Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi mennä töihin kun mun vuokra on niin iso...Nyt Kela maksaa vuokran, mutta jos töissä ollessa joutusin maksaa sen itse

Vierailija
08.01.2021 |

Tuntuisi valtavalta rahan hukkaamiselta maksaa itse 900e vuokraa.

Kyl jos saisin jonkun 2200e+ nettona palkkaa niin vois mennä, mut kun ei oo koulutusta ja pitkäaikastyöttömyys ni varmaan joku 1700e brutto voi olla mahdollinen, eli varmaan 1400 netto?

muilla samanlainen kannustinloukku?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän yritystä näihin päiväprovoihin, kiitos

Vierailija
2/37 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei maksa kuin osan vuokrasta. Luuserin puhetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluahan se on jos 65% nettopalkasta menee asumiseen, ja vielä toisen taskuun

Vierailija
4/37 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela aikanaan pisti mut vähän tiukille, eli kertoi, ettei x ajan jälkeen enää maksa mun vuokraa, eli oli etsittävä halvempi asunto. Tosin ei mun eka vuokrakämppäkään ollut noin kallis kuin sun.

Vierailija
5/37 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela ei maksa kuin osan vuokrasta. Luuserin puhetta.

Olet väärässä, kela maksaa mun asumisen ja elämisen kokonaan. Ja kyllä, olen luuseri. 

Vierailija
6/37 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tyytyväinen elämääsi noin? Eli tuolla systeemillä jatkat hamaan loppuun saakka? Jos et ole, niin eihän tuossa ole muuta suuntaa, kuin hankkia joku koulutus, joka mahdollistaa parempaan palkkaan. Riippuu toki sinun iästäsi, mutta jos olet alle 50 v. niin aika pitkä aika on vielä jatkaa elämistä tuolla tyylillä. Ja kannattaa pohtia, että säilyykö nuo kannustimet myös sitten eläkeläisenä, vain heikkeneekö elintaso tuosta vielä.

Vierailija
7/37 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä käyn töissä ja kela silti maksaa vuokrani.

Vierailija
8/37 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on asuminen aivan liian kallista. Vuokrasäännöstely pitäisi ehdottomasti ottaa takaisin.

Vierailija
9/37 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrat on ihan sairaita. Turussa kupittaalla 65 neliötä vuokra 950€.

Vierailija
10/37 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella koodaamaan, sillä voi tienata helpostikin 3500€/kk niin sillä maksaa vuokran mennentullen. Nykyään työt pitkälti etänä niin voi ottaa isomman asunnon halvemmalta alueelta, niin jää käteenkin ihan mukavasti rahaa.

Vierailija
11/37 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissasi kuvittelet että kouluttamaton pitkäaikaistyötön voisi netota noin paljon? Ja eniveis, se on yks hailee mikä se netto on; jos tuilla asuessasi asut kelan määritelmien mukaan liian kalliissa asunnossa, käskyttävät muuttamaan, eivätkä maksa korkean vuokran mukaan enemmän.

Tuilla ollessasi sulla jää käteen perusosa, ja se on kaukana tonnista.

Vierailija
12/37 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asuntojen vuokrat ovat hirveät.Siksi tää systeemi toimii juuri niin ettei voi ottaa töitä

vastaan tai sitten pitää tehdä lyhyempiä työviikkoja et saa tuet!On hyvin yleistä mutta miksi ei voisi systeemiä muuttaa kertaheitolla ja alentaa vuokria joka tasolla niin olisi mielekästä hakea töitäkin?

Kaikki riippuu päättäjistä,poliitikasta......Nuoret jäävät lillumaan vailla ihmisarvoa!!

Vierailija
13/37 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksit sitten sen kalleimman kohteen.

Logomossa 65neliötä (uusi talo) 650€

Vierailija
14/37 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissasi kuvittelet että kouluttamaton pitkäaikaistyötön voisi netota noin paljon? Ja eniveis, se on yks hailee mikä se netto on; jos tuilla asuessasi asut kelan määritelmien mukaan liian kalliissa asunnossa, käskyttävät muuttamaan, eivätkä maksa korkean vuokran mukaan enemmän.

Tuilla ollessasi sulla jää käteen perusosa, ja se on kaukana tonnista.

Kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin huutelee

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005595092.html

Harva joutuu muuttamaan halvempaan asuntoon – Kela maksaa usein koko vuokran

Vierailija
15/37 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia Suomeen tarvitaan vuokrakatto.

Vierailija
16/37 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

And then there is this thing called itsekunnioitus.

Vierailija
17/37 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pakko asua niillä kaikkein kalleimmilla alueilla niin totta kai on sairasta. Itse tienaan 5000€/kk mutta muutin Raisioon kun en nähnyt mitään järkeä maksaa noin kovia hintoja vaikka pystyisinkin.

Vierailija
18/37 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pakko asua niillä kaikkein kalleimmilla alueilla niin totta kai on sairasta. Itse tienaan 5000€/kk mutta muutin Raisioon kun en nähnyt mitään järkeä maksaa noin kovia hintoja vaikka pystyisinkin.

Tein tismalleen saman tempun. Muutin Helsingistä Lahteen. Pääsen pyörällä juna-asemalle. Vuokra on alle 500e/kk 😁

Vierailija
19/37 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tyytyväinen elämääsi noin? Eli tuolla systeemillä jatkat hamaan loppuun saakka? Jos et ole, niin eihän tuossa ole muuta suuntaa, kuin hankkia joku koulutus, joka mahdollistaa parempaan palkkaan. Riippuu toki sinun iästäsi, mutta jos olet alle 50 v. niin aika pitkä aika on vielä jatkaa elämistä tuolla tyylillä. Ja kannattaa pohtia, että säilyykö nuo kannustimet myös sitten eläkeläisenä, vain heikkeneekö elintaso tuosta vielä.

Toikin on jotenkin häiriintynyttä kun kouluille annetaan älyttömät valtiontuet, 

mut niitä ei voi antaa työnantajalle suoraan että kouluttaisi itse siellä firmassaan.     Joku koulu pitää aina olla siinä loisena välissä sit et pitäis saada ne laiskat opettajat elätettyä. 

Kouluissakin ne tuet maksetaan ns. palkkana mut voisi maksaa ihan yksityisissä firmoissakin palkkana.

Eivät millään  jaksa olla ilman sitä 22e tuntipalkkaansa ja n. 25 tuntimäärää viikossa missään, muutakun liiton rahoilla.

Vierailija
20/37 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Ymmärrän hyvin tilanteeksi. Hkissä siis yksiöt ovat usein 900. Siitä sitten yksiasujan vaikea tulla toimeen vaikka olisi töissä. Ei noissa vuokrissa mitään järkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi