En voi mennä töihin kun mun vuokra on niin iso...Nyt Kela maksaa vuokran, mutta jos töissä ollessa joutusin maksaa sen itse
Tuntuisi valtavalta rahan hukkaamiselta maksaa itse 900e vuokraa.
Kyl jos saisin jonkun 2200e+ nettona palkkaa niin vois mennä, mut kun ei oo koulutusta ja pitkäaikastyöttömyys ni varmaan joku 1700e brutto voi olla mahdollinen, eli varmaan 1400 netto?
muilla samanlainen kannustinloukku?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Kela aikanaan pisti mut vähän tiukille, eli kertoi, ettei x ajan jälkeen enää maksa mun vuokraa, eli oli etsittävä halvempi asunto. Tosin ei mun eka vuokrakämppäkään ollut noin kallis kuin sun.
Höpö höpö. Kela kyllä kohtuullistaa sen vuokran aikanaan (yleensä lienee 3kk asumisen jälkeen), eli jos asut 900 euron kämpässä Helsingissä ja yksinasuvan maksimi vuokra on 500 euroa, niin se laskee sen tuen vain tuohon 500 euroon ja sä maksat "omasta pussista" (eli esim. ansiosidonnainen, ttt, työmarkkinatuki what ever) sitten sen loput 400 euroa.
Toisekseen ainakaan asumistukea ei makseta, kuin oliko se 80%:n asumismenoista, ei siis 100%. Sen lopun pitää vuokralaisen itse repiä jostain, yleensä muilla tuilla.
Ja kun täällä nyt kaikki puhutte, että Kela maksaa, niin puhutteko asumistuesta ? Vai asumistuesta ja toimeentulotuesta? Vai pelkästä toimeentulotuesta? Vai työmarkkinatuesta? Vai kaikista tuista? Näillä kaikilla on aika iso ero ja kaikkea voi saada tai voi saada vain yhtä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa opetella koodaamaan, sillä voi tienata helpostikin 3500€/kk niin sillä maksaa vuokran mennentullen. Nykyään työt pitkälti etänä niin voi ottaa isomman asunnon halvemmalta alueelta, niin jää käteenkin ihan mukavasti rahaa.
Minkälaisia ohjelmia kannattaisi opetella tekemään?
Ei yhtään kallis Hesas vastaavista pyydetään 1300-1400 euroa kunnosta riippuen???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokrat on ihan sairaita. Turussa kupittaalla 65 neliötä vuokra 950€.
Jos on pakko asua niillä kaikkein kalleimmilla alueilla niin totta kai on sairasta. Itse tienaan 5000€/kk mutta muutin Raisioon kun en nähnyt mitään järkeä maksaa noin kovia hintoja vaikka pystyisinkin.
Tein tismalleen saman tempun. Muutin Helsingistä Lahteen. Pääsen pyörällä juna-asemalle. Vuokra on alle 500e/kk 😁
Paljos työmatkat maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Kela ei maksa kuin osan vuokrasta. Luuserin puhetta.
Voi saada asumistuen päälle toimeentulotukea, eli ihan mahdollista että Kela maksaa koko vuokran. Toki tuossa tilanteessa kannattaisi hankkia joko halvempi kämppä, tai sitten koulutus, että olisi mahdollista saada niitä paremmin palkattuja töitä. Tekosyy toki tuokin olla edes yrittämättä mitään, luuserikohdassa olet oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela aikanaan pisti mut vähän tiukille, eli kertoi, ettei x ajan jälkeen enää maksa mun vuokraa, eli oli etsittävä halvempi asunto. Tosin ei mun eka vuokrakämppäkään ollut noin kallis kuin sun.
Höpö höpö. Kela kyllä kohtuullistaa sen vuokran aikanaan (yleensä lienee 3kk asumisen jälkeen), eli jos asut 900 euron kämpässä Helsingissä ja yksinasuvan maksimi vuokra on 500 euroa, niin se laskee sen tuen vain tuohon 500 euroon ja sä maksat "omasta pussista" (eli esim. ansiosidonnainen, ttt, työmarkkinatuki what ever) sitten sen loput 400 euroa.
Toisekseen ainakaan asumistukea ei makseta, kuin oliko se 80%:n asumismenoista, ei siis 100%. Sen lopun pitää vuokralaisen itse repiä jostain, yleensä muilla tuilla.
Ja kun täällä nyt kaikki puhutte, että Kela maksaa, niin puhutteko asumistuesta ? Vai asumistuesta ja toimeentulotuesta? Vai pelkästä toimeentulotuesta? Vai työmarkkinatuesta? Vai kaikista tuista? Näillä kaikilla on aika iso ero ja kaikkea voi saada tai voi saada vain yhtä.
Totta, kela olis edelleen maksanut kaiken, mun elämiseen olisi vain jäänyt vähemmän rahaa. Puhun itse kaikista, sillä kela maksaa, saan siis asumistukea, työmarkkinatukea ja toimeentulotukea = kela maksaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, kela olis edelleen maksanut kaiken, mun elämiseen olisi vain jäänyt vähemmän rahaa. Puhun itse kaikista, sillä kela maksaa, saan siis asumistukea, työmarkkinatukea ja toimeentulotukea = kela maksaa kaiken.
eli ts. tulot (eli tuet) pakotti muuttamaan, ei kela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa opetella koodaamaan, sillä voi tienata helpostikin 3500€/kk niin sillä maksaa vuokran mennentullen. Nykyään työt pitkälti etänä niin voi ottaa isomman asunnon halvemmalta alueelta, niin jää käteenkin ihan mukavasti rahaa.
Minkälaisia ohjelmia kannattaisi opetella tekemään?
pelejä. Flappy birdin tekijäkin tienasi 50000 dollaria per PÄIVÄ vaikka oli ihan super simppeli peli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela ei maksa kuin osan vuokrasta. Luuserin puhetta.
Voi saada asumistuen päälle toimeentulotukea, eli ihan mahdollista että Kela maksaa koko vuokran. Toki tuossa tilanteessa kannattaisi hankkia joko halvempi kämppä, tai sitten koulutus, että olisi mahdollista saada niitä paremmin palkattuja töitä. Tekosyy toki tuokin olla edes yrittämättä mitään, luuserikohdassa olet oikeassa.
Ei ole mahdollista missään kunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli ts. tulot (eli tuet) pakotti muuttamaan, ei kela.
No oikestaan ei kela, eikä tuet ole pakottaneet muuttamaan, oma ahneus sen muuton aiheutti.
Helsingissä 56 neliön vuokrat 1225 euroa ja 1050 euroa! 54 neliön asuntojen vuokrat 1266 euroa,45,5 neliön asunnot 1030 euroa jne.edelleen.Hinnat ovat tätä luokkaa mutta asunnot ovaykin hyvin varustettuja silti liian kalliita???Yksiöstä en ole koskaan kuullut et joku maksaisi 900 euroa/kk???Hesassa hinnat määräytyvät myös missäpäin Helsinkiä asuu!Joten turkulaiset saavat nauttia halvoista vuokrista.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on asuminen aivan liian kallista. Vuokrasäännöstely pitäisi ehdottomasti ottaa takaisin.
Tukholmassa kokeiltiin vuokrasäännöstelyä ja katso mikä siellä on tilanne nyt. Vuosien jonot asuntoihin ja korkeammat vuokrat kuin Helsingissä. Vuokrasäännöstely lopetti rakentamisen ja johti pahaan asuntopulaan.
Asumistuet ovat Suomen ongelma. Ensinnäkin paikkakunta ei saisi vaikuttaa tuen määrään kuten nyt tekee, lisäksi suurin korvatta vuokra tulisi olla pienempi. Näin saataisiin kasvukeskusten asumisen hintaa alas.
Tukholmassa jonotetaan vuosia vanhojen vuokra-asuntojen perään kukaan ei enää halua asua omistuasunnossa ja mistähän mahtaa johtua?Vuokra-asuntoon pääsy onkuin lottovoitto!
En keksinyt. Olen asunut tässä asunnossa 8 vuotta. Työpaikka on ihan vieressä joten ei mitään järkeä vaihtaa. Hintaa on hilattu joka vuosi ylöspäin. Törkeet hinnat. Ihan turhaa muuta väittää.