttää sitä? Eli tehdä esim. huomiseksi kiirettömän hinauspyynnön? Asun itse 45km päässä autosta, joten jotenkin pitäisi päästä paikan päälle hakemaan avaimet? vai tulevatko he hakemaan avaimet täältä kotoa, ja sitten ajavat 45km päähän autoni luokse? Jotta saan avaimen autot sen luokse, tarvii mun lainata autoa joltakin tuttavalta, paikalla jossa autoni on, ei ole julkista liikennettä.
Vai hoitelenko nyt auton omaan piikkiin jotenkin johonkin korjaamolle? Osaako joku fiksumpi jo tähän vastata?
Kommentit (5)
Minulla korvasi vain tienpientateelta korjaamolle. Ja kuljetus heti kun auto hajosi, eikä mitään omia hinauskuvioita välillä. Omaan piikkiin sitten meni kuljetus korjaamolta kotia.
Osaan vakuutukseen kuuluu sijaisauto, jolla pääsee hajoamispaikalta kotiin.
No en lottoo kyllä :D huomasin tuon hinausjutunkin vasta kun olin vakkarin jo maksanut. Lähinnä siis lävähti mieleen et mitä jos olisi joku tullut persiiseen motarilla, tai toisinpäin. Tämä syy kaskolle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla korvasi vain tienpientateelta korjaamolle. Ja kuljetus heti kun auto hajosi, eikä mitään omia hinauskuvioita välillä. Omaan piikkiin sitten meni kuljetus korjaamolta kotia.
Osaan vakuutukseen kuuluu sijaisauto, jolla pääsee hajoamispaikalta kotiin.
just tätä halusinkin tietää! kiitos! :)
Ite kun aikanaan lisäsin hinausvakuutuksen sano suoraan, että viikkoon sitä ei voi viä käyttää. Just sen takia ettei sitä taktisesti ota sillon just, kun on tarve.
Mitäpä lottoot, yleensä vakuutus otetaan onnettomuutta yms. varten ennakkoon ei taannehtivasti.
Outo moraalikäsitys sulla.
Mitä kertoisit vakuutusyhtiölle, jos kerrot rehellisesti tapahtuman ei varmasti hinausturva ole voimassa