Oletteko koskaan käyttäneet kaulakoruja? Milloin?
Kommentit (21)
Joka päivä viimeisen 40 vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Siis sama ja yölläkin kaulassa vai?
Joskus lapsena ja teininä tykkäsin käyttää, aikuisena en ole montaakaan kertaa käyttänyt. Ensinnäkin todella vaikea löytää omaa silmää miellyttäviä ja omaan tyyliin sopivia, enkä oikein muutenkaan välitä koruista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus on sama monta päivää (ja yötä), joskus eri.
Silloin tällöin, yleensä juhlatilaisuuksissa. Kultakoru jossa 3 ametistia, isoäidin peruja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun päivästä puhuttiin
Käyttäisin joskus kultaketjuja, muttei enää mahdu kaulan ympäri lihomisen jälkeen.
Yksi itselle tärkeä koru kaulassa aina, yöt, päivät, saunat ja treenit. Valkokultaa ja timantteja. Hillitty vaikka arvokas. Joihinkin juhliin vaihdan jonkun näyttävämmän.
Joka päivä sitten vuoden 2008, hopeinen rento koru, ei mikään hentoinen. Ketjun olen kerran uusinut samantapaiseen kuin alkuperäinen.
Sain korun työkavereilta. Muita koruja en juuri käytäkään.
Olen todella huono käyttämään mitään koruja. Koska olen uskossa yritin viime vuonna käyttää rippiristiäni, mutta en jaksanut sitäkään kauaa. Minusta korut on vain tiellä aina. Niitä pitää varoa ja puhdistaa jatkuvasti. Ei vaan jaksa..
Olen aina käyttänyt, tyylit ovat vain vuosien saatossa vaihdelleet. Nykyisin teen koruni pääsääntöisesti itse.
Mulla on paljon kaulakoruja ja myös käytän niitä lähes päivittäin. Yöksi otan pois ja aamulla valitsen vaatteisiin sopivan korun.
Mulla kaksi kultaketjua ollut yötä päivää kaulassa jo 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäisin joskus kultaketjuja, muttei enää mahdu kaulan ympäri lihomisen jälkeen.
No onpa sulla lihava kaula. Itsellä 70 cm pitkä kultaketju ja saan sen helposti pois ilman aukaisemistakin.
Tottahan toki.
Nykyään käytän mieluummin näyttäviä korvakoruja ilman mitään kaulakorua. Syinä lyhyt tukka ja se, etten paljastele kaulaani niin kuin ennen.
N50
Olen käyttänyt viimeiset 40 vuotta eli 19-vuotiaasta lähtien. Otan pois kaulastani vain silloin, jos menen leikkaukseen tai musta otetaan sellainen röntgenkuva, jossa ei saa olla kaulakorua.
Kultainen ketju ja siinä sydänriipus muistonaedesmenneiltä vanhemmiltani. Toiselta sain ketjun jouluna valmistuttuani ja toiselta riipuksen siihen perin vuoden päästä. Jatkuvasti on kaulassani.
Yhdeksikölle: ketjuja on monen mittaisia, joten varmastilöytyy myös sinun kaulasi ympärille ylettävä vitja.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko koskaan käyttäneet kaulakoruja? Milloin?
Voe tokkiisa, kyllä olen käyttänyt! Satunnaisesti lapsesta lähtien. Teinistä aikuisuuteen käytin kahta kultaista kaulaketjua yhtäaikaa, toisessa sydän, toisessa risti. Sitten sain "paksumman" ja lyhyemmän kultaketjun, jonka lisäsin mukaan. Ne ohuet ketjut mulla oli vuosikausia ja yötä päivää. Taisi olla se paksumpikin...
Nyt on ollut vuosia kestänyt tauko, etten ole pitänyt mitään koruja ollenkaan. Korviksetkin oli vuosia pois. Loppukesästä laitoin korvikset korviin. Nyt on alkanut taas korut kiinnostaa. Juhlissa olen pitänyt jotain erikoisempia/arvokkaampia/näyttävämpiä kaulakoruja.
Nyt en voisi kuvitellakaan laittavani kaulakorua, mutta nuorena käytin puisia kaulakoruja ja jopa helmikaulanauhaa ihan arkena. Käytin myös huivia kaulan ympärillä joskus, vaikka sitä ei tässä kysytty.